18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    wierd

Blu-ray of hdmi-aanluiting op macbook

Wat is de beste keus om te maken. Mijn macbook op de tv met een hdmi kabel verbinden of een blu-rayspeler kopen?

Moderator
    Pete.Z

graag even kijken waar je iets post!
    verplaatst naar hardware.

Bijdrager
    Pieterr

Hangt er vanaf wat je wilt.
    Als je BluRay schijven wilt bekijken, optie 2.
    In alle andere gevallen kun je met optie 1 uit.

Bijdrager
    Hasoweh

Bluray! haal het maximale uit een film en geniet. Optie 1 :yum: Maar als jij lekker wilt gaan stuntelen met iedere keer die kabel aansluiten enz. optie 2. M

Denk ook dat je een blu-ray speler aan de 5.1 surround sound kunt hangen.

Bijdrager
    Brambo1978

Je macbook heeft ook gewoon 5.1 output. Je kunt uiteraard ook voor een mac mini gaan, oud model speelt ook alle formaten moeiteloos af, ook blueray rips!

Bijdrager
    Maverick9898

Ja volgens mij heeft een Blu Ray disk zelfs 7.1 output. Ik kan me vergissen maar ik dacht dat dat nieuw was aan Blu Ray. Dat maakt niet zoveel uit als je een 5.1 set hebt natuurlijk maar toch;).

Bijdrager
    Tempest
    Brambo1978 op 14 augustus 2010

Je macbook heeft ook gewoon 5.1 output. Je kunt uiteraard ook voor een mac mini gaan, oud model speelt ook alle formaten moeiteloos af, ook blueray rips!

Hoe doe je dat dan? Via de audio uitgang kan je slechts stereo uitvoeren bij mijn weten.

Bijdrager
    Sascha

Optische audio-uitgang ?

Bijdrager
    Tempest

Die heb ik niet op mijn Macbook (Pro)…?

Bijdrager
    Maverick9898

Nee volgens mij gaat het ook om de aansluiting die je erop doet. Als je er een gewone mini-jack op aansluit heb je geen 5.1 maar met een duurdere optische kabel wel.

Bijdrager
    Jack1

@ Tempest,

Jawel hoor, de audio uitvoer is zowel analoog (stereo) als digitaal (optisch)

Bijdrager
    Sascha

Wat Jack1 zegt…

Bijdrager
    Tempest

Leuk… kan iemand mij zo’n optische-audio-kabel laten zien die in de minijack past, waarmee ik op een standaard (2008) MBP 5.1 kan uitvoeren? En moet ik ergens instellingen aanpassen om dit te kunnen?

Bijdrager
    Maverick9898

Hier is volgens mij zo’n optische kabel. Een TOSLINK noemen ze die ook wel. Gewoon zoeken op Google en dan heb je zo eentje die je kan kopen. Zijn wel duurder dan normale mini-jacks.

Bijdrager
    Tempest

Aha fantastisch. Ik wist niet dat er een minijack connector voor bestond.:thumbsup:

Bijdrager
    Maverick9898

Deze raden ze ook aan als je bijv. een Airport Express hebt en dan een dure geluidsset van B&O o.i.d. Over het algemeen is het geluid die er dan uitkomt beter.

Bijdrager
    Pieterr

Je kunt bij winkels zoals de MediaMarkt voor circa 10 euro standaard TOSlink kabels kopen waar een (of 2) optische mini-jack-adaptertje(s) bij zit(ten).

Bijdrager
    Christophe F
    Maverick9898 op 15 augustus 2010

Deze raden ze ook aan als je bijv. een Airport Express hebt en dan een dure geluidsset van B&O o.i.d. Over het algemeen is het geluid die er dan uitkomt beter.

Het geluid van een optische ansluiting is puur, het bestand wordt onaangetast doorgesluisd. De versterker van de B&O zal dus het werk doen, de Airport Express zal het geluid dus niet aantasten… Zelfde geld voor de iPod: via de jack is het geluid door de iPod verwerkt, via de dock is het bestand onaangeroerd en kan de versterker voor de inkleuring zorgen.

En nog iets voor de Blu-ray fans, 7.1 DTS-HD Master Audio of 7.1 Dolby TrueHD kan je niet door een optische kabel sturen, te lage bandbreedte! Enkel HDMI kan deze bestanden aan…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.