8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    vanWoods

Block save as PDF

Weet iemand of er een mogelijkheid is om de optie save as te blokkeren bij een pdf.

Er is een hoop in te stellen in de security options maar deze optie zit er volgens mij niet bij, het is de bedoeling dat ze het bestand niet zo 123 ergens anders kunnen opslaan.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Je kan alleen maar bestanden lokaal beveiligen dmv het info panel (cmd+i). Volgens mij kan je het bestand zelf alleen maar tegen wijzigingen beschermen dmv een wachtwoord in Acrobat Pro.

Bijdrager
    nookie

Ik neem aan dat het voor browser optie SAVE AS is, anders begrijp ik het niet helemaal waarom de SAVE AS optie uitgezet moet kunnen worden in bijvoorbeeld Acrobat Pro.

Gegoogled op: disable pdf save as on website.
    Ik was begonnen wat links door te lezen, er staat wel het e.e.a tussen.
    Misschien helpt dit ons en jou wat verder in deze, toch wel, interessante discussie.

Bijdrager
    nookie

Ik las je topic nog een keer, maar ik denk dat ik het bij het verkeerde eind had.

Wat je bedoelt is dat het bestand ergens op een schijf staat en alleen geopend kan worden en niet bewaard kan worden op een andere plek, via de SAVE AS. Volgens mij moet je nog een stap verder denken. Het fysieke bestand kan namelijk ook gekopieerd worden naar een andere plek.

Bijdrager
    vanWoods

Dat begrijp ik, het wordt gebruikt in een intranet omgeving. We willen niet dat het bestand via de optie save as bewaard kunnen worden (voor de meeste gebruikers is dit goed, diegene die wat meer verstand ervan hebben kunnen altijd wel via een omweg het bestand in handen krijgen).

Dus de vraag is kan de optie save as gedisabled worden, meer niet.

Ik ga even kijken wat er met het volgende programma mogelijk is: http://clicklocker.com/home.php

Als er nog andere opties zijn dan hoor ik dit graag.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik denk even met je mee hoor…

Geeft een ftp prgramma geen opties voor het beveiligen van je bestanden? Daar kan je bijvoorbeeld alle rechten behalve ‘lezen’ uitzetten. Ik heb alleen geen flauw idee of daarmee een safe as optie wordt uitgezet.

Bijdrager
    tinus_omt

Je kunt in het PDF bestand vastleggen dat een gebruiker het niet mag printen, er geen text of plaatjes uit mag kopiƫren, of dat hij het niet mag wijzigen. Het is niet mogelijk om te voorkomen dat het bestand ergens opgeslagen wordt (en de genoemde beveiligingen zijn erg zwak).

De enige mogelijkheid die ik me kan voorstellen is het gebruik van een dienst als scribd die het bestand laat zien als een flash applet. Verder kun je natuurlijk altijd een groot watermerk over de pagina’s heen zetten zodat het in ieder geval duidelijk is dat het van jou is. Met speciale software kun je ook elke pagina aanpassen zodat er op staat wie het document gedownload heeft, als de bestanden dan verspreid worden kun je wellicht achterhalen wie het gedaan heeft.

Bijdrager
    vanWoods

@Dr Maddox – helaas werkt dit niet, de save as optie blijft bruikbaar.

@tinus – ik weet dat je diverse instellingen kan doen met het security panel maar daar heb we niets aan t.b.v. de save as optie. De scrib dienst is geen optie aangezien de klant wilt dat de pdf documenten allemaal binnen hun intranet op te vragen zijn en niet via een externe dienst.

Op het clicklocker programma zal ik nog even terugkomen mocht dit een oplossing bieden.

thnx sofar!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.