10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    eljonco

Blauwe ster genereren?

Hoe krijg je een blauwe ster van je eigen web pagina in de Top Sites van Safari 4?

Overal lees je dat die blauwe ster (blue star) getoond wordt in de Top Sites zodra de pagina vernieuwd is. Als ik echter in een gewone xhtml 1.1 web pagina (geserveerd via MAMP op de lokale server) aan de Top Sites toevoeg en dan de pagina verander, zie ik geen blauwe ster verschijnen.

Ook het toevoegen van link rel=”alternate” type=”application/rss+xml” in de <head> van de pagina levert geen blauwe ster op, zelfs niet na het verversen van de Top Sites pagina. De gelinkte betreffende alternate file heeft uiteraard wel degelijk RSS content, die wordt ook getoond als je doorklikt (op het RSS icoon in de URL balk) maar ook het verversen van die RSS content levert geen blauwe ster op.

Welke code moet er in een pagina staan zodat Safari die ster wél laat zien?

Bijdrager
    Hailstorm

De code[code:1:1d595c4079]<link rel="alternate" type="application/rss+xml" href="" />[/code:1:1d595c4079]
    haalt weinig uit omdat dat slechts een verwijzing naar je RSS-feed is.

Je zou dit eens kunnen testen:
    [code:1:1d595c4079]<meta http-equiv="pragma" content="no-cache" />[/code:1:1d595c4079]

Bijdrager
    eljonco
    ”Hailstorm”

De code[code:1:d2f9a4185c]<link rel="alternate" type="application/rss+xml" href="" />[/code:1:d2f9a4185c]
    haalt weinig uit omdat dat slechts een verwijzing naar je RSS-feed is.

Het haalt in zoverre iets uit, dat rechts in de URL balk een ‘RSS’ logo verschijnt.

”Hailstorm”

Je zou dit eens kunnen testen:
    [code:1:d2f9a4185c]<meta http-equiv="pragma" content="no-cache" />[/code:1:d2f9a4185c]

No Prize. Heb jij een pagina waarin dat wel werkt?

Bijdrager
    Hailstorm

Geen idee hoe de ‘blauwe sterren’ van Top Sites werken, maar als ik jou zo hoor kijkt Safari naar de actualiteit van de RSS-feed. Klopt dit?

Geblokkeerd
    Anoniem

OF! Of Safari kijkt naar de Revised META tag die in de header mee wordt gegeven.

The revised meta tag records when the last update was done to the site.

Die moet ik trouwens zelf ook nog eens toevoegen aan m’n CMS…

Bijdrager
    eljonco
    ”cailin

OF! Of Safari kijkt naar de Revised META tag die in de header mee wordt gegeven.

The revised meta tag records when the last update was done to the site.

Die moet ik trouwens zelf ook nog eens toevoegen aan m’n CMS…

Leuk gevonden, maar die doet het ook niet. Wie heeft iets wel werkend?

Bijdrager
    Dagaloni

Ik weet niet hoe die sterren werken maar wat ik wel weet is dat hij naar de site kijkt en niet naar een pagina.. Zo staat er een ster op bij mij bij de voorpagina van apple terwijl er iets in de store veranderd is. Misschien helpt dat jullie;)

Bijdrager
    eljonco
    ”Dagaloni”

Ik weet niet hoe die sterren werken maar wat ik wel weet is dat hij naar de site kijkt en niet naar een pagina.. Zo staat er een ster op bij mij bij de voorpagina van apple terwijl er iets in de store veranderd is.

Dat is logisch; onlogisch zou zijn ‘terwijl er Niets in de store veranderd is’. Overigens: alle sites die een ster hebben bij Safari’s Top Sites pagina, hebben ook RSS; dat bracht me op het idee om een RSS link als alternate in te voegen. Maar dat is niet genoeg.

In het log van de Apache server zie ik dat de pagina opgehaald wordt door Safari. Als de pagina niet is veranderd, reageert de server met een 304 status melding en wordt er (dus) niets opgestuurd, als de pagina wel is veranderd, stuurt Apache de pagina op met een 200 melding.
    Blijkbaar kijkt Safari vervolgens nog eens naar de inhoud van de pagina om te bepalen of hij is veranderd of niet. Alleen kan ik er niet achter komen wáár hij naar kijkt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Op Ars Technica suggereerde men een CRC / checksum, maar dan zou hij een verandering in de tekst ook moeten opmerken.

Bijdrager
    MouseMighty

Op Ars? Zou het dan stiekem een bruine ster worden?? :P

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.