18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Machiavelli

bittorrent hoge ul lage dl

Ik gebruik op dit moment programma bittorrent om wat files binnen te halen. Nu heb ik alleen constant een hele hoge upload snelheid en een erg lage download snelheid. Ik ben ook bang dat de hoge ul mijn dl snelheid negatief beinvloed. Is er een ander programma waarbij je de ul snelheid kunt beperken??

Moderator
    Lucas Raggers

Je kunt zelf bepalen hoe hoog de upload snelheid is. Gewoon 1 invullen. Of daarmee de downloadsnelheid fors omhoog gaat is overigens nog maar de vraag.

Bijdrager
    Emarc

je kan bijvoorbeeld carrafix downen, maar het hangt er maar net van af hoeveel seeders (peers) er zijn en wat hun upload is. als iedereen hem op 1 zet zal je ten alle tijde een trage verbinding overhouden.

Bijdrager
    Machiavelli

ik vind het ook beetje aso om hem op 1 te zetten. Maar probleem was als hij steeds maximale capaciteit benut van mijn verbinding dat ik nauwelijk nog kan internetten terwijl hij aan het binnenhalen is.

Maar dank je lucas, ik had die mogelijkheid om dat venstertje te openen nog niet gevonden.

Heeft inderdaad ook erg weinig invloed op DL…. staat nu op 0.1….

Moderator
    Adriaan Mol

Lage download snelheid met BitTorrent heeft vaak te maken met niet goed geportmapte routers. Er moeten een stuk of 9 poorten open staan om BitTorrent goed te laten werken.

Bijdrager
    Machiavelli

Adriaan ik ben je een beetje kwijt!! geportmapte routers?? Is dat iets dat ik zelf in kan stellen of heeft dat met de werking van het programma te maken.

Oh ja als je dit toch leest, als ik iemand via ichat vanaf jouw site wil benaderen krijg ik de mededeling dat OSX geen aim adressen kan lezen! wat kan dat zijn?

greetz

Bijdrager
    jkazius

Nog iets anders, op Panther doet BitTorrent het helemaal niet… Enig idee hoe dat komt?

Bijdrager
    Larkef

Welke BitTorrent hebben jullie?

Ik gewoon 3.3 (De niet officiele versie)

Bijdrager
    bassbug
    ”Larkef”

Welke BitTorrent hebben jullie?

Ik gewoon 3.3 (De niet officiele versie)

De officiele versie 3.3 is uit. Maar het schijnt te crashen in Panther?
    Wie?

Bijdrager
    Marc

http://sarwat.net/bittorrent/
    Deze werkt perfect onder Panther

Bijdrager
    CubeOwner

Je kan beter Azureus gebruiken. Is echt een top bittorrent client, helaas wel wat processor-intensief.

Bijdrager
    Marijn
    ”MichielKarssen”

Ik gebruik op dit moment programma bittorrent om wat files binnen te halen. Nu heb ik alleen constant een hele hoge upload snelheid en een erg lage download snelheid. Ik ben ook bang dat de hoge ul mijn dl snelheid negatief beinvloed. Is er een ander programma waarbij je de ul snelheid kunt beperken??

Zit je achter een firewall of heb je in Systemprefs van OSX je firewall aangezet????
    Zo ja, uitzetten is het devies
    Ik had hetzelfde probleem, na het lezen van de faq’s op bittirrent.com firewall uitgezet
    Zit nu op een geniddelde DL snelheid van 100 kb/sec op de kabel…..

Bijdrager
    wilfred

Zelf gebruik ik ongeveer 2/3 van mijn upstream (totaal is max 15/20 k uploaden). Ik vind het ook inderdaad een beetje asociaal om weinig aan het netwerk bij te dragen, het bouwt nou eenmaal op elkaars upload.

Haal je een lage download snelheid dan ligt het inderdaad waarschijnlijk aan het feit dat je achter een router zit (zoals Adriaan al zei). Je moet de externe poorten 6881 tm 6889 doormappen naar resp. 6881 tm 6889 op je eigen computer.

Bijdrager
    COHNY
    ”Adriaan

Lage download snelheid met BitTorrent heeft vaak te maken met niet goed geportmapte routers. Er moeten een stuk of 9 poorten open staan om BitTorrent goed te laten werken.

Weet je ook toevallig welke dat zijn? oh, ik zie ze hierboven al staan…

maar hoe doe ik dat?

Bijdrager
    wilfred
    ”COHNY”
    ”Adriaan

Weet je ook toevallig welke dat zijn? oh, ik zie ze hierboven al staan…

maar hoe doe ik dat?

Als je een Draytek Router hebt lees dan verder, anders weet ik niet hoe je persoonlijke configuratie werkt waarschijnlijk:

– Ga naar de “website” van de router door 192.168.1.1 in te typen in je browser
    – Ga naar “NAT Setup”
    – -> Configure Port Redirection Table
    – Vul bij de lege vakjes in:
    — bij service name een willekeurige naam (bijv. bittorrent1,bittorrent2 etc..)
    — protocol tcp
    — public port 6881 en dan bij elke volgende regel eentje hoger tot en met 6889
    — private ip, het netwerk ip-adres van de computer waar Bittorrent op draait
    — private port .. zelfde als bij public port op dezelfde regel
    — nog even active aanvinken

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten, Wilfred

Bijdrager
    COHNY

Bedankt:)

Bijdrager
    Casper
    ”wilfred”

Ik vind het ook inderdaad een beetje asociaal om weinig aan het netwerk bij te dragen, het bouwt nou eenmaal op elkaars upload.

Maar je kunt hem ook op bijvoorbeeld 20 zetten. Als je een upload hebt die 10 keer zo hoog ligt als je download, zal ook niet de bedoeling zijn van het netwerk.

Bijdrager
    Jurriaan.

weet iemand hoe dit moet bij een speedtouch multi-pc modem.
    Ik heb al een keer zoiets gedaan met de terminal, maar volgen mij kan het ook gewoon via http://10.0.0.138
    ik zie nu bij de advanced>NAPT dit staan (Dat komt omdat ik die poorten met terminal al heb open gezet) ik weet alleen niet of ’t zo goed is.

Mijn dowload snelheid licht tussen de 0 en 4 kb/s(dit is veeel te langzaam) terwijl ik aan 12 peers hang en er zijn 203 andere zenders waar ik niet mee ben verbonden

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.