5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    kiksgreggel

blokkenschema maken

Ik wil graag een zo’n blokkenschema maken (bekend van de festivals).
    Weet iemand hier goede software voor? Of kan het ook gemakkelijk met Numbers of zo? Iemand die iets dergelijks al een keer heeft gemaakt?

Je begrijpt dat ik op zoek ben naar een gemakkelijke en toch esthetische oplossing.

Bijdrager
    Racketeers

Misschien heb je hier iets aan om mee te beginnen?

http://www.lings.nl/wp-content/uploads/2009/08/ll-timetable-2009.xls

Bijdrager
    kiksgreggel

Bedankt, die had ik zelf ook al gevonden. Excel of Numbers is een optie, maar een leuke app of online software zou minder werk zijn.

Bijdrager
    iep

Online software…dan denk ik al aan iets als Google Docs of Microsoft Office 360. Als het met Numbers en Excel kan zegt dat je alleen maar een spreadsheet tool nodig hebt en dat hebben Google en Microsoft wel in hun online versies. Als je het wat mooier wil hebben kan het uiteenlopen van een tool specifiek voor diagrammen (denk aan Dia, ConceptDraw, OmniGraffle) tot een of ander grafisch programma (Inkscape, Fireworks, Indesign, Photoshop, Paintbrush, Gimp, Scribus).

Bijdrager
    kiksgreggel

Mja… Ik had gehoopt op iets waarbij je kunt ingeven: locatie, tijdsblok, wie of wat en dat voor verschillende ‘bands’ en dat je dan zo’n mooi blokkenschema krijgt. Moet ik denk ik toch zelf aan de slag.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.