9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    pthendri

Blu-ray branden

Goeiedag,

ik heb een vraag betreffende blu-ray. Ik heb pas een blu-ray speler aangeschaft, maar bij mijn weten ondersteunt mijn macbook pro 15 (intel core duo) het branden van blu-ray niet (of vergis ik me?).
    Zijn er andere oplossingen om toch blu-ray te kopieren/te branden (bv op dubbellaags dvd) liefst met het behoud van zoveel mogelijk kwaliteit.

Mvg,

Pieter

Bijdrager
    Lauwrence

Volgens mij kun je blu ray branden met Toast Titanium en betreffende plugin.

Bijdrager
    olbo

Hier zijn al ‘veel’ draadjes over…

Bijdrager
    francisbacon

Blu Ray-schijfjes kan je alleen branden met een bluray-brander (andere laser). Het is wel mogelijk om
    blu ray bestanden op een dual dvd te branden met toast.

Bijdrager
    pthendri

Bedankt…laten we dat dan even proberen

Bijdrager
    KarelWillem

In dat laatste geval converteer je je BluRay bestand gewoon naar DVD-kwaliteit natuurlijk.
    Niet meer en niet minder.

Bijdrager
    rtgrs
    KarelWillem op 26 november 2010

In dat laatste geval converteer je je BluRay bestand gewoon naar DVD-kwaliteit natuurlijk.

Niet meer en niet minder.

Ook als de HD-video maar 5 minuten lang is en dus qua bestandsgrootte makkelijk op een DVD-DL past?

Bijdrager
    Pieterr

Nee KW. Je kunt een AVCHD disk branden in je DVD brander, die je kunt afspelen op je Blu-ray speler.

Dat kan oa. met deze software: http://www.shedworx.com/revolverhdmac

Bijdrager
    KarelWillem

Natuurlijk. In het geval van niet-overschrijdende Gb’s, is dat een goede mogelijkheid.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.