15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    vdbend

Bleutooth usb adapter en headset

Onlangs (sinterklaas) ben ik in het bezit gekomen van een prachtige Plantronics 590 bleutooth headset en een Kensington USB Adapter 2.0.

De adapter op mijn G5 aangesloten en…. krijg bij mijn ‘bluetooth configuratie assistent’ de mededeling dat de bleutooth hardware geen headsets ondersteunt.
    Volgens de gegevens van Kensington zou dit wel moeten (ook voor mac), verder kome ze (nog) niet.

Heeft iemand een tip?

Bijdrager
    Nikita

Ik geloof dat het BT protocol wat OSX gebruikt inderdaad geen geluid-over-bluetooth ondersteunt o.i.d. Of dat dat alleen was met de ingebouwde BT, weet ik niet. Maar misschien is dat hier ook wel het geval.

Bijdrager
    Napsju

De enige USB-adapter die dit absoluut ondersteund is de D-Link DBT-120. De module is vrijwel nergens meer te koop, maar als je er 1 vind kost ‘ie ongeveer 25 euro.

Bij mij werkt ‘ie perfect!

Bijdrager
    passenger

Correctie, een zichzelf respecterende Macdealer verkoopt hem… :?

Bijdrager
    Napsju
    ”passenger”

Een DBT-122 ja! Die heeft dus géén audio en een totaal andere chip. Let daar wel even op.

Bijdrager
    vdbend

Dus de ‘oude’ adapter van d-link moet werken? Hoe zit het dan met die Kensington adapter, model 33348. Er staat zeer expleciet op de verpakking dat het voor OSX geschikt is en geoptimaliseert is voor Skype (overigens Kensington heeft hier nog geen antwoord opgegeven, moesten ze eerst uitzoeken).

Bijdrager
    vdbend

typefoutje moet expliciet zijn, zie je altijd te laat zulk dingen.

Bijdrager
    vdbend

Yoehoe, ik ben eruit. Een verkoper van een computerzaak vertelde mij dat de adapter van Sweex zou werken daar daar een broadcast chip in zit. En inderdaad het werkt!

Bijdrager
    mac lover

dus een sweex apparaat doet het wel?? heb je ook een type ofzo??

Bijdrager
    Nikita
    ”mac

dus een sweex apparaat doet het wel?? heb je ook een type ofzo??

Zeg, had je niks te doen gisteravond ofzo…? Overal van die duffe opmerkingen :roll:

En er staat hier boven toch dat er een broadcast chip in zit, waardoor die wel geluid over BT kan versturen…

Bijdrager
    vdbend

Het gaat om een Sweex BT110.

Enuh Nikita, niet zo aangebrand zijn. Niet iedereen is zo intelligent!

Bijdrager
    El Fidel
    ”Napsju”
    ”passenger”

Een DBT-122 ja! Die heeft dus géén audio en een totaal andere chip. Let daar wel even op.

Er is dus een verschil tussen een DBT-120 & DBT-122 ! Want als ik mijn nieuwe BT apple keyboard & Mighty Mouse koppel met mijn iMac via de DBT-122 USB-stick, dan beweegt de muis heel schokkerig.

Komt het nu daardoor?

Bijdrager
    Renzs

Dat komt omdat de BT signalen elkaar storen. Zet je muis even uit en daarna weer aan. En het is weg.

Bijdrager
    El Fidel
    ”Brick”

Dat komt omdat de BT signalen elkaar storen. Zet je muis even uit en daarna weer aan. En het is weg.

Euhwel met mijn MBP heb ik daar geen problemen mee… en zoiets mag eigenlijk toch niet???

Bijdrager
    Renzs

Ik weet het. Maar soms komt het toch voor. Maar het is toch een kleine moeite even de mius uit en aan te zetten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.