30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 65)

• Bijdrager
    Steef Ams

En zo kan je het zelf doen, maar je hebt het niet van mij:D

http://www.theverge.com/2013/12/19/5183356/how-to-steal-bitcoin-in-three-easy-steps

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Val me nog mee dat er niet staat : De grote bitcoin topic. Aandacht vrager.
    Diegene die bitcoin’s hebben weten dit allemaal al.

En laatste artikel is voor mensen die er echt geen verstand van hebben. (en ook niet verder willen komen dan alleen maar lezen en interessant doen op verjaardagen omdat ze het “weten”)

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb aardig wat bitcoins, de diefstal van fie bitcoins is de fout van de slechte beveiliging op MtGox en ligt niet aan de bitcoin.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

precies. Kort en mooi gezegd.
    maar om je nu Bitcoin miljonair. te noemen niet beetje overdreven ;)?

Geblokkeerd
    Anoniem

Toen ik 744k bitcoins had gestolen en verhuisde naar Monaco kreeg ik deze titel van de piloot van mijn privé jet.

Bijdrager
    Steef Ams

@meeuw Jammer dat je het zo opvat. Het is slechts iets waar ik inderdaad weinig verstand van heb maar wel opeens veel over las en dit wilde delen.

Het is volgens mij best een groot voorval in de wereld van de bitcoin, een wereld waar wellicht ook anderen niet zoveel over weten. Dan kunnen de links best handig zijn:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

@Steef Ams haha och dit is de 5de crash al.
    Daarbij is nog veel nog niet duidelijk. Dus delen en groot voorval, dat weten we nog niet.

Bijdrager
    jf
    Usain op 27 februari 2014

Ik heb aardig wat bitcoins, de diefstal van fie bitcoins is de fout van de slechte beveiliging op MtGox en ligt niet aan de bitcoin.

Maar wel aan het systeem.

Geblokkeerd
    Anoniem

Het protocol bitcoin is niks mis mee, bij MtGox hebben ze liggen slapen toen er 744k bitcoins werden wegehaald..

Bijdrager
    jf

Dus het systeem. MtGox maakt onderdeel uit van dat systeem.

Als er in het “traditionele” geldsysteem heel veel vervalst geld in omloop wordt gebracht, ligt dat ook niet aan het geld en het idee erachter zelf. Maar het vertrouwen in het hele systeem loopt wel een knauw op.

Je kunt niet bepaald met droge ogen vertellen dat het bitcoinsysteem “stabiel” is.

Geblokkeerd
    Anoniem

Bij het traditionele geld is het mogelijk om te vervalsen dat kan bij bitcoins niet, maar je hebt gelijk het is alles behalve stabiel. Toch denk ik dat de bitcoin hier ook wel weer overheen komt en binnen 2 maanden weer richting de 800 euro per BTC gaat.

Geblokkeerd
    Anoniem

Die gestolen bitcoins zijn natuurlijk al weer in omloop, een dief heeft niks aan 744k bitcoins die wil gewoon die miljard aan euro’s en geniet nu van zn leventje.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Volgensmij is het niet helemaal zo gegaan.
    De beurs handel MtGox.com had al een probleem. Ook de handel was trager (vandaar lagere Koers vergeleken met andere handels platforms.)
    Daarbij had MtGox.com geen veiligheids patch uitgerold waarbij een “lek” bekend was.
    En nu daarbovenop zit er iets mis bij MtGox.com En ze vermoeden dat er x aantal bitcoin gestolen zijn.
    Maarja…. das niet allemaal zeker want MtGox.com geef niet zoveel informatie weg behalve dat de website plat is (of zo nu en dan).

Daarbij word de munt beinvloed door positief en negatief nieuws. Het kan ook zijn dat het “nieuws” in de ronde word gebracht om zo de koers te manipuleren en daarvan te profiteren.

Bijdrager
    jf
    Usain op 27 februari 2014

Toch denk ik dat de bitcoin hier ook wel weer overheen komt en binnen 2 maanden weer richting de 800 euro per BTC gaat.

Juist die forse flucuaties zorgen ervoor dat het nog niet betrouwbaar is. Dat zelfs overheidsdiensten er in mee gaan heeft meer te maken met de wil “vooruitstrevend” te zijn, ikzelf zou niet graag een betaling in bitcoin willen afspreken met transactie bij levering over bijvoorbeeld 2 maanden. Geen idee wat ik dan krijg voor die bitcoins, als het meezit fors meer, als het tegenzit fors minder. Die fluctuaties zijn er in het normale geldverkeer ook, maar tussen de grotere valuta niet op de schaal als bij bitcoin zichtbaar is.

Uiteindelijk zal bitcoin er wellicht wel komen, maar het heeft nu nog iets teveel een cowboy gehalte.

Bijdrager
    Steef Ams

Wanneer je de docu “de biecht van een bankier” kijkt zie je hoe een insider uitlegt wat de rol van bijvoorbeeld bitcoin zou kunnen zijn in het meer stabiel maken van de wereldmarkt en economie. De afzonderlijke eenheden blijven bestaan, maar er komt er 1 bij die stabiliserend kan werken.

Een beetje net zoals goud, alleen is dat natuurlijk een hopeloos en veel te concreet iets(l) Nee, het is niet meer van deze tijd, maar een concept ala bitcoin kan op den duur wel een dergelijke functie gaan vervullen, maar dan in een modern jasje gestoken….

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

@Steef Ams je weet er nog niet genoeg van af om concreet oordeel te maken of een mening te hebben.

Bijdrager
    Steef Ams

@meeuw Juist, ik weet er inderdaad niet heel veel van af, en toch kan ik wel enkele zaken in mijn hoofd met elkaar verbinden, mede op basis van de informatie van anderen. Wanneer je dat wat ik schrijf leest is het toch duidelijk dat het om een speculatie gaat? Ik ben het met je eens dat niemand nog echt iets kan zeggen over hoe het concept, waar bitcoin een voorbeeld van is, zich zal gaan ontwikkelen. Moet iedereen hier dan maar over zwijgen?

En nog een nieuws update ivm het willen bannen van de bitcoin in de VS:

http://news.cnet.com/8301-11386_3-57619656-76/fed-chief-yellen-no-power-to-regulate-bitcoin/

http://news.cnet.com/8301-1009_3-57619649-83/bitcoin-exchanges-reportedly-served-with-subpoenas/

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Je kan niet iets inhoudelijks zeggen gebaseerd op meningen van ander. Verbinden of niet.
    Dat is echt doelloos.
    Om dit soort types vermeid ik verjaardagen!
    Verbinden kan je alleen als je in zelfde “vakgebied” er iets degelijks vanaf weet (aandelen bv in dit geval)

En kap alsjeblieft met delen. Iedereen die het volg hoef echt niet je linkjes een uur later te zien.(diegene die het volg of willen volgen, volgen het zelf wel)
    Stennis maken om niks is het…

Bijdrager
    Steef Ams

@meeuw Mijn idee van een forum is onder andere dat je dingen met elkaar kan delen. Kijk, ik ben inderdaad een leek op het bitcoin gebied, al heb ik wel enig verstand van aandelen. Je zou ook inhoudelijk kunnen reageren en je kennis delen zodat we allemaal wat wijzer worden.

Maar goed, het is even niet anders. Ik zal rustig je volgende reactie ontvangen wanneer ik weer een linkje post betreffende dit onderwerp.

Tot dan;)

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Nou ik heb tientallen bitcoins en ik ben ook nog aan onderzoeken. Daarbij is het niet inhoudelijk iets maar nog iets in ontwikkeling.
    Aandelen is iets met vaag een aanbod(even kort gezegd) bitcoin heeft van alle kanten invloed vandaar dat het zo heen en weer gaat als turbulentie.
    Dus ik kan en ga er ook niet inhoudelijk op in. Omdat ik vind dat mijn kennis niet voldoende is daarvoor.
    Anders ben ik net als andere die op een verjaardag het allemaal beter weet dan een ander of heel verhaal op ga hangen.

Maar geloof mij de linkjes delen is doelloos. Diegene die het volgen of interesse in hebben die informatie al.

Bijdrager
    belfortmac

Ik weet er helemaal geen kloten vanaf, maar jullie zo te zien ook niet.
    Stop toch met die onzin, Usain zit jullie in het ooitje te nemen.
    Zo niet, is ie aan het zwetsen, doet ie altijd, de rijke boy met zijn prive jet.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

Dan zit usain ons in ooitje te nemen, jij denkt dat wij uit een ei komen!
    De rest van je tekst is onzin want ik probeer net wat jij zeg duidelijk te maken:P

Bijdrager
    Steef Ams

De bitcoin kan een stabiliserend effect hebben binnen betalingssytemen. Wanneer een valuta het moeilijk heeft is er de mogelijkheid voor mensen omeen andere valuta te kiezen, net zoals de rol die de dollar in sommige landen vervuld. Het kan een impuls geven aan het land om de eigen munt weer op orde te krijgen en een tijdelijks veilige haven voor de bewoners aangesien ze omtkomen aan een omeigenlijke inflatie.

Zie ook: http://bitcoinreviewer.com/bitcoin-safe-haven-inflation/

Bitcoin kan dan gezien worden ook als een wereldmunt, een munt die naast de meer lokale munt gebruikt kan worden. Door twee van dergelijke systemen naast elkaar te hebben kan er een stabiliserende werking ontstaan aangezien je een keuze hebt en wanneer het bij de een slecht kan terugvallen op de ander, en andersom.

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

In theorie… Maar er moet nog heeel veel gebeuren daarvoor. Dan zijn we 10 jaar verder…

Geblokkeerd
    Anoniem

De afgelopen weken mn inleg met 300% laten stijgen dankzij de auroracoins. Lang leve crypto-currency.

Bijdrager
    jf

Ach ja, zo gewonnen, zo geronnen.

Bijdrager
    Steef Ams

Geblokkeerd
    Anoniem

Voor alleen maar linkjes hebben we reddit of een interessante linkjes topic in de lounge. Alsof de mensen die zich bezig houden dit niet al wisten.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 65)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.