9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    DarthSeptember

Blender start niet op

Ik heb laatst het programma Blender gedownload, en nou wil ik hem opstarten maar dat lukt niet. Een halve seconde zie ik het tekentje van Blender en dan is die weg, geen waarschuwing of niks. Ik heb al gekeken of ik de goede processor en geheugen heb en dat klopt.

Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen!?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    n8n

Dat is wel vreemd, hij zou op een oude mac al in 3 seconden op moeten starten. Misschien heb je en map verwijderd of hernoemd wat niet de bedoeling was. Of misschien heb je een Intel Processor en is het (nog)niet universal

Bijdrager
    Buzz

Heb je de FAQ op de Blender website al bezocht?
    Staat er anders misschien iets over in je Console?

i,N8N: Blender doet er bij mij zo’n 4-5 seconde over om de eerste keer op te starten op een MacBook Pro 2.16 GHz.

Bijdrager
    frozerino

ik heb dit probleem ook gehad.
    de oplossing:
    Voor osx bestaan er verschillende 2.42 builds, één voor python 2.4 en één voor python 2.3
    (dit toch allesinds voor ppc).

De python 2.4 build werkt bij mij ook nie, de python 2.3 build werkt perfect!
    http://download.blender.org/release/
    als dit nog niet werkt kan je altijd nog overschakelen naar oudere releases

(2.39 is aan te raden, het verschil met 2.42 is voor een beginnen nauwelijks merkbaar)

p.s.: 3 seconden opstart tijd voor mijn powerbook 1.66 ghz

Bijdrager
    AppleMies

Ik heb exact hetzelfde probleem. Eén keer een dansend Blender icoon in de dock en dan niets meer.:x

Bijdrager
    Buzz

Heb je de hierboven aangedragen oplossingen dan al wel geprobeerd, AppleMies?

Bijdrager
    AppleMies
    ”Buzz_D”

Heb je de hierboven aangedragen oplossingen dan al wel geprobeerd, AppleMies?

Nu wel ja. Die 2.42 doet het wel.

Tnx

gr

Bijdrager
    DarthSeptember

Ok ik zal het proberen

Bedankt!

Bijdrager
    DarthSeptember

Oke het werkt goed!

Merci beaucoup!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.