5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Cybershooter

Bitrate in combinatie met batterijverbruik

Mijn vraag is of het heel veel uit maakt voor het batterijverbruik van de ipod 4g of je je nummers in mp3 128 kbits of in 160 kbits codeert en vervolgens in je ipod afspeelt. Laat ik het anders zeggen, hoeveel tijd kun je ongeveer langer met je batterij doen als je gedurende de gebruiksduur alleen maar naar 128 kbits of alleen maar naar 160 kbits luistert??

Bijdrager
    Oupro

Ik denk dat het niet of nauwelijks scheelt. Ikzelf zou liever op de kwaliteit van de muziek letten dan op het verbruik van de batterij.

Bijdrager
    Granny Smith

ik ga ni in details maar zolang de liedjes kleiner zijn dan 8mb per liedje is er bijna geen verschil

dus je kunt tot 256kbps gaan voor liedjes van maximum 4min

het heeft te maken met caching en staat ergens op de apple site

Bijdrager
    hiker

Waar je denk ik meer aan hebt, is om de tips van Apple tav het batterijverbruik te lezen. Ik heb daar dingetjes uitgehaald die ik nog niet wist.
    NB. Ik heb de bitrate zelf ingesteld op 224 Kbps voor een betere geluidskwaliteit.
    http://www.apple.com/batteries/ipods.html

Bijdrager
    Ruben

Qua verbruik voor het decoden van de MP3 maakt het inderdaad geen klap uit wat voor bitrate je gebruikt, maar (zoals Granny Smith ook al omschreef), bij een hogere bitrate past er minder in het geheugen van de iPod en zal deze vaker (sneller achter elkaar) de harddisk moeten benaderen om opnieuw zijn geheugen te vullen. Ik denk echter dat het verschil tussen 128 of 160 Kbps minimaal zal zijn in het uiteindelijke verbruik.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.