9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    WVerbakel

Black screen of death na firmware update

Hallo,
    na een firmwareupdate gisteren op de spiksplinternieuwe Mac Book Pro van mijn vrouw heb ik keurig de Mac uitgezet en weer aangedaan door de aan en uitknop vast te houden totdat het lampje begon te flikkeren. Maar daarna niets meer. Het enige dat je hoort is de CD-Rom speler, die aan en uitgaat.
    Alle aanwijzingen die ik tot nu toe tegen ben gekomen helpen helaas niet: dus installatie-CD erin en de C-toets indrukken niet, de combinatie Appel+Alt+P+R en 3 x herstarten niet. Volgens mij is dit ernstig en zal de MAC terug moeten naar de Applestore of heeft iemand misschien nog een gouden tip. Dat zou fantastisch zijn: mijn vrouw heeft nog nauwelijks gebruik kunnen maken van de MAC

groeten

Wim

Bijdrager
    TonE

Klinkt idd niet goed.
    Het enige wat je zelf nog zou kunnnen proberen denk ik:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319

Bijdrager
    Rail

Mmm… ik weet niet veel van open firmware, alleen dat je er in kunt opstarten met cmd + opt + O + F
    Als dat lukt valt er misschien nog wat te redden want het lijkt erop dat je een verkeerde firmware update of een mislukte firmware update hebt gedraaid.
    Als cmd + opt + O + F lukt is er hier misschien wel iemand die weet hoe dan verder.

Bijdrager
    WVerbakel

Bedankt voor jullie reacties, maar het is tot op heden nog steeds niet gelukt. Alle tips uitgeprobeerd. Ben benag dat de MAC naar z’n mallemoer is. Zie niets gebeuren waar ik nog een sprankje hoop aan kan ontlenen.
    Ik heb zelf nog een firmwarereset gedownload en gebrand, maar ook daar reageert hij niet meer op.
    Dit wordt geen fijne Kerst ben ik bang. Maar nogmaals bedankt dat jullie er over hebben willen meedenken

groeten
    Wim

Bijdrager
    hansenonline

kan je wel met een andere compurter via firewire kabel opstarten?
    dus andere computer opstarten in target mode en dan de macbook opstarten met ik geloof de alt ingedrukt. hiermee kan je kijken of het iets hardware of software matig is.
    succes en een fijne kerst toegewenst, het leven is meer dan een computer.

Bijdrager
    Oppie

Bijdrager
    WVerbakel

Hartelijk dank wederom. En inderdaad het leven draait meer om computers. Mijn vrouw heeft zich er bij neergelegd (geloof ik) en lacht inmiddels weer. En gaat proberen met de PC te doen wat ze moet doen (o.a. muziek draaien, ze is DJ in haar vrije tijd). SMC heb ik ook geprobeerd: de batterij er uit gehaald en de powertoets 5 seconden ingedrukt: nada!
    Bekentenis: ik ben een pc-man en heb het ongelooflijk verknald maar weet niet waarom, want heb volgens mij precies gedaan wat er stond aan instructies, denk ik. Kan mij gewoon niet voorstellen dat er iets hardwarematigs verkeerd is. Alles deed het gewoon. Die firmwareupdate is niet goed gegaan maar ergens moet je dat toch weer moeten kunnen terugdraaien. Maar ik geloof dat ik het moet overgeven. Maar ik hou mij uiteraard nog steeds aanbevolen voor allerlei tips. Nogmaals bedankt aan iedereen

groeten
    Wim

Bijdrager
    hansenonline

maar waarom op een nieuwe mac meteen een firmware update?

Bijdrager
    WVerbakel

Ik had het niet in de gaten. Het zat tussen verschillende updates in een pakket en ik dacht dat dat geen kwaad kon. Zodoende. Jammer wel. Ik weet niet eens meer wat voor firmware update het was.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.