14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Macosx

Bitsnelheid van te importeren Mp3

Hoe kan ik van te voren beoordelen wat de bitsnelheid is van een Mp3, nog voor dat ik die importeer in b.v. iTunes ?

Thanks.

:finderoud:

Bijdrager
    Petje

Open de mp3 in quicktime en klik op de tab “window” en vervolgens op filminfo.
    Daar kun je de bitrate zien….

Bijdrager
    computer space

Of bedoel je de instelling voor het importeren. Die zit in de voorkeuren.

Bijdrager
    Macosx
    ”Martiniman”

Of bedoel je de instelling voor het importeren. Die zit in de voorkeuren.

Lees mijn bericht goed;-)

Voor dat ik een mp3 bestand importeer dus.
    Als het bestand 128 bits is, is het onzin om het op 160 bits binnen te halen;-)

Bijdrager
    Macosx
    ”Petje”

Open de mp3 in quicktime en klik op de tab “window” en vervolgens op filminfo.
    Daar kun je de bitrate zien….

Daar staat dit:

16-bits Geheel getal (Little endian), Stereo, 44,100 kHz
    1410.74 kbits/sec.
    29.87 MB

hoe vertaal ik dit is dit dan als: 1410.74 kbits/sec. is wel erg hoog ???

Thanks

Bijdrager
    Esquare

Delen door 8. Dit lijkt me een gevalletje variabel bitrate, want dan kom je op 176 nogwat.

Maar wat bedoel je met ‘Als het bestand 128 bits is, is het onzin om het op 160 bits binnen te halen’? Als het bestand “128 bits” is, maakt iTunes er echt geen 160 van…

Moderator
    unSOUND

Waarom zou je de muziek opnieuw gaan coderen ?

Als je een mp3 hebt, kun je deze gewoon met zijn huidige codering in iTunes zetten…

Bijdrager
    Macosx
    ”Esquare”

Delen door 8. Dit lijkt me een gevalletje variabel bitrate, want dan kom je op 176 nogwat.

Maar wat bedoel je met ‘Als het bestand 128 bits is, is het onzin om het op 160 bits binnen te halen’? Als het bestand “128 bits” is, maakt iTunes er echt geen 160 van…

In de voorkeuren kun je aangeven op wat voor snelheid het importeren gebeurd je kunt kiezen tussen 128, 160 of 192, of zie ik dat verkeerd ??

Thanks.

Moderator
    unSOUND

Dat gaat alleen om muziek die nog gecomprimeerd moet worden. Als je dus een bestaande mp3 aan iTunes toevoegt wordt deze niet opnieuw gecodeerd, daar heeft die instelling totaal geen invloed op.

Bijdrager
    Esquare

Wat hemmes zegt! ^^

Bijdrager
    Cenobyte
    ”Macosx”

In de voorkeuren kun je aangeven op wat voor snelheid het importeren gebeurd je kunt kiezen tussen 128, 160 of 192, of zie ik dat verkeerd ??

Volgens mij niet. In iTunes wordt normaal gesproken de originele bitrate aangehouden bij het importeren. Alleen als je “Geavanceerd -> converteer naar mp3” kiest, wordt de bitrate aangepast naar de in je voorkeuren ingestelde bitrate.

Bijdrager
    Macosx
    ”unSOUND”

Waarom zou je de muziek opnieuw gaan coderen ?

Als je een mp3 hebt, kun je deze gewoon met zijn huidige codering in iTunes zetten…

Weet ik ook niet, het is eigelijk mijn vraag !

Moderator
    unSOUND

Wat jij ( en Cenobyte ) met elkaar verwarren, zijn de opties “importeren” en “toevoegen”.

“Importeren” doe je bijvoorbeeld vanaf een audio-CD, en dan wordt de muziek gecomprimeerd door iTunes voor het in de bibliotkeek word gezet.

Muziek die reeds gecomprimeerd is, zoals mp3 en aac bestanden, worden door iTunes “toegevoegd” aan de bibliotheek, en worden dus niet gecomprimeerd. De instellingen in de voorkeuren van iTunes slaan dus ook alleen op het importeren, en coderen van een selectie.

Bijdrager
    Macosx

Ah, dank het is mij nu duidelijk.

Dankje Umsound;-)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.