10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    FederiCOOL

Blauwe band van pixels over volledige hoogte beeldscherm

Mijn macbook geeft over de volledige hoogte een band van blauwe pixels aan die zo’n 3cm breed is. Bijgevoegde een foto tijdens het nos journaal (in pauze stand). Het is het best zichtbaar bij donkere kleuren. Bij het typen van dit bericht zijn de pixels bijvoorbeeld niet zichtbaar en wanneer de macbook aansloten is op een externe monitor is er ook geen probleem. Iemand enig idee wat het kan zijn? Het is niet uitgesloten dat het door water komt dat eens over het keyboard is gevallen:( En wat de kosten ongeveer zijn om zoiets te laten repareren?

[URL=http://img508.imageshack.us/i/photozu.jpg/ ][IMG]http://img508.imageshack.us/img508/4867/photozu.jpg[/IMG][/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]

Bijdrager
    Chorro

Ik denk dat het vocht je GPU heeft geraakt. Wat het zal kosten durf ik je niet te zeggen, wel weet ik dat het een prijs wordt waar een persoon met hartfalen een spontane hartstilstand van gaat krijgen. Of je moet het zelf repareren, maar ik weet niet of je er handig in bent en het voor lief neemt dat je garantie over het algeheel dan komt te vervallen.

Bijdrager
    johnkeates

Ik denk dat er niks mis is met je GPU. Als je externe scherm nooit de fouten weergeeft die je vaste scherm wel aantonen, is er wat mis met je interne scherm. Stel dat je dus een filmpje draait en die pixels zijn alleen op je vaste scherm, en dus niet op je externe scherm aanwezig, is je vaste, interne scherm beschadigd.

Rapareren kost geld, maar niet meer dan 200 euro.

Bijdrager
    Moriarty

Als het om een MacBook gaat, zou het zo maar kunnen zijn dat een nieuw Logic Board (waar daar zit de GPU) ergens tussen de 400 en 800 euro gaat kosten.

Ik snap niet helemaal waar Johnkeates zijn prijsstelling vandaan haalt…

Lijkt mij toch echt een gevalletje aansprakelijkheids / inboedel verzekering?

Bijdrager
    johnkeates

Johnkeates snapt het wel om dat hij net uitgelegd heeft dat een DEFECT LCD SCHERM niet een DEFECTE GPU betekent. Vooral NIET wanneer een EXTERN SCHERM het probleem NIET WEERGEEFT.

Lezen is moeilijk he…

Verder kost een LCD scherm echt niet zo veel, ik heb ze zelfs voor oudere iBooks en PowerBooks voor minder dan 200 euro vervangen.

Als de TS het niet goed uitgelegd heeft en het externe scherm WEL EXACT DEZELFDE FOUTEN weergeeft, dan is het WEL de GPU.

Bijdrager
    Vinhelper

Zet dan het externe scherm wel in synchrone weergave, dan kun je dat het best controleren.

Bijdrager
    Moriarty

Verkeerd gelezen idd, beetje vriendelijkere reply had best gemogen…

200 euro voor een LCD display ga je ook niet redden, tenzij je zelf gaat sleutelen (en idd dat staat in je post te lezen).

Bijdrager
    johnkeates

Inderdaad en ja:)

Ik had de hele nacht gewerkt en overdag vrij veel mensen gehad die dingen verkeerd hoorden of leesden, dus werd het op een moment een beetje vervelend, maar dat heeft natuurlijk niets met jou persoonlijk te maken;) Het was gewoon het moment…

Maar goed, met 200 euro kom je er inderdaad alleen als je het zelf kan doen. Als dat niet kan, ben je daar nog eens 160 bovenop kwijt aan reparatie bij bijvoorbeeld CARD Services. Nadeel is dat ze alleen Apple’s eigen onderdelen gebruiken en die zijn dan weer meer dan 200 euro, wat je totale kosten weer omhoog brengen.

Eerst maar eens nogmaals verifiëren dat een extern scherm, met synchrone weergave hetzelfde probleem niet vertoond. In dat geval is het gegarandeerd het interne scherm.

En nu maar eens naar bed :sick:

Bijdrager
    Moriarty

No offence taken – weltrusten:)

Bijdrager
    FederiCOOL

OK jongens, geen ruzie maken;)

Het gaat om een MacBook 2.1. In synchrone weergave is de band alleen te zien op het beeldscherm van de MacBook.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.