13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    wildsseb

Bittorent

Help,

Ik ben ziels gelukkig met mijn macbookje echter ik kan er niet mee downloaden via torrents. ik heb hier al gezocht op het forum en heb ook ondekt dat ik dus een poort moet open zetten en ik ben ook naar een site geweest portforwarden.com of iets in die trant maar ik kom er niet uit. ze hebben het daar over dat ik een static ip adres aan moet maken en dat ik via airport een poort moet open zetten. dan moet ik een ip adres invoeren 10.0.etc maar welk ip adres die van mijn macbook of die van mijn airport extreme basisstation. Als torrent downloader gebruik ik bittorent (azereus valt uit ook de laatste versie)

Bijdrager
    roy

Kan je misschien wat meer vertellen over de manier van connecten met internet? Gaat dit via een adsl modem, of een kabel modem, laat dan meteen even weten welk type etc. En hoe is je airport extreme daar aan verbonden etc.

Is de airport extreme de dhcp server of is dat je modem etc.

Bijdrager
    wildsseb

k heb adsl verbinding via een modem de speedtoutch 546. deze is verbonden met mijn airport extreme. Ik zou niet weten wat een dhcp server is. ik heb alles aangesloten en het werkte (thank god) en voor de rest nooit iets ingesteld of veranderd.

Bijdrager
    roy

Oke, eerst zou ik even kijken of je firewall in OS X aan staat. Kan je bij de instellingen vinden, geloof netwerk. Zet die uit:)

Ik neem aan dat je speedtouch zelf inbelt met je provider en ook de ip adressen vrij geeft (dat doet een dhcp server) Als dat dus allemaal zo is, moet je inloggen op je speedtouch. Heb zelf niet zo’n modem dus weet niet precies hoe dat gaat. Maar meestal is het in je browser het ip adres van je modem intikken. iets als 192.168.1.1 ofzo of 10.0.0.138

Dan log je in en moet je maar het boekje van je modem er bij pakken, daarin moet staan hoe je in je modem een poort open zet.

Vrij onduidelijk, weet ik, maar misschien helpt het.

Als je modem UPNP ondersteunt zou dat nog makkelijker zijn, dan moet je toch proberen azureurs te gebruiken want die forward de poorten dan voor je als je azureus opstart, en stopt het forwarden als je het weer afsluit. UPNP zal je ook ergens moeten aanvinken in de instellingen van je modem.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Ik heb ook die modem, ik heb bij azuseurs poort 50000 ingesteld, de firewall staat dan uit, en met NAPT die poort UDP en TCP geopend, dat werkt gewoon goed, ik heb er alleen geen AP tussen zitten, dus mischien dat je daarin ook even die poorten moet openen:D

Bijdrager
    wildsseb

Mijn modem ondersteund UPNP en dat heb ik aangezet en ik heb het ook voor elkaar dat azureus werkt maar het probleem blijft dat de download niet boven de 2kb/s komt. nu kan dat kloppen want dat heb je af en toe met torrents. maar als ik precies dezelfde download boven op mijn windhoos computer aanzet haal ik 128 kb/s.

Bijdrager
    wildsseb

en onderaan staat een rood balletje met firewalled en dht firewalled echter op mijn mac staat de firewall open en op mijn modem ook.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Kijk even onderaan bij het programma, daar staan een paar lampjes, NAPT moet groen zijn, in iedergeval geen rode lampjes, dan gaat het mega traag, ik zou ook een poort boven de 50000 instellen:)

Bijdrager
    wildsseb

NAT staat een rood lampje met daar achter firewalled (ik heb geen firewall aanstaan) maar via me modem heb ik kunnen aanzetten dat azureus allowed is (wat dat dan ook mag inhouden

Bijdrager
    DarkRaverNL

En je airport ?

Bijdrager
    wildsseb

nope ook geen firewall

Bijdrager
    roy

Gebruik anders gewoon een minder hoge poort, gebruik zelf 1726 en download met top speed. Wart zegt azureus als je de upnp insteld?

Bijdrager
    wildsseb

als ik poort 1726 instel dan heb ik geen download snelheid. als ik upnp instel dan zegt mijn modem dat iets over een range van 6881 – 6889 echter op deze poorten is de download snelheid ook niet hoog. ik heb nu poort 14047 hier is de download snelheid “wel” goed. echter er staat nog steeds dat ik een firewall aan heb staan.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.