21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Tomac5

Bitrate instellen iTunes 8

Beste allen,

Fijn, dat iTunes 8.0. Maar voorheen kon ik onder voorkeuren -> geavanceerd de bitrate instellen van te importeren audio CD’s.
    Natuurlijk zit dat nu op een nog veeeeeeeeel handigere plaats. Maar waar???
    Wie o wie?

Bijdrager
    Ian83

Dat krijg je te zien wanneer je een cd gaat branden (pop-up met de bitrate instellingen enzo.).

Edit: sorry dat zijn alleen de brandopties, maar om je vraag te beantwoorden; als je even in het iTunes helpmenu had gekeken:x had je kunnen zien dat het onder voorkeuren -> importinstellingen staat.

Bijdrager
    Vin

eerste scherm voorkeuren en dan importeer instellingen (tabblad algemeen dus). makkelijker kan niet

Geblokkeerd
    Breuf
    ”Graphsic”

eerste scherm voorkeuren en dan importeer instellingen (tabblad algemeen dus). makkelijker kan niet

Makkelijker kan wel. Gewoon op de plaats laten staan waar het al stond. Vergt aan de ontwikkelaars kant geen aanpassing en aan de gebruikerskant geen gewenning.

Bijdrager
    Tomac5

Tenx. Toch weer zoeken, net als in bvb een nieuwe versie van InDesign…

Bijdrager
    Nietzman
    ”Breuf”

Makkelijker kan wel. Gewoon op de plaats laten staan waar het al stond. Vergt aan de ontwikkelaars kant geen aanpassing en aan de gebruikerskant geen gewenning.

Mjah, met die instelling gebruikte 99% van OMT nog gewoon Windows. Hoef je ook niet opnieuw te wennen, heerlijk.

Bijdrager
    Mandarijntje

Ik vind de optie menu’s in iTunes 8 ook niet echt een verbetering.
    Als je bijvoorbeeld meerdere nummers selecteert en de tags wilt veranderen, stond dat bij iTunes 7 allemaal in 1 scherm.
    Bij iTunes 8 moet je naar een ander tabblad gaan om instellingen te wijzigen of het een verzameling of een aaneengesloten album is.
    Weer een handeling extra.

Bijdrager
    Melle

vind ik ook

Bijdrager
    thijs_ganger
    ”Breuf”

Helemaal mee eens. Wat zijn dit voor een vage wijzigingen :(

Gelukkig is het nog mogelijk. Ik dacht dat ze het “voor het gemak van de gebruiker” misschien hadden verwijderd. Gelukkig niet.

Bijdrager
    Nietzman

Voor het gemak van de gebruiker hebben ze het op een logischere plek neergezet, want zoveel geavanceerds is er niet aan het importeren van een CD.

Bijdrager
    Rudder

Ik vond de instellingen van iTunes 7.0 beter, ik converteer alles naar AAC – 256 kbs omdat de kwaliteit dan ietsje beter? weet het eigenlijk niet, je leest er hier en daar over maar eigenlijk nog niet echt mee bezig gehouden.

Maar als ik nu een liedje koop op itunes 128kbs en ik converteer het dan naar AAC – 256 kbs heeft dat dan echt nut?

Bijdrager
    Nietzman
    ”Rudder”

Maar als ik nu een liedje koop op itunes 128kbs en ik converteer het dan naar AAC – 256 kbs heeft dat dan echt nut?

Ja natuurlijk, Apple levert kleine kaboutertjes mee in iTunes die in een bandje de nummers opnieuw inspelen op hogere kwaliteit.

Nee, dat heeft geen nut. Integendeel, je verliest e alleen maar kwaliteit mee. Als jij een zwartwitkopie van een kleurenfoto onder een kleurenkopieerapparaat legt, verwacht je dan ook weer een kleurenfoto?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Rudder”

Een heel klein beetje nut heeft het wel: je bent dan namelijk ook meteen van de DRM af. ;-)

Moderator
    unSOUND

Gekochte liedjes kun je helemaal niet converteren met iTunes, maar dat terzijde… Dan moet je dus eerst een CD branden, en die weer rippen.

Bijdrager
    Rudder

Je kan een AAC versie aanmaken toch?

Moderator
    unSOUND

Niet van een gekocht nummer. Daar komt bij de het verhogen van de bitrate dus de kwaliteit alleen maar slechter maakt, zoals Nietzman al aangaf.

Bijdrager
    Rudder

En wanneer ik een liedje download, als er bv geen betere versies beschikbaar zijn dan 128kbps en die importeer naar AAC 256kbps heeft het dan wel nut?

Weet mss ook iemand of het mogelijk is om de releasedatum te bewerken?

Bijdrager
    sven-

Converteren levert altijd kwaliteitsverlies op, dus het heeft géén nut. Wat snap je daar niet aan? De berichten van unSOUND en Nietzman lijken mij vrij duidelijk.

Moderator
    unSOUND
    ”Rudder”

En wanneer ik een liedje download, als er bv geen betere versies beschikbaar zijn dan 128kbps en die importeer naar AAC 256kbps heeft het dan wel nut?

Nee, de bitrate hoger maken dan hij was heeft NOOIT een positief effect.

Bijdrager
    Rudder

@ Sven jawel ik snap het wel, ik wil alleen zeker zijn. Muziek die je download is ook anders dan muziek die je in de itunes store koopt toch?

Bedankt

Moderator
    unSOUND
    ”Rudder”

Muziek die je download is ook anders dan muziek die je in de itunes store koopt toch?

Dat hoeft niet, het ligt er maar net aan wat er wordt aangeboden. Je kunt ook vaak genoeg AAC’s downloaden.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.