9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Ward

BIZAR: Microsoft Office/XPress6.1

Echt bizar!

Importeren van een Word doc in XPress geeft andere tekst dan dat je ziet!!!

Na importeren staan er oude [eerder gecorrigeerde] teksten tussen de nieuwe en klopt er niets meer van!!
    Als je de tekst copieert en plakt is er niets aan de hand!!!

Daar word je toch gestoord van????

Ward:cry: :cry: :evil: :evil:

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Gestoord? Doodziek en razend zelfs. Ik heb nu een Microschoft-vrije eMac en daar ben ik heel gelukkig mee. ’t is een openbaring te merken hoe weinig problemen er overblijven op een Mac als je niet met Microschoft werkt. AppleWorks, dat gaat ook prima i.p.v. Office, trouwens.
    ’t heeft vast te maken met de bizarre structuur van Word-documenten. Kijk maar eens in de bron wat voor idiote info er instaat over printers, gebruikers, oudere versies en weet ik wat. En dan nog die “briljante” applicatie Quark… ’t is vragen om problemen, Ward…

Bijdrager
    iBert

Inderdaad, AppleWorks en InDesign zijn een ideale en (bijna) probleemvrije combinatie. Sla je documenten op als .rtf, en het is perfect cross-platform en -applicatie.

Maar Brak Mak Morn, je zegt iets van de bron van een Word-document? Hoe vraag je dit dan op?

Bijdrager
    xer

Hmmm heb je wel eens een document in Word als RTF gesaved… zelfs dat gaat fout, er klopt naderhand echt geen biet van !!! (en zoals altijd houdt MS er weer een eigen interpretatie van standaarden op na)

Bijdrager
    Brak Mak Morn
    ”iBert”

Maar Brak Mak Morn, je zegt iets van de bron van een Word-document? Hoe vraag je dit dan op?

Je kunt een niet te groot Word document bijvoorbeeld in Simpletext openen.

Bijdrager
    dada1958

InDesign CS en Apple’s good old Teksteditor volstaan hier uitstekend; imho is de laatste één van de meest ondergewaardeerde appjes 8)

Bijdrager
    Ward

<ZUCHT>Als je toch kan landen op Mars moet het toch niet zo heel moeilijk zijn om een tekstje in je opmaakprogramma te importeren?!?!?</ZUCHT>

Nu kan ik weer overnieuw beginnen met de opmaak…

Ward

Bijdrager
    Ward

Ik heb het ff uitgezocht:

De correcties in het gestuurde document waren niet ‘accepted’ onder Tools/Track Changes/Accept or reject changes.

Hierdoor zit er ook oude correctieinformatie in het document die je niet ziet maar dat er wel in zit…

Damn…

Ward

Bijdrager
    Deskman

Misschien dat je Word-document ook wordt opgeslagen met ‘fast safe enabled’. Dan worden de wijzigingen allemaal in het document meegenomenen aan het eind er bij geplakt. Een soort gefragmenteerde tekst dus, net als bij een harddisk.
    Dergelijke documenten zijn meestal niet of slecht uitwisselbaar met een PC versie en leveren ook anderszins vaak ellende op.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.