4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Nanno

bitrate en dvd studio pro

Ik werk voor het eerst met DVD studio pro, zodat ik zeker weet dat ik de beste kwaliteit krijg omdat je de bitrate zelf kunt instellen op basis van de lengte van je videoproject.
    Hoewel ik net een tutorial (Ripple) heb bekeken, kom ik nergen de settings tegen waarin ik de bitrate kan instellen. Ben ik onterecht in de veronderstelling dat je dat kunt instellen in DVD studio pro? Zoniet, kan iemand mij helpen waar ik dat dan wel instel?

Handig om te weten: ik heb het dvcam project als Quicktimebestand geexporteerd uit FCP….

Thanx!

Bijdrager
    MaXin

Preferences –> Encoding

Daar stel je de bitrate en mode (one/two pass) in.

De bedoeling in jouw workflow zou echter zijn om vanuit FCP via ‘Export using Compressor’ in 1x je FCP project naar mpeg te renderen. En als je Compressor gebruikt kan je helemaal je lol op wbt instellingen. Soms nog meer dan je zou willen.

ps bij beide programma’s zit een prima handleiding!

Bijdrager
    Nanno

dank! ik hoorde dat DVD SP een bug heeft: VBR zou slechte plaatjes opleveren.
    Maar ik zie niet hoe ik constant bitrate kan instellen.

En, als ik compressor laat encoderen naar Mpeg2, klopt het dan dat dvd SP niet meer hoeft te encoderen? (anders zou je een dubbele compressie krijgen wellicht?)

Bijdrager
    MaXin

Van die bug weet ik niet, maar dan kan je natuurlijk nog gewoon one pass CBR kiezen? Als je toch niet teveel materiaal op 1 DVD wilt zetten maakt dat volgens mij niet zoveel uit.

Compressor maakt idd bestanden die DVDSP direkt kan lezen. Kies een preset voor DVD, bv DVD:Fastest encode 90min met de juiste beeldverhouding (4:3 of 16:9) en er komen 3 bestanden uit: 2x audio en 1x video (m2v). Persoonlijk gebruik ik voor kleinere projecten dan niet de dolby audio maar alleen de AIFF files. In DVDSP slepen en klaar ben je.

Succes.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.