5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    KleineBamboe

Blauw scherm op externe monitor

Hi,

Ik zit hier al een tijdje mee te lezen, maar kon nog geen antwoord op mijn vraag vinden en vroeg me af of hier meerdere mensen zijn die hier last van hebben of een oplossing weten.

Ik heb een macbook i7 mid summer 2010. Als ik hier een mijn cinema display op aansluit gaat het scherm eventjes op blauw en krijg ik vervolgens normaal beeld.
    Alleen het vervelende is dat dit na een paar minuten weer herhaalt soms kan ik gewoon doorwerken en gebeurt er niks, maar vaak genoeg krijg ik weer een paar tellen dat blauwe scherm te zien.

Ik heb mijn videokaart(NVIDIA GeForce GT 330M) al geupdate maar dat mocht niet baten.

Heeft iemand hier nog meer last van of een eventuele oplossing?

gr Bamboe

Bijdrager
    stavos

Kun je het scherm met een ander apparaat testen? Of een andere monitor testen op je Mac? Kortom, achterhalen waar de fout zit zodat je gericht naar een oplossing kunt zoeken..

Bijdrager
    KleineBamboe

Excuus had ik er bij moeten vertellen, ik heb mijn laptop ook wel is op de TV aangesloten en tijdens een film schiet het scherm af en toe ook op blauw en dan weer terug naar beeld.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

kabelbreuk misschien?
    probeer (indien beschikbaar) met en andere kabel

(als je voor tv dezelfde kabel gebruikt als voor dat beeldscherm dan)

Anders ligt het misschien aan je videokaart, of aan de software

Bijdrager
    KleineBamboe

Heel vreemd ik ben zojuist bij de mac store geweest.
    Deze sloot mijn laptop aan met mijn mini dvi verloop op een andere 23″ scherm en geen blauw scherm.

Dus aan de dvi ligt het ook niet..

Ik denk dan dat het aan mij cinema display ligt..

Kan je deze qua firmware ook updaten?

Cheers

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.