7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    jjbveld

Blijft Apple High Sierra ondersteunen?

Ok, leuk, ik heb een iMac 21,5″ mid 2011. Geen macOS Mojave, dus voor mij. Maar… blijft Apple High Sierra ondersteunen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden geleden door  jjbveld.

Bijdrager
    Shmoo

Ja nog twee jaar.

Bijdrager
    TheBigZ

jjbveld op 13 oktober 2018 om 23:25

Ok, leuk, ik heb een iMac 21,5″ mid 2011. Geen macOS Mojave, dus voor mij.

Als je wilt, kun jij ook Mojave installeren op jouw iMac.

http://dosdude1.com/mojave/

Bijdrager
    Ome Kor

Interessante link BigZ, helaas wordt mijn iMac 2010 almost unusable vanwege de AMD Radeon kaart onder Mojave.:-(

Als ik Mactracker bekijk is de kans aanwezig dat het ook geldt voor die iMac 21,5″ mid 2011.

Bijdrager
    TheBigZ

@Ome Kor: Goede feedback. Dat AMD probleem had ik niet niet gezien. Geldt inderdaad ook voor iMac van de TS.

https://everymac.com/systems/apple/imac/imac-aluminum-faq/imac-intel-aluminum-video-processor-upgrade-capabilities.html

Bijdrager
    Shmoo

De vraag is natuurlijk ook of je zoiets ook echt wel moet willen. Apple zal toch niet voor niets jouw Mac niet laten meegaan. Ze zullen toch wel bepaalde tests hebben uitgevoerd waar dat uit blijkt.

Plus, is het verschil tussen Mohave en High Sierra zo groot, volgens mij had Mohave net zo goed een update in High Sierra kunnen zijn. Als een dark mode thema de feature is waar iedereen over praat dan zegt dat denk ik wel voldoende.

Gewoon op High Sierra blijven zitten is ook geen straf hoor. daar nog een jaartje of zo op blijven werken en dan een nieuwe/betere computer kopen.  Dan zijn we ook al weer 8+ jaar verder.

Bijdrager
    Ome Kor

Sinds Mojave ondersteund macOS alleen nog maar Apple’s eigen Metal, voor de grafische verwerking. Voor mijn AMD Radeon grafische kaart is zo te zien geen ondersteuning voor Metal. Ze hebben in Mojave de ondersteuning voor OpenGL en OpenCL laten vallen. Ook qua security is er achter de schermen het een en ander veranderd onder Mojave.

Ik zit op de nieuwe generatie iMacs te wachten voor ik de mijne ga vervangen. Maar mijn iMac doet het nog goed, dus het kan ook nog een jaar duren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.