13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    mtb

Blu-ray films converteren

Ik zoek een programma om blu-ray films te converteren naar m’n :apple: tv. Handbrake en visualhub schieten hier tekort .

Wie heeft er een goed programma hier voor ?

al vast bedankt.

Moderator
    unSOUND

En om wat voor BluRay films hebben we het hier ? Echte schijfjes, of gedownloadde bestanden ? Rippen is namelijk nog problematisch, maar de MPEG stream of H.264 MKV versies moeten geen enkel probleem zijn.

Bijdrager
    mtb

gedownloadde en dan converteren naar H.264 mkv besanden

Moderator
    unSOUND

Het zijn dus reeds geconverteerde bestanden ? MKV bestanden kun je vrij makkelijk omzetten naar AppleTV met QuickTime Pro, je hebt alleen de Perian plugin nodig om MKV containers te openen met QuickTime.

Maar ook VisualHub moet dit kunnen, wat gaat daar bij jou mis dan ?

Bijdrager
    mtb

het is een gedownloadde blu-ray disc, kwam niet helemaal duidelijk over sorry :innocent:

Moderator
    unSOUND

Ik zou in dat geval eerder de MKV versie van de film downloaden, die zijn al gecodeerd, dan hoef je ten eerste minder te downloaden, en ten tweede scheelt het veel gedoen, want BluRay discs rippen gaat op een Mac nog niet ( goed )

Bijdrager
    mtb

jammer in ieder geval voor je reactie

Bijdrager
    Mr Van

ik zoek eigenlijk een ripper die nieuwe dvd kan rippen, met mtr fairmount, visualhub etc lukt het niet meer met nieuwe dvds

Bijdrager
    Barabas2005

Als ik een DVD zelf niet kan rippen, dan haal ik meestal de rip uit usenet. Ik heb echter nog maar 1 DVD die fairmount niet aankan en dat is At Worlds End (Pirates).

Met het omzetten van Blu-Ray streams en MKV naar AppleTV heb ik echter ook niet veel geluk. Vaak loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Dit is maar heel miniem en ook alleen merkbaar aan het einde van de film; desondanks is het heel erg storend.

Aangezien het omzetten enorm tijdrovend is en je dus niet veel kan experimenteren met settings, heb ik Blu-Ray maar even naast mij neer gelegd. Misschien pik ik het weer op als het systeem wat meer ingeburgerd is:) .

Bijdrager
    MacFly

Bij het omzetten van gedownloade rips naar :apple: -tv formaat gebruik ik bijna altijd Handbrake. Werkt oke, maar ik rip wel maximaal aan 720p aangezien ik toch geen full-HD tv heb.

Moderator
    unSOUND

Hoger heeft sowieso geen zin, 1080p kan de AppleTV toch niet aan…

Bijdrager
    f.zijlstra

ik heb laatst ook een film in mkv overgehaald. en afgespeeld op mn macbook pro via VLC maar nou wou ik hem op DVD branden voor iemand dus dacht ook eerst even converteren… Inderdaad met perian kan ik hem in quicktime openen, maar dan is de exporteer mogelijkheid ‘Gone’… Weet iemand waar ik de film wel succesvol kan converteren?…

Bijdrager
    sven-
    ”f.zijlstra”

Inderdaad met perian kan ik hem in quicktime openen, maar dan is de exporteer mogelijkheid ‘Gone’…

Die mogelijkheid is alleen tijdelijk niet beschikbaar. Zodra de film helemaal is geladen komt de exporteer mogelijkheid weer tevoorschijn.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.