19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    dutchcritic

Blackberry introduceert de Blackberry Playbook

de tablet van Blackberry
    http://na.blackberry.com/eng/#

ziet er cool uit voor een blackberry

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Lexis

Er is maar 1 echt Playbook.

Bijdrager
    Kleintje

Ben benieuwd.

Bijdrager
    wmaat

Hee, voor het eerst eentje waarvan ik het idee krijg dat het iets zou kunnen worden. Wel grappig, heb altijd het idee gehad RIM in de iPhone doelgroep de enige serieuze kandidaat was, zou dat dadelijk in de tablet markt ook zo zijn?

Bijdrager
    plonserd

Buiten het kleine 7″ display ziet dit er een leuk ding uit.
    Geen iPadkiller, maar zeker geen slecht alternatief voor mensen die geen iPad willen (om welke reden dan ook)

Bijdrager
    Donnie Darko

Wanneer komt ie en zijn er al prijzen bekend?

Bijdrager
    chatsmit

MacDaddy:
    Goed speurwerk chatmit. Hoewel deze openingspost veel mooier is, gaan we toch daar verder.

Speurwerk speurwerk… het stond gewoon vlak onder elkaar op de voorpagina:-)

Bijdrager
    prullenbak

Tja…concurrentie is altijd leuk enzo. Maar ik moet dit toch eerst nog zien hoor. Maar een beetje met specs gooien, daar wordt ik nie warm of koud meer van. En “multitasking” is ook geen onderscheidende feature meer he…

Bijdrager
    chatsmit

En wat ik ook jammer vind is dat ze je in het promotiefilmpje ervan niet kan zien of de vertoonde beelden op die Pleeboek ook echt zo weergegeven wordt, of dat het een ‘idee’ is. Tja dus eigenlijk is het op dit moment gewoon compleet waardeloos, het zegt nog niks dit hele ding, eerst zien dan geloven.

Bijdrager
    dutchcritic

Gelukkig gebruikt ie een nieuw OS van QNX (http://www.qnx.com/) een bedrijf dat gekocht is door RIM, het gewone Blackberry OS is niet zo geweldig: mijn blackberry crasht regelmatig, en de hele look en feel van je mail komt niet in de buurt van een iphone. Met name de Storm I en II waren een ramp. Dit ding maakt denki ik wel redelijk kans zakelijk een hit te worden, aangezien ie gewoon integreert met de BES server die veel grote bedrijven toch al hebben.

Lijkt er ook op dat ze focussen op die speeltjes die je van apple juist niet mag hebben; tethering, flash support, 2 camera’s etc.

Maar tegen de tijd dat ie bij ons in de winkel ligt is, krijg je van Apple vast al de 2e generatie Ipad, dus die gaan ze niet meer inhalen hiermee.

Bijdrager
    wjend

Nou, ik vind 1080p filmen wel leuk!
    Het ziet er allemaal goed uit. Natuurlijk kun je zeggen dat dit een iPad-kloon is, maar zijn alle tablets dat niet? Ik vind toch dat RIM nu de eerste echte iPad-killer neerzet. Dat vind ik best een prestatie. Alleen wordt het een iPad voor mij, omdat: 1. Ik ben niet zakelijk. 2. Ik ga niet wachten tot het voorjaar 2011.
    Gefeliciteerd RIM, mooie tablet!

Bijdrager

Zakelijk en dan je apparaat Playbook durven noemen.. Rare marketing mensen daar!

Bijdrager
    Doo.

Ja dat vind ik nou ook, de BlackPad had een vette naam geweest, maar dan hadden ze Apple op hun dak gekregen denk ik! BlackBook is dan wel beter imho..

Bijdrager
    Dutch-American

Beetje dom dat iemand zei dat het een ipad kloon is. Er is maar 1 manier waarop je een tablet eigenlijk kunt maken. Hierdoor zullen alle tablets op elkaar lijken. Er is dus niks gekopieerd van de ipad.

Deze playbook ziet er erg goed uit. Hoop dat er een 10 inch versie komt..

Bijdrager
    KarelWillem
    Dutch-American op 28 september 2010

Beetje dom dat iemand zei dat het een ipad kloon is. Er is maar 1 manier waarop je een tablet eigenlijk kunt maken. Hierdoor zullen alle tablets op elkaar lijken…

Kom op zeg! Geef industriëel ontwerpers een beetje credit.:lol:

Dit is wel héél erg zwarte brede rand omgeven door metaalstripje à la iPad.
    Dat had ook anders gekund natuurlijk.

Bijdrager
    Yip
    wandersiemers op 28 september 2010

Nou, ik vind 1080p filmen wel leuk!

Dat meen je toch niet? Je gaat toch niet met zo’n plaat voor je kop films schieten? Het is toch een absurde gedachte dat we met zo’n ding gaan filmen? Allemaal belachelijk overbodige features waar je geen reet aan hebt, maar wel voor betaalt.

Specs, specs, specs… daar draait het tegenwoordig niet meer om. Alleen maar om eenvoud, gebruikersgemak en het moet gewoon werken.

Bijdrager
    Trat

Ik deel die mening over het filmen niet want er zullen altijd mensen zijn die dat wel zien zitten. Persoonlijk lijkt het me makkelijker filmen met mijn iPhone 4 (en 720p vind ik eigenlijk wel voldoende). Eigenlijk heb ik wel een goed beeld van wat ik met de iPad zou willen doen, maar het gemis van een (front)camera heeft mij ervan weerhouden er al eentje aan te schaffen. Natuurlijk zul je met die camera ook foto’s kunnen maken en dan zou het belachelijk zijn als filmen weer niet zou kunnen.

Bijdrager
    Trat

Maar toch, ik denk dat de voorsprong die Apple heeft met de iPad (technische voorsprong, ook in infrastructuur) voldoende is om zelfs dit soort speler achter zich te laten. Het gaat natuurlijk ook om de content die je op zo’n ding wilt hebben. Daarmee doel ik op apps welke een meer persoonlijker karakter hebben dan de stockapps waarmee zo’n ding standaard komt (welke ik overigens onder vind doen voor die op de iPad qua UI, wat ik zo heb gezien maar dit is subjectief). En ik weet niet hoe die BB software store is, maar ik lees er ook niks over.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.