24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    hamersvelt

Bloggen op iPad

Ok, ik heb een iPad. Nou ga ik van de winter op vakantie naar Thailand en wil daar een blog bijhouden. Welke blog is het meest geschikt voor de iPad om mee te werken. Misschien bestaat er wel een App voor?
    Ook heb ik een camera connectionkit, daarmee kan ik dan toch de foto’s en filmpjes op het blog zetten?

Thanks,
    Sebastiaan.

Bijdrager
    KarelWillem

http://mashable.com/2010/04/02/wordpress-ipad/

hamersvelt op 10 augustus 2010

….Ook heb ik een camera connectionkit, daarmee kan ik dan toch de foto’s en filmpjes op het blog zetten?

Vanzelfsprekend.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bloggen via een App? Het zal er vast wel een keer komen maar je hebt een browser. Waarom jezelf dan beperken tot de keuze van de Apps? Alle blogs zijn in html/php gemaakt en dus prima geschikt om in je browser te onderhouden.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb bovenstaande link even aangepast.

En soms wil of kan je alleen offline werken. Via een browser is dan niet de ideale oplossing.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Met een App of browser, offline is offline. Uploaden zal offline weinig zin hebben in zowel een App als browser. En een stukje tekst schrijven en bewaren totdat je het wel kan uploaden lijkt mij geen rocketscience. Jezelf beperken in het aanbod door voor een App te kiezen zie ik als een veel groter nadeel aangezien goede blog systemen dun gezaaid zijn.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, daarin verschillen we dus duidelijk van mening.

Dat is net zoiets als een boek gaan schrijven in je browser.
    Afsluiten en niet uploaden is tekst pleite.

Het lijkt me dat je je dan juist een flinke beperking oplegt.
    Je gaat toch ook geen complete website online in elkaar flansen, omdat het kan?
    Gebruik ik dan toch liever iWeb, en upload pas als alles is zoals ik het wil hebben.

Met een App kun je dat dus altijd en overal doen en zo vaak en zolang als je wilt, zonder risico van teksten die je kwijt raakt of de onmogelijkheid om alvast foto’s te plaatsen e.d.

Ben je klaar, heb je Internet; dan pas ga je uploaden.
    Ik zie dus de voordelen van een App wèl.

Neemt niet weg dat ieders werkwijze daarin natuurlijk anders kan en mag zijn.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Wie zegt dat je teksten perse in een browser moet schrijven? In je browser publiceer je de teksten (net als in een app) Het schrijven kan je doen waar en wanneer je wil met of zonder verbinding.

Ook dan weer heb je de volledige keuze en niet de beperking van de aanbieders die Apps icm blogs aanbieden.

Maar goed, hierbij een ontopic antwoord op je vraag:
    http://mashable.com/2008/07/24/iphone-blogging/

Het is voor de iPhone maar dat mag je als iPad gebruiker er niet van weerhouden lijkt mij;)

Bijdrager
    Gates
    Dr. op 10 augustus 2010

Bloggen via een App? Het zal er vast wel een keer komen maar je hebt een browser.

Ga eens met een iPhone of iPad inloggen op een WordPressblog. Werken met het admingedeelte is niet te doen… en daarom is die app er ook.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Op een iPad geen doen? Valt reuze mee. Voor de duidelijkheid ik heb het niet over een iPhone…

Maar goed, nevermind mensen! Doe er je eigen ding mee zou ik zeggen!

Bijdrager
    Gates
    Dr. op 10 augustus 2010

Op een iPad geen doen? Valt reuze mee. Voor de duidelijkheid ik heb het niet over een iPhone…

Bij een wat langere tekst is scrollen in het gedeelte waar je tekst moet invoeren, niet te doen bij mij. Als het bij jou wel lukt, dan snap ik wel dat je geen nut ziet in zo’n app.

Bijdrager
    KarelWillem

Dr. Maddox doet het liever ietsje moeilijk dan heel makkelijk.:lol:

Die keus moet je respecteren natuurlijk.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik zie het nut wel in van zo’n App. Dat zijn mijn woorden niet. Ik geef alleen maar aan dat je beperkt blijft in je keuze zodra je functionaliteit verbind aan het aanbod van de Apps.

Nomaals, nevermind!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Nee hoor, ik houd mijn blogs bij op een computer en ga niet zitten klootviolen op een touchscreen. Dat is pas moeilijk doen!;)

Bijdrager
    KarelWillem

Heb je überhaupt wel een iPad? Ik heb het vage vermoeden van niet.

Anders kan ik die laatste opmerking toch niet helemaal plaatsen.

Dr. op 10 augustus 2010

Ik zie het nut wel in van zo’n App. … Ik geef alleen maar aan dat je beperkt blijft in je keuze zodra je functionaliteit verbind aan het aanbod van de Apps….

Elke keuze in het leven houdt een beperking in. Dat is nu eenmaal de consequentie van een keuze.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Hey KW,

whatever!

Bijdrager
    KarelWillem

Precies. Zoals al eerder gezegd: gebruik wat je fijn vind.

Bijdrager
    olbo

Mensen ervaring met Blogsy? Komt wel goed uit de reviews.

Bijdrager
    100percentme

TS vraagt om een app. Die zijn er gegeven. Ik zie dan geen reden om te gaan discussiëren over of het makkelijker kan in een browser of niet. TS kan et eventueel nog vergelijken en kijken wat hij prettiger vind.

On topic

Bijdrager
    100percentme

En ik moet voortaan echt even gaan kijken naar de datum boven de reacties.

Sorry voor de vorige

Bijdrager
    olbo

Wat of wie is TS?

Bijdrager
    RamonV

Topic Starter.

Bijdrager
    100percentme

TS staat voor Topic Starter en dat is in dit geval Hamersvelt

Bijdrager
    olbo

Dank. Weer wat geleerd.

Bijdrager
    thijs19990312

Om te bloggen via: tumblr
    Google chrome heb je nodig dan kan je gemakkelijk de desktop variant van de site open zodat je ook afbeeldingen in een tekst kan krijgen of je gebruikt de iPhone app op je iPad

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.