8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    zerolmzero

bloed

ik weet dat deze vraag al meerdere malen is gepost bij de categorie beeldverwerking, maar toch.
    Hoe kan ik een druppel bloed over mijn scherm laten lopen. Klinkt mischien gory maar dat zal het niet zijn. Heb dus mijn filmpje af en zou nu op een bepaalde scene 1 of misschien 2 druppels bloed van boven het scherm naar +- de helft van het scherm moeten laten lopen.

Heb reeds een beetje gegoogled en de resultaten van deze tutorials zijn meestal bedroevend. De bedoeling is namelijk dat het er echt uit ziet (heb het ook echt opgenomen, maar was niet echt genoeg) en niet als een animatie van bloed.

Bijdrager
    ivan.roos

1.- Neem een druppel bloed tegen een groene achtergrond…
    2..- Importeren als video.
    3.- Door middel van EZ MEdia geloof ik… moet je het importeren in je film
    4.- groen vervangen.
    5.- Klaar.:P

Bijdrager
    zerolmzero

misschien mijn vraag niet helemaal juist gesteld, de bedoeling is wel dat ik niet enkel die druppel zie lopen, maar een streep krijg (druppel+afgelegde weg druppel) op het einde. Druppel zoals hij van een witte muur zou aflopen.

Bijdrager
    ivan.roos

Als je mijn methode volgt… dan krijg je dat ook toch?

Bijdrager
    JobKuipers
    ”zerolmzero”

heb het ook echt opgenomen, maar was niet echt genoeg)

Dit bovenstaande vind ik ook goed: Je hebt het in het echt opgenomen, maar dat was niet echt genoeg :evil: LOL :evil:

Als dat al niet echt genoeg is, wat is er dan wel echt genoeg, of wil je juist iets wat niet echt is….

Bijdrager
    zerolmzero

Wat ik daarmee bedoel: Ik werk zo ongeveer elke dag met foto’s en dus met photoshop. Er zijn meer en meer zaken die ik digitaal achteraf doe en niet meer tijdens de opname zelf daar ik ondervind dat ik vaak realistischere effecten krijg door te ‘faken”, dan door ze echt te trekken.

Bijdrager
    netfox

Je filmt een glazen plaat met daarop een druppel filmbloed die naar beneden druipt. Achter de glazen plaat uiteraard een green/bluescreen. Zo heb ik het wel eens gedaan (zonder een bluescreen , de actie bevond zich gewoon op de set plaats). Wat wel belangrijk is – en dat is deels mislukt in mijn film – dat de druppel goed te zien is; goed uitlichten (zonder dat de glazen plaat gaat spiegelen) is dus heel belangrijk.

Bijdrager
    zerolmzero

sorry had eerste tip niet zo goed begrepen, maar dat van die glazen plaat denk ik dat het beste zal zijn, denk als ik 2 spots op 45° (één links één rechts) op plaat richt dat reflectie geen probleem mag zijn, hoop enkel dat ook mijn screen nog een mooi egale kleur behoud. (en mijn druppel nog goed zichtbaar is)
    Maar het uitlichten van de druppel was eerste keer zwaar mislukt, hierop had een vriend gezegt dat het misschien gemakkelijker zou zijn om mijn druppel te animeren en daarom had ik hier gepost om te zien wat mogelijk was.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.