3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    hen3

Blu-ray's samenstellen

Ik heb een vriend aangeboden de HD beelden van zijn bruiloft op Blu-Ray te zetten. Aangezien ik gewone SD discs prima met Toast kan maken heb ik hiervoor de HD/BR-plugin aangeschaft. Om er vervolgens achter te komen dat het creeeren van een BR-disc erg langzaam verloopt. Als ik in de app-store zoek kom ik een aantal tools tegen, maar niet echt ervaringen van gebruikers.

Welke tools raden jullie hiervoor aan (of juist af). Freeware is welkom, maar het mag wel wat kosten. Het hoeft geen professionele software met dito prijzen te zijn en er is 1 grote maar: er moeten 1 of meer optionele ondertitel sporen te selecteren zijn.

Bijdrager
    Brombeer

Gelet op het apostrofgebruik zou ik me van ondertitels verre houden.

Niettemin vrees ik dat andere software je computer niet wezenlijk sneller maakt. Je zou kunnen overwegen het werkgeheugen te vergroten, of toch het trial&error-pad van de tools aflopen.
    Wat ik (maar dan met andere grote of langdurige taken) wel eens doe, is de machine aan het werk zetten terwijl ikzelf in mijn nest lig.

Bijdrager
    hen3

Ik realiseer mij dat je voor een disc waar 5 keer zoveel materiaal op gaat ook wat langer nodig hebt om die te ‘bakken’. En dan is 23:00 aanzetten en de volgende ochtend kijken hoe ver het proces is inderdaad een prima optie (zo deed ik het al in de tijd dat het nog met minder ram moest gebeuren.
    Zelf heb ik ooit DvdStyler ontdekt en dat was een verademing wat tijd betreft. Ik geef gelijk toe: de menu’s zijn niet fancy of geanimeerd, maar als het ‘mooi’ moet zijn, dan is het iDvd dat ik gebruik.
    En echt, de ondersteuning van optionele ondertitels is een vereiste.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.