9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    iSpons

Blauw scherm op m’n mac :'(

M’n macje begint windowskuren te krijgen
    soms word het scherm gewoon blauw..
    alsof hij gewoon herstart..
    kan iemand helpen?

Bijdrager
    tony montana

iSpons,
    Heb je dit verschijnsel al langer?
    Wat voor Systeem heb je staan?
    Misschien dat een “systeem-onderhoud-cd” je kan helpen met je rare fratsen?
    Het klinkt in ieder geval niet gezond dat blauw scherm wat je krijgt..:(

Bijdrager
    Flipstra

Kan het zo zijn dat de Finder quit en ‘herstart’? Dan wordt bij mij m’n scherm ook blauw en verdwijnen de vensters van de finder + HD’s die op het bureaublad staan voor een paar seconden…

Bijdrager
    HSL

[mod:2e3c7402fd=”HS-L”]ik heb deze topic verplaatst naar OS omdat deze niet in de lounge thuis hoort,.. :)[/mod:2e3c7402fd]

Bijdrager
    iSpons

tis mij wel al opgevallen dat er soms geen zwart driehoekje onder het finder icoontje staat
    alles werkt dan nog
    en iets later komt dan het blauwe scherm…

Bijdrager
    JeePee

Om de vraag van Tony Montana te herhalen, welke versie van X gebruik je?

Heb je DiskWarrior? Probeer die eens te draaien, ik vermoed dat je geen reparatieprogramma’s hebt gebruikt, toch? Heb je veel geĆÆnstalleerd en verwijderd of ben je een ‘lichte gebruiker’?
    Mocht je Drive 10 hebben, dan kun je die ook proberen, probeer dan de directorystructuur te rebuilden. Ik ben nu op mijn werk, dus heb de precieze naam niet paraat, maar je vindt het boven optimization. Hoop dat het helpt! Succes!:roll:

Bijdrager
    iSpons

ik heb versie 10.2
    het is al 3x ofzo gebeurt (2x wel kort na elkaar :? )
    ik heb al een paar keer Disk EHBO gebruikt..
    diskwarrior of dergelijke hebk niet
    ik heb ook onlangs niets nieuw geinstalleert of verwijdert dus..
    en kwas juist zo blij dak geen blauwe schermen meer hoefde te zien :(

Bijdrager
    Johnny

ik ga er even van uit dat het geen LCD is…
    Als het zo is dat je eerst OS9 er op had staan en daarna OSX hebt geinstalleerd, dan zou ik eens een firmware update proberen.

Bijdrager
    JeePee
    ”Johnny”

dan zou ik eens een firmware update proberen.

Ik denk dat hij die update al gedaan heeft, anders zou hij 10.2 helemaal niet kunnen draaien, lijkt mij.

Schijfhulpprogramma is een heel simpel reparatieprogrammaatje en programma’s als DiskWarrior, Drive 10, TechTool Pro en Norton zijn hele grote broers daarvan. Zij kunnen vaak vervelende problemen die Schijfhulpprogramma niet op kan lossen wel aan. Mijn absolute topper is DiskWarrior 3 (en 2.1) gevolgd door Drive 10 (en wat mij betreft straks TechTool Pro 4).

Op dit moment loopt er nog een actie bij Micromat: Bij aanschaf van Drive 10, krijg je TechTool Pro 4 gratis….. Ik heb het een paar maanden geleden aangeschaft, want Drive 10 is een goed programma en TechTool Pro 4 wordt een must-have, evenals DiskWarrior 3 dat ongeĆ«venaard is en mijn hoofdreparatieprogramma is. 8) Overigens draai ik het bijna nooit, want ik heb eigenlijk nooit problemen meer. Op het moment dat zich wat voordoet, dan draai ik het weer even en dan is het weer in orde.:roll:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.