30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 94)
  • Q:

Bijdrager
    vincentvega

Bloedt het forum van OMT een beetje dood?

ik weet niet of het aan mij ligt..
    ik kwam vroeger vaak op dit forum en ben daardoor een beetje gewend geraakt aan redelijk snelle en inhoudelijk vaak goede reacties; ik heb nu recht 2 vragen gepost en eigenlijk amper een reactie gekregen…

macbook staat 5 keer in finder

foto's van iPhone verwijderen (na dl uit iCloud)

begint het forum van OMT zijn waarde te verliezen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    Shmoo

Ja

Bijdrager
    tinus_omt

Ik ben ook erg ontevreden over de kwaliteit van de gratis hulpverlening. Vroeger was alles beter!

Bijdrager
    KarelWillem

Niet zo ongeduldig hè?:)

We doen echt ons best hoor. Maar je weet dat het buiten zonnig en 23 graden is?

Moderator
    Jan David Hanrath

KarelWillem slaat de spijker op z’n kop: ga lekker in de zon zitten zolang het nog duurt!

Verder hebben nieuwe trends en diensten op internet effect op het gebruik van fora in het algemeen. Vroeger kon je met je vraag alleen terecht op een forum. Nu is er Twitter #dtv, Facebook, Instagram, etc. Maar desondanks zie ik nog steeds veel mensen snel geholpen worden op OMT.

Bijdrager
    vincentvega

@karelwillem
    Ik wil niet ongeduldig overkomen; maar op mijn vraag van afgelopen zaterdag heb ik amper reactie gekregen. en toen regende het…

Bijdrager
    Dick de Roos

Bloedt

Bijdrager
    sunapple

Ik kijk zelf vaak ergens overheen, hangt een beetje van de titel af. Maar als iedereen nu gewoon zo’n extra topic opent voor zijn onbeantwoorde topics dan komt het goed, want ik heb toch even op beide gereageerd.:lol:

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  sunapple.

Bijdrager
    vincentvega

@Dick Roos ik zat er op te wachten.. daar wordt over het algemeen wel snel op gereageerd;-)
    Typen in de zon zonder leesbril is lastig voor me.. en ik kon de wijzig bericht functie niet vinden
    Overigens staat er nog een fout in: recht moet zijn recent..

Bijdrager
    GoeieDag

Kan me herinneren dat jij ook al snel niet meer reageerde in een eigen draadje, ondanks dat er nog vragen en/of tips langs kwamen. Een forum is zo goed als zijn gebruikers zijn; hoe goed ben jij?

Bijdrager
    Koning Frank

?

Bijdrager
    sedikit
    vincentvega op 15 april 2015

@Dick Roos ik zat er op te wachten.. daar wordt over het algemeen wel snel op gereageerd;-)
    Typen in de zon zonder leesbril is lastig voor me.. en ik kon de wijzig bericht functie niet vinden

Als we dan toch bezig zijn: “Bloed het forum van OMT een beetje dood?” moet zijn “BloedT enz ” (vergelijk het met lopen “LoopT het forum enz” -altijd goed!!)

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  sedikit.

Bijdrager
    vincentvega

pff

Bijdrager
    Dick de Roos

Hai sedikit!
    Vijf (5) reacties boven de jouwe was dit al gesignaleerd, waarop de reactie van vincentvega (Pulp Fiction is een van mijn lievelingsfilms overigens) reeds reageerde.
    Waarvan acte. :nerd:
    Dit terwijl de zonne ter kimme zakt, maar dat terzijde.

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    sedikit
    Dick op 15 april 2015

Hai sedikit!
    Vijf (5) reacties boven de jouwe was dit al gesignaleerd, waarop de reactie van vincentvega (Pulp Fiction is een van mijn lievelingsfilms overigens) reeds reageerde.
    Waarvan acte. :nerd:
    Dit terwijl de zonne ter kimme zakt, maar dat terzijde.

“De zonne zakt rood in mijn hoofd…..” :nerd:

Bijdrager
    vincentvega

jongens wat een cynisme..

Volgens mij was mijn toon helemaal niet negatief.bedoeld, blijkbaar is dat door sommigen wel zo opgepikt; sorry daarvoor..

Bovendien, mijn vraag kwam niet slechts voort uit het uitblijven van een reactie op mijn laatste twee post; het is een algemene trend die ik bespeur, waardoor ik het forum steeds minder vaak bezoek. Jammer want voorheen bracht ik er dagelijks een inspirerend bezoek aan en probeerde ik anderen te helpen voorzover mijn beperkte technische kennis dit toeliet. Ik herinner me dit forum als zeer levendig, met gebruikers die actief mee dachten met elkaar en die elkaar echt probeerden te helpen; ik heb daar vaak van geprofiteerd. Helaas bemerk ik dat ik het forum tegenwoordig nog maar sporadisch bezoek en dat ik steeds minder geïnspireerd raak door de discussies die er plaats vinden (maar dat kan dus ook aan mij liggen..)

Mijn -niet bevestigd gevoel- (vandaar de mogelijk voor sommigen te prikkelende vraag) is dat het allemaal wat gezapiger lijkt te worden is op het OMT forum. Misschien zie ik dat verkeerd; ik hoor graag dat ik me vergis.

Maar ik word liever niet afgezeken door mensen die niet op de inhoud van mijn stelling in willen gaan, en die blijkbaar niet overweg kunnen met een stelling die uitnodigt tot zelfreflectie.

Hopelijk heb ik deze keer geen spelfouten gemaakt.

Bijdrager
    TheBigZ

Ja, in de goeie ouwe tijd had je hier ene unSOUND die zo’n 27 uur per dag op het forum zat, en iedere vraag al beantwoord had voordat je op Send gedrukt had. Zulke kanjers missen we hier wel een beetje.

Bijdrager
    vincentvega

Precies; ik kwam even niet meer op zijn naam. Maar unSound was geweldig. Maar hij stond niet alleen..
    Ik kan me vergissen, maar types zoals unSound lijken OMT de rug toegekeerd te hebben

Bijdrager
    KarelWillem

…Ik herinner me dit forum als zeer levendig, met gebruikers die actief mee dachten met elkaar en die elkaar echt probeerden te helpen; ik heb daar vaak van geprofiteerd….

Bij vrijwel elk probleem wordt hier de helpende hand geboden.
    Ik kan me niet echt herinneren dat ik weleens genegeerd ben met mijn problemen.

Soms valt er gewoon echter niet zoveel te antwoorden. Temeer als bijvoorbeeld blijkt dat de vraag al 12 keer is voorgekomen op het forum. Of als iemand denkt dat elke vraag binnen een uur beantwoord behoort te worden.

Het is geen commerciële helpdesk hier, maar een verzameling (eigen)wijze mannen en vrouwen die meestal hun kennis graag delen met een ander.
    Ja, en soms wordt er (te?) bijdehand gereageerd. Maar als je zelf een topic als dit start, vraag je ook lichtjes om een pinnige tegenreactie.;)

Bijdrager
    Balsjer

Voor taal en spelfouten hadden we Bento.

Bijdrager
    sunapple
    Balsjer op 15 april 2015

Voor taal en spelfouten hadden we [censuur].

Roep dat nou niet te hard, straks komt ie terug…

Bijdrager
    koen

Ik vraag me soms ook wel eens af wat ik hier nog steeds doe:grin:

Bijdrager
    Koning Frank
    sedikit op 15 april 2015

Als we dan toch bezig zijn: “Bloed het forum van OMT een beetje dood?” moet zijn “BloedT enz ” (vergelijk het met lopen “LoopT het forum enz” -altijd goed!!)

Fora lopen niet.

Bijdrager
    michiel112

Bijdrager
    sunapple

Jammer dat hij de Lounge niet meeneemt in de resultaten, dan kan je vast een mooie transitie zien van serieus naar niet-serieus.

Bijdrager
    Zakske

Ook bijzonder is dat na Nederland en België – logisch voor een Nederlandstalige Apple-site – India op de derde plaats qua bezoekersaantallen staat. Dat is dus allemaal spam, op wellicht een enkele verdwaalde toerist na.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Zakske.

Bijdrager
    michiel112
    sunapple op 16 april 2015

Jammer dat hij de Lounge niet meeneemt in de resultaten, dan kan je vast een mooie transitie zien van serieus naar niet-serieus.

Denk het niet. Ook de Lounge is minder dan in de tijd dat er 10 pagina’s per dag bijkwamen in de koffietent…

Bijdrager
    KarelWillem

Het is inmiddels 2015. Dat is een heel andere Internet-tijd dan 2004.

Informatie – en vooral de aandacht van mensen – verspreidt zich.
    Vergelijkingen over een periode van 11 jaar zijn dan redelijk irrelevant.

Bijdrager
    michiel112

Maar dat dit forum doodbloedt is een feit en daar ging dit topic over.

Daarbij kan ik nog genoeg voorbeelden geven van fora die nog prima functioneel zijn met een bloeiende groep actieve gebruikers. De tijd de schuld geven is dus een beetje makkelijk…

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  michiel112.
30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 94)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.