9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    hen3

Blu-ray zonder foutmelding gebrand, skipt automatisch en donkere ring zichtbaar

Voor de kids maak ik back-ups van de Disney blu-rays op BD-R. Dit gaat via Toast of Brand zonder foutmeldingen via mijn externe Samsung brander. Ik krijg echter klachten dat alle copietjes even vastlopen en dan naar een later tijdpunt skippen, daarna spelen ze zonder verdere problemen af.
    Als ik de schijfjes bekijk dan zie ik een donkere extra ring aan de onderkant (zie foto).

Het maakt niet uit op welke snelheid ik ze brand, ook niet of ik een image brand of de losse mappen en bestanden of mkv-bestanden (in UDF-formaat natuurlijk). Daarnaast heb ik het met meerdere merken writables getest.
    Verder is tijdens het branden de schijfactiviteit van mijn harddisc tot een minimum beperkt (Time Machine staat uit) en vinden er geen andere lees/schrijfacties plaats via usb.

Iemand een idee waar dit door zou kunnen ontstaan?

Bijdrager
    computer space

Waarom een kopie op brandbare schijf? Ik rip de BR’s lekker met Make MKV en dan zet ik al die mkv’s op een harde schijf. Kids kunnen dan overal bij met XBMC.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  computer space.

Geblokkeerd
    SusanUSA
    computer op 13 september 2016

Waarom een kopie op brandbare schijf? Ik rip de BR’s lekker met Make MKV en dan zet ik al die mkv’s op een harde schijf. Kids kunnen dan overal bij met XBMC.

Dan kunnen de kinderen van Hen3 mooi bij jou komen kijken.

Moderator
    Night

Dat is niet de vraag. De vraag is waardoor die onleesbare gedeelten op de BR disk kunnen ontstaan.

Het zou een mechanische storing kunnen zijn in het aansturingsmechanisme van de schrijflens.
    Of misschien een copyright beveiliging.

Ziet er i.i.g. erg vaag uit.

Altijd op dezelfde plaats?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    shanna61

Misschien een gekke vraag. Maar is de originele bluray dubbel laags.
    Want dan zou het kunnen zijn dat hij met dupliceren deze 2 lagen gepraat wegzet waardoor je een skip krijgt van de eerste naar de tweede laag.?

Bijdrager
    hen3

Bedankt voor het meedenken mbt tot de dual layer overgang, maar ik ben bang dat dat het niet is. Het robleem is zowel bij BD-25 schijven als bij BD-50 exemplaren. Plus: een schijf gevuld met MKV bestanden van gemiddeld 4gb per stuk geeft ook die extra ring.

Bijdrager
    shanna61

Gebeurd dit ook als je een ander bestand op blu-ray of dvd brand?
    Want als dit het geval zou zijn. Is er mogelijk toch iets goed mis met de brander.

Bijdrager
    hen3

Backups van iTunes en iPhoto zorgen voor hetzelfde probleem. Ik ga binnenkort de drive maar eens testen bij een vriend op zijn MacBook.

Bijdrager
    hen3

Oh ja: branden zonder verificatie levert geen foutmelding op. Laat ik Toast Titanium de boel testen dan stopt het na +/- 30% met de volgende melding ‘Sector 3729696 is unreadable. Verification failed.’

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.