15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    iMarc

BitTorrent op Mac en PC

Ik download al een tijdje via BitTorrent met het programma Tomato Torrent, en ik heb in het verleden diverse progs geprobeerd maar Tomato werkt voor mij het beste.
    Ik heb altijd lage snelheden kunnen halen met downloaden met sporadische uitschieters.
    Nu heb ik sinds kort een Wintel PC op zolder staan en die download nu voor mij van BitTorrent met het programma BitComet en dit gaat met gigantische snelheden!!

Even een voorbeeld:

Op de Mac haal ik gemiddeld zo’n 25-40 kb/s
    Op de PC haal ik gemiddeld zo’n 103 kb/s

Hoe kan dit?

De PC’s zitten beiden aangesloten op een Router met een snelheid van 100 Mbit en mijn adsl lijn is een 1024/512.

Iemand enig idee?

zie hier voor mijn vorige thread

Bijdrager
    G3Lay-Z

kan het zijn dat je de poorten uhm even denken 6881-6999 niet open hebt staan voor de mac.. en zowieso het ligt ook wel aan de client. Ik merk op de PC dat ABC (Another Bittorent Client) vele malen beter werkt als de software die momenteel voor apple beschikbaar is.

Als ik jou was zou ik eens kijken of er een ander pakket is dat je kunt gebruiken of kijken naar je router welke poorten je naar welke computer open hebt staan…

Cheers! :apple:

Bijdrager
    suicide

Waarschijnlijk heeft de windowsclient uPnP support erin zitten en zal je router (als hij dat ondersteund) vertellen welke poortjes hij open moet zetten voor je windowspc

</nijntjetaal>

Bijdrager
    G3Lay-Z

Bittorent gebruikt geen alternatieve porten en dan zou die software voor iedere router die er is drivers nodig hebben.. of weten of er telnet op draait. Ik denk echt dat het gewoon aan de software zelf ligt.. mischien is die gewoon slechter in het zoeken van peers ofzo.. en die van de pc is daar beter in..? :| zou wel heel dom zijn… maargoed

Bijdrager
    Sintangel

Bitcomet UPnP waardoor je poorten geforward zijn en met meer mensen tegelijk connect. Gewoon even naar je router gaan meestal 10.0.0.138 of 192.168.1.1 en poortjes forwarden naar het ip van je mac.

Bijdrager
    Esquare

Ik weet vrij zeker dat het niet aan Tomato Torrent ligt: daarmee haal ik op mijn 4096/512 lijn regelmatig dl snelheden van 1500 kb/s en meer. Maar alles staat of valt met het aanbod, natuurlijk.

Moderator
    Strifer

het hangt ook echt sterk af van de sources.. ik haalde met mijn torrent programma (azureus) verschillende snelheden.. van 10k tot 300k.

Bijdrager
    Ross

Ik heb een keer zelfs 450 kb gehaald en af en toe 200kb. Het is erg wisselend. Meestal zit ik ook rond de 30. Soms weer heel weinig, maar ik heb ook het idee dat die programma’s op de pc vaker hogere snelheden halen. In bittorent kan je trouwens wel aangeven welke poorten die moet open gooien. Dat wil ook wel eens helpen als je meer open gooit.

Bijdrager
    G3Lay-Z

het gaat er in ieder geval om dat je die open gooit die je op je router ook open hebt gegooid voor bittorent

zou het kunnen zijn dat op de apple andere poorten worden gebruikt?

Bijdrager
    benj1989
    ”Esquare”

Ik weet vrij zeker dat het niet aan Tomato Torrent ligt: daarmee haal ik op mijn 4096/512 lijn regelmatig dl snelheden van 1500 kb/s en meer. Maar alles staat of valt met het aanbod, natuurlijk.

het kan niet dat je 1500 kb/s, met je lijn haal je max ong 450kb/s

Bijdrager
    Esquare
    ”benj1989″

[het kan niet dat je 1500 kb/s, met je lijn haal je max ong 450kb/s

Bits (b) niet bytes (B). Ik haal gemakkelijk 200 kB/s.

Bijdrager
    mr.greenish

hoe kan je eigelijk een poort naar 2 ip adressen fowarden? Voor mij g4 en mij ibook .

Bijdrager
    Soepie

Dat kan niet, wat je het beste kan doen is gewoon 2 verschillend poorten forwarden in je router. ik heb 16881 voor de pc en 16882 voor de mac gedaan, dus kan op beide machines gewoon connecten en geconnect worden. En ik haal op beide machines gewoon snelheden van 700-800kB

Bijdrager
    Bigs

Ik gooi het inderdaad ook op UPnP in de Windows client. Probeer anders Azureus eens, die ondersteunt op de Mac ook UPnP.

Moderator
    Strifer

ik gebruik nu bits on wheels, die gaat voor mij ook erg hard mits het aanbod maar goed genoeg. mijn tot snelheid ging over de 320 kb, maar veel harder kan mijn adsl verbinding dan ook niet!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.