17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans de Bijl

Bitrate too high error in DVDSP2. Maar dat istie niet

Listas,

Korst samengevat: Een filmpje gemaakt in FCP4 van 1 uur en 45 minuten en geexporteerd via Compressor (Ook QuickTIme MPEG2 getest).
    De audio van dit filmpje gecomprimeerd naar ac3.

Alles in DVDSP in elkaar gezet inclusief menus en dergelijke en getest met de simulator. Het werkt. Als ik nu de opdracht “build” geef komt hij op het einde met de melding “Bitrate too High”
    Ik heb verschillende tests gedaan en telkens komt ie met die melding.
    Op dit moment heb ik een bitrate van 3.5 en vbr1 van 8. De estimate size van de DVD is 3.6Gb en dat klopt ook want die grootte heeft ook de VIDEO_TS-map. Toch komt ie met de melding. Ik kan de VIDEO_TS niet spelen met de apple-DVDplayer (Onbekend discformaat).

Wat te doen?

Hans de Bijl

Bijdrager
    Steves lovechild

Gooi om te beginnen de voorkeuren weg en repareer permissies.
    Weet je ZEKER dat alle audio in APack naar AC-3 is vertaald? Ook die van je menu’s?
    Zo te zien heb je geen preset gebruikt van Compressor. Probeer eens de 120 min high quality preset. (2 pass VBR) 8.5 als maximum voor alleen de video is wel veel. Ik heb goede ervaringen met maximum bitrate van 7. Maak dus een kopie van de HQ setting en verander de max. bitrate.

Dan de instellingen van APack:
    2/0 (L.R) DVD video als target
    Data rate: 192 of 224 kbps
    Dialog Normalisation 31 db
    Bitstream: Copyright en Content uitvinken
    Preprocession: NONE

De grootte van je uiteindelijke Video-TS map heeft niets te maken met de feitelijke datastroom die kennelijk te groot is.

Met het bovenstaande heb ik al verschillende prima DVD’s in DVD SP 2 gemaakt.

succes!
    SLC

Bijdrager
    Hans de Bijl

Tnx Steve,

Na een weekendje zwoegen bleek de fout te zitten in de slideshow.
    Wat het probleem is weet ik nog steeds niet. Ook bij LAFCPUG konden ze me niet helpen. Ik heb de slideshow maar ff gemaakt in FCP, is trouwens mooier geworden. Alleen is het nu een track, maar goed.

Het volgende probleem diende zich aan:

De DVD gebrand en die draaide op mijn mac maar niet in mijn DVDspeler.
    Ik heb 2.0 ac3’s en 5.1 ac3’s door elkaar gebruikt. Kan dat kwaad??

Ook heb ik een deel gebruik van een commerciele DVD. Nl dat stukje met die helicopter Dolby Digital. Heb je vast wel eens gezien.

Dat deel staat er niet als track op maar als menu.

Enig idee

Steve?

Groet van Hans

Bijdrager
    Steves lovechild

Het mixen van verschillende soorten AC-3 of AC-3 en PCM kan geen kwaad. Want op een heleboel commerciele DVD’s met ook een ‘the making of’ . is de hoofdfilm AC-3 6 ch (5.1) en ‘the making of’ in gewoon AC-3 stereo (2 CH) Dat kan dus samen. En bij muziek DVD’s wordt zowel AC-3 als PCM gebruikt. Hoe heb je gebrand? Vanuit Toast of vanuit DVD SP2? En wat voor DVD speler is het. Er zijn VEEL problemen gemeld met Pioneer DVD spelers. Die speelden ook geen DVD’s uit DVD SP 2 af. Remedie was vaak het genoemde uitvinken in de bitstream. Of het aanbrengen van een extra chaptermarker 1sec later in de track en daar gelijk naar toe laten springen. En je weet zeker dat je, als je vanuit Toast brand, geen DATA DVD hebt gebrand? Want ook dan is het geen DVD-Video. Het kan ook nog aan het soort DVD-R liggen. Brandsnelheid en merk?

De ‘bitrate too high’ ken ik niet i.c.m. slideshows. Want ik gebruik nooit gewone slideshows. Te saai. Altijd een wervelende show met wisselingen in de beat van de muziek. In DVD SP 1.5 kon trouwens ook de audio niet doorlopen onder verschillende slides. Vandaar. Wat was trouwens de audio onder de diashow? Ook AC-3?

Bijdrager
    Hans de Bijl

Het is inderdaad een pioneer. Een vrij jonge nog die tot nu toe elke DVD leest. Wat bedoel je met het uitvinken in de bitstream.
    Ik heb zowel gebrand met DVDSP als Toast 5.2.1 en daarin een video-DVD.

Ik gebruik Nashua DVD-R’s en brand op 2xspeed.
    De audio was ac3 en aiff. Beide geprobeerd.

Hij speelt dus alles wat ik maak ik DVDSP niet op mijn homecinema. Maar als ik een beetje rommel met mijn remote lukt het me om de film te spelen. De chaptermarker werken ook.
    Andere tracks kan ik niet bereiken en ook het hele menu niet.
    Ik begin hier goed van te balen. Er moet toch een algemene oplossing zijn.
    What about de update van DVDSP.
    Kan ik mijn gemaakt menus op een of ander manier in DVDSP 1.5.x zichtbaar krijgen?

Bedankt in ieder geval voor je aandacht
    Waar haal jij je info vandaan op het net?

Groeten
    Hans de Bijl

Bijdrager
    Steves lovechild

Dus toch een Pioneer. Dacht ik al. Speel hem bij een aardige buurman met een ander merk en hij doet het waarschijnlijk prima.

Ik neem aan dat je de 2.0.2 update al lang hebt opgehaald. Dat geeft verlichting voor een aantal Pioneer gebruikers. Maar niet alle. Ik heb je echter de oplossing toch duidelijk gegeven? Maak een extra chaptermaker in je track. 1 sec verder als de start v.d. track en laat daar de track beginnen. Dus ook bij je startmenu! Ook het uitvinken heb ik duidelijk aangegeven: Apack-bitstream-content en copyright uitvinken.

Het gebruik van DVD SP 1.5 heeft geen zin want het probleem ligt bij Compressor. Ik gebruik de MediaPress Pro kaart veel voor MPEG-2 conversie en geen enkel probleem met DVD SP2. Ook niet op Pioneer spelers.

Bijdrager
    Hans de Bijl

Sorry Steve. Ik wist niet dat je kwaad werd.
    Nog ff voor alle duidelijkheid:

Ik heb nergens dit maal compressor gebruik, alleen de QuickTime encoder
    Je A-pack settings heb ik in acht genomen. De film geeft dan ook geen problemen op mijn pioneer.

Betekend het dat op het moment dat je “build” geeft, compressor in de achtergrond de gegevens gaat verwerken?

Die chaptermarker op 1 sec. vanaf start heeft waarschijnlijk ook geen zin. Daar dit nl het probleem niet. Hij ziet het hoofdmenu al niet eens.

Ik hoop niet dat het vervelend wordt en je nog even mee wilt denken.

Hans

Bijdrager
    Hans de Bijl

Zou het helpen om het hele zooitje door DVD2One te halen?
    Ik weet technisch niet precies wat er met de data gebeurd, maar wie weet?

Hans

Bijdrager
    Steves lovechild

Voor alle duidelijkheid: Ik ben absoluut niet boos geworden. Maar je bent niet de eerste met dit probleem . En anderen hebben wel baat bij de suggesties. Ook al lijkt het nog zo’n onzin.
    Je zegt dat je compressor niet hebt gebruikt. Alleen QT. Maar ik heb het dus over de MPEG-2 codec. Die wordt door compressor slechts aangestuurd. Compressor is slechts een luxe schil waar je instellingen kunt geven tot coderen. Exporteren vanuit QT stuurt natuurlijk DEZELFDE codec aan!
    Aangezien ik vermoed dat de header van de MPEG-2 file niet compatibel met bepaalde Pioneer spelers is, helpt het dus als je later in die track gaat beginnen. Het hoofdmenu is ook een track die nu speelt vanaf het begin. En ik weet nu nog steeds niet of je al de 2.0.2. update hebt geinstalleerd. Wanneer alle audio en video is doorgerekend, hoeft bij een build slechts gemuxed te worden. Meer niet. En laat ook eens weten wat die DVD op een ander merk speler nu doet. Anders blijven we posts heen en weer sturen zonder oplossing.

Bijdrager
    Hans de Bijl

OK die update ga ik met mijn telefoonlijntje niet downloaden. Ik wacht wel tot ie in de macfan of een ander magazine verschijnt. Daar hoor je volgende maand dus meer over.
    Ik zal wel de DVD testen op andere spelers.
    Als het hoofdmenu ook een track is, hoe laat ik hem dan starten op het punt Start+1sec.?

Je hebt alleen nog geen antwoord geven op mijn laatste vraag mbt DVD2One of is dit onzin. Deze software plukt toch ook aan de bitrate.

Hans

Bijdrager
    Steves lovechild

De algehele bitrate is niet te hoog. Er treden waarschijnlijk alleen aan het begin van de MPEG-2 file wat spikes (piekjes) op. Er daar kunnen sommige spelers blijkbaar niet tegen. Maar je kunt DVD2one proberen. Dan weet je het. En je hebt geen buurman of kennis met een breedband verbinding en CD brander om de update op te halen? Het zou al je problemen in 1 keer KUNNEN verhelpen! Het zetten van extra chapters en aktie bij het starten van de DVD zijn uitgebreid beschreven in de manual.

Bijdrager
    Hans de Bijl

Ik heb me er gisteren aan gewaagd. Update van DVDSP2 en meteen ook maar FCP4 gedownload. Kosten me 6 uur aan telefoontikken. Maar wat is dat nu?

Project geopend en meteen gebrand via DVDSP en voila, hij doet het op mijn pioneer. Geweldig Steve, bedankt.

Nu kunnen we eindelijk professioneel werk gaan maken.
    Tnx again.

Hans de Bijl

Bijdrager
    Hans de Bijl

Nog ff en nu mag iemand anders ook wel eens antwoord geven……
    Ik heb de updates gedownload via proagrammatuur-update en niet via apple’s site.
    Waar staan deze updates nu? Zodat ik ze kan back-uppen
    De FCP update heb ik wel gevonden. Het betreft niet de receipts-map

Anyone??

Bijdrager
    Steves lovechild

Goed dat je de stap gemaakt hebt en de update hebt binnengehaald. Weer 1 probleem minder. En wat kost nu een lokaal 6 uurs telefoontje?
    Wanneer je de update via programmatuur-update binnenhaalt, wordt hij vanuit cache geinstalleerd en is daarna weg. Maar je kunt natuurlijk in het vervolg de selectie naar je bureaublad downloaden en van daaruit installeren. Hoe:
    In Programmatuur-update: Werk bij>download selectie naar bureaublad.

Nog wat tips voor slideshows. Wil je een simpele slideshow met muziek als track maken: Binnen DVD SP2 kan dit natuurlijk ook. Heb je FCP niet voor nodig.
    Maak eerst de slideshow etc. Klik vervolgens ” Convert to track” in de slideshow Editor. Simpel! Wel voor alle zekerheid eerst even een kopie van de originele slideshow maken, want die wordt gewist.
    Op deze manier kun je ook 16:9 slideshows maken, slides met bewegend beeld combineren, etc.
    16:9 slideshows: Importeer 1024×576/72 dpi materiaal in je slideshow (Photoshop 7 preset), voeg muziek toe.
    Click convert to track.
    Selecteer in de outline tap de nieuwe track.
    Kies in de Track inspector de general tab en kies het gewenste 16:9 formaat. Veel makkelijker dan in DVD SP 1.5.

Veel stoeiplezier!
    SLC

Bijdrager
    Hans de Bijl

Bedankt beste kerel,

De discussie, die alleen tussen ons twee bestond, kan wat mij betreft gesloten worden. Alhoewel, er is tot zo’n 150x meegekeken. Hopelijk mag ik je suggesties gebruiken om anderen op verschillende forums te ondersteunen.
    Dat 16:9 ga ik binnenkort helemaal uitzoeken. Ook in FCP. Ik moet eerst nog wat materiaal volschieten met mijn cameraatje op 16:9.

Tnx again. Mac en Video is geweldig. Ik heb mijn oude amiga nog verder weggeschoven in de kast.

Groeten
    Hans

Bijdrager
    Hans de Bijl

Listas,

Waar is Steve eigenlijk gebleven?

Bijdrager
    koen76

Tja,

als we dat eens wisten….Het zou het videoforum zeker en vast ten goede komen, want Steve was een echte kenner!!
    Niet dat de rest op dit forum dat niet is, he!! Maar Steve antwoordde vaak kordaat en kort, maar je wist er onmiddellijk mee waar je probleem zat.

Koen

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.