24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    JFigaro34

Blijft Expose bestaan in Tiger?….

Hallo beste vrienden en vriendinnen…
    Voor de mensen die al de beta versie van Tiger hebben geinstalleerd:
    Weten jullie misschien of Expose ook in Tiger bestaat, want ik heb volgens mij iets gehoord over dat de F-knoppen rechstboven in Tiger bedoeld zijn voor het bedienen van Dashboard…
    Kan iemand daar wat meer over zeggen……???:cry:

groetjes,
    C.

Bijdrager
    Tuffi

Tuurlijk blijft exposé bestaan! Dashboard word F12!
    F12, en de widgets komen in beeld, en je kan schuiven, werken (calculator, vertaler, etc.), en weer F12 en ze verdwijnen weer, dus één knop, naast de exposé knoppen.

Check dit

Bijdrager
    Stof

Exposé blijft zeker in Tiger! Voor het oproepen van Dashboard wordt F12 gebruikt.

Bijdrager
    Larz

F12 is Eject CD voor iBook, wat wordt dat dan?

Bijdrager
    Mendoza

dat blijt eject, maar fn + F12 wordt dashboard

Bijdrager
    JFigaro34
    ”Larz”

F12 is Eject CD voor iBook, wat wordt dat dan?

ja, op mijn iBook ook..:x

Bijdrager
    osxy

Dan moet je links onder de “FN” knop indrukken tegelijk met de “F12”

Bijdrager
    himac

je CD in de prullenbak rechtsonder slepen…. 8)

Bijdrager
    JFigaro34

wie zeg mij, dat als ik straks Tiger op mijn iBook G3 heb en wanneer ik op F12 druk, dat niet Dashboard in werking optreed maar elke keer de CD lade opengaat…

Bijdrager
    hansenonline

moet je goed kijken naar je toetsenbord, dan zie je dat er toetsen zijn met 2 kleuren en dan zie een toets die fn erop heeft staan zoals al eerder is gemeld en als je die fn toets indrukt kan je die functie die erbij hoort gebruiken. fn+l=3 etc alle functie toetsen F1, etc zijn alleen met de fn toets te gebruiken.

daan.

Bijdrager
    Tomaat

Heerlijk toch die Fn toetsen..zo had een grapjas uit m’n klas een keer Fn + F6 (Numlock) ingedrukt en dat had ik niet door.
    En ik snapte maar niet waarom er een 2 verscheen wanneer ik op de K drukte of een 6 wanneer ik op de O drukte:P

Maar terug komend op het Fn + F12 verhaal..dat word hardware matig geregeld dus het maakt niet uit wat voor OS (Mac OS 9, 10 of Linux) de code voor F12 is Eject en Fn + F12 gewoon F12.
    Hier hangt dan software matig bijvoorbeeld de Eject functie aanvast, of zoals in Tiger, Dashboard:)

Bijdrager
    Sad

ik denk dat ze exposé afschaffen, het is toch een weinig gebruikt iets :?

Bijdrager
    flax
    ”colpolyp”

het is al 2 april!!!

Bijdrager
    Tuffi
    ”colpolyp”

:? Dan ben jij volgens mij de enigste die exposé NIET gebruikt…:wink:

Bijdrager
    Xserve

Het dock volstaat als je maar 1 venster per programma open hebt staan.
    Anders gebruik ik Exposé.

Bijdrager
    Tomac

Je kunt natuurlijk de handelingen ook onder andere F-toetsen programmeren.

Bijdrager
    PureLogic
    ”iRamon”
    ”colpolyp”

:? Dan ben jij volgens mij de enigste die Exposé NIET gebruikt…:wink:

Ik gebruik het ook niet echt, vind het irritant dat je schermpjes niet gewoon helemaal verdwijnen als je op Show Desktop drukt. Je blijft van die lelijke randjes overal zien, dat was in de Panther beta’s wel beter.

Tiger heeft nog steeds exposé trouwens.

@colpolyp
    Als je Expos̩ niet wilt gebruiken kan je het helemaal uitzetten (overal een Рneerzetten). Beetje drastisch om dat er gelijk helemaal uit te halen.:P

Bijdrager
    Hemmik

weten jullie zeker dat dashboard fn + F12 is? Eject werkt namelijk alleen als je hem lang indrukt, lijkt me dan raar als je dan ook nog fn erbij moet indrukken..

Bijdrager
    Sad

Nee hoor ik wilde niet van Exposé af, ik vind het een pracht systeem. En de rest van de wereld ook, al is het maar om Windows mensen te laten kwijlen.

Ik vond het alleen een beetje domme vraag of Apple’s trots in Tiger nog wel zou bestaan….

Bijdrager
    apple freak

f12 is gewoon f12.

als je f12 2 sec. inhoudt dan gaat de cd eruit.
    Dat stond ook op zo’n oranje stikkertje geplakt als je je mac aan het uitpakken was.

Bijdrager
    Missundaztood

kan je dashboard niet instellen dat als je een hoekje ingaat, het naar voren komt?

Bijdrager
    DJP

Je kunt gewoon in tiger instellen dat je bijvoorbeeld f8 wil gebruiken voor dashboard. Volgens mij was het in de eerste versies van tiger was het ook f8. Ik weet niet wie op het domme idee is gekomen om dat naar f12 te zetten ivm de eject functie.

Maar ja, dat zelfde vind ik nog altijd van de del knop op een ibook. Het eerste wat mensen me vragen die achter mijn ibook zitten waar die de del knop is. FN+backspace vind ik niet handig, dus heb ik doublecommand geinstalleerd toch nog weer een del toets te krijgen. Een extra rij met insert , del en een page up en page down zou ik niet verkeerd vinden. Wat mij betreft mag apple dat wel kopieren van de pc wereld.

Bijdrager
    jamie

WAAR KUN JE DIE BETA VERSIE DOWNLOADEN IK WIL HEM OOK

Bijdrager
    Oppie
    ”PureLogic”

Ik gebruik het ook niet echt, vind het irritant dat je schermpjes niet gewoon helemaal verdwijnen als je op Show Desktop drukt. Je blijft van die lelijke randjes overal zien, dat was in de Panther beta’s wel beter.

Meen je dat? Het maakt toch niks uit dat je die randjes ziet? Je (ik althans) gebruikt die ‘Toon Bureaublad’ toch om even iets van het buroblad op te halen en in een progje te pleuren, of er juist uit te slepen, en ff op het buroblad slepen. Geniaal! Wat maken die randen dan uit? Ze moeten er wel zitten om te laten zien dat Exposé actief is, en bv niet ‘alles verbergen’.
    Wat ook juist heel prettig is, is dat je het scherm weer in de oorspronkelijke verschijning terug krijgt, en niet alles opnieuw hoef te gaan selecteren in de Dock of taakbalk (Win). Geniaal!

Ook gebruik ik het zeer veel om in een progje met vele vensters snel te wisselen van venster; ook al geniaal!

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.