20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Hermantw

Blendle

Best mensen,

Mijn iMac kan Blendle niet openen. Alles loopt op de nieuwste software. Suggesties hoe dit op te lossen?

Bijdrager
    SvS

Ik vermoed een foutief link, enkel ‘blendle.com’ daarentegen is wel actief.

Bijdrager
    Hermantw

Bij het met de hand intypen van alleen blende.com krijg ik

Moderator
    Night

Evt. advertentie-filters uitzetten, een nieuw venster openen en (indien dezelfde melding blijft komen) paar keer op cmd-R drukken (reload pagina)

Ik krijg nl. dezelfde melding met AdGuard actief:

Zonder AdGuard gaat het prima.

Bijdrager
    SvS

Idd, bij voorkeuren / extensies even alles uitvinken zou kunnen helpen.

2e optie; Als je even privé venster opent en dit intypt, wat krijg je dan?

Bijdrager
    KarelWillem

Met AdBlock ge√Įnstalleerd en geactiveerd opent blendle.com bij mij (in Google Chrome) probleemloos.

En Safari geeft hetzelfde resultaat.

Bijdrager
    Hermantw

Dank voor de reacties. Alles geprobeerd zonder dat het iets heeft opgelost. In Chrome komt een soortgelijke melding:

Bijdrager
    SvS

en hoe is het dan op een andere computer in huis of tablet/smartphone?

Bijdrager
    Shmoo

Heb je Sleutelhanger actief die automatisch zorgt dat je ingelogd wordt wanneer je websites bezoekt.

Zo ja, kijk dan eens of die inloggegevens staan op http://blendle ipv https://blendle

Bijdrager
    Hermantw

Op mijn andere iMac opent de site WEL.

De iMac waarop de melding “Safari kan de pagina niet openen omdat er geen beveiligde verbinding tot stand kan worden gebracht” blijft dat doen ook nadat ik Blendle uit de sleutelhanger heb gegooid.

Bijdrager
    Geldersscheepje

Leeg eens alle caches in Safari? (google even als je niet wet hoe)

Bijdrager
    Shmoo

Cookies ook verwijderen. Kan zijn dat het cookie verlopen is.

Bijdrager
    Hermantw

Cookies verwijderd. Dat doet wat:

Bijdrager
    computer space

Zijn iets te fanatieke scriptkiddies bij Blendl. Volgens mij werkt hun site alleen op een iPhone 7 plus of een Macbook 13 pro touch-bar. Anders doe je niet mee namelijk.

Bijdrager
    Shmoo

Controleer eens in Systeemvoorkeuren of de datum en tijd van je computer goed staan ingesteld. (automatisch)

En bij Privacy ook toegang hebben.

Heel soms kunnen dit soort dingen ook ontstaan doordat je computer bijv. is aangesloten op WiFi + Internetkabel.

Bijdrager
    Hermantw

Dank Shmoo, ik heb het gecontroleerd en dat staat goed. Inderdaad op WiFi + Internetkabel.
    Inmiddels het ongeldige (verlopen) certificaat weggegooid zodat ik opnieuw zou moeten kunnen inloggen.

Vervolgens de WiFi er af zodat de iMac alleen op Internetkabel loopt.

Nog steeds geen Blendl. Het probleem nu is dat de inlogprocedure niet verder gaat dan hieronder weergegeven.
    Op mijn laptop loopt Blendle zonder al deze problemen.

Heb je nog suggesties?

Bijdrager
    Shmoo

1) heb je misschien een dienst als LittleSnitch op je computer staan?

2) kijk eens of deze url werkt. https://blendle.com/getpremium

3) wat als je op Google.com > Blendle intikt en dan op de eerste resultaat drukt zodat je via Google binnenkomt.

Bijdrager
    koen

Stuur ook even een berichtje naar meneer Klöpping, want dit kan natuurlijk niet!

Bijdrager
    Hermantw

Hi Shmoo, ik heb geen LittleSnitch, url https://blendle.com/getpremium geeft het zelfde probleem. Via Google idem.

Als de openingspagina verschijnt met:

Het beste uit 120 kranten en
    tijdschriften op één plek
    Elke dag 20 artikelen
    Speciaal voor jou geselecteerd
    Zonder nepnieuws, zonder filterbubbel
    Probeer een week gratis
    Stopt vanzelf, dus je zit nergens aan vast.

dan is er een cursor in beeld (die ik ook kan verplaatsen met mijn muis) met een blauw draaiend balletje. Het is net alsof de inlogprocedure daar door iets wordt tegengehouden.

Koen: Ik heb meneer Klöpping inderdaad een berichtje gestuurd maar geen reactie gekregen.

Bijdrager
    Hermantw

Beste mensen,
    Dank voor alle reacties. Uiteindelijk is de oplossing van Blendle zelf gekomen:

Heel vervelend dat je deze melding steeds krijgt! Dit komt helaas door een bug in Mac OS Sierra. Daarom kunnen wij het op dit moment niet voor je oplossen. Gelukkig is er ook goed nieuws! Je kunt dit namelijk in een aantal korte stappen zelf fixen. Kopieer en plak in de terminal:

sqlite3 ~/Library/Keychains/*/ocspcache.sqlite3 ‘DELETE FROM ocsp;’

En druk op enter. Toen deed hij het weer als van ouds.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.