5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    nlhabl0

BitchX compileren.

Hallo allemaal,

Ik wil graag BitchX (irc client) op mijn mac Mini (Intel) gebruiken. Via Fink kan ik deze niet installeren, althans fink vind een binary package niet. Als ik de source versie wil compileren knalt die er uit met:

Users/hansblaauw/tmp/bx/BitchX/include/ctcp.h:59: error: previous declaration of ‘ctcp_type’ was here
    ctcp.c: In function ‘do_version’:
    ctcp.c:896: warning: pointer targets in passing argument 1 of ‘stripansicodes’ differ in signedness
    ctcp.c: In function ‘do_notice_ctcp’:
    ctcp.c:1367: warning: pointer targets in passing argument 1 of ‘stripansi’ differ in signedness
    make[1]: *** [ctcp.o] Error 1
    make: *** [BitchX] Error 2

Waarschijnlijk staan paden naar shared libraries of headerfiles niet goed. Kom er niet achter.

Iemand enig idee ?

Alvast bedankt !

Bijdrager
    koen

Er is inderdaad nog geen fink binary voor BitchX die op Intel Macs werkt. Wel kun je via fink de source compileren. Wel even de unstable tree aanzetten: klik. Hoef je je ook niet druk te maken over paden naar shared libraries of headerfiles:wink:

Bijdrager
    jeroenimo

Als je Xcode hebt kan je het wel probleemloos via darwinports doen

[code:1:ac2a8cd54a]sudo port install bitchx[/code:1:ac2a8cd54a]

hier vind je darwinports

Persoonlijk is irssi mijn favoriete IRC client, die kan je ook via fink en darwinports installeren

Bijdrager
    nlhabl0

Bedankt voor de tips !

Inmiddels heb ik via darwinports BitchX aan de praat gekregen.

Krijg de indruk dat darwinports wat completer en recenter is dan datgene wat via fink aangeboden word, of is dat mijn idee ?

Bijdrager
    jeroenimo
    ”nlhabl0″

Bedankt voor de tips !

Inmiddels heb ik via darwinports BitchX aan de praat gekregen.

Krijg de indruk dat darwinports wat completer en recenter is dan datgene wat via fink aangeboden word, of is dat mijn idee ?

Ja en nee, darwinports is wel degelijk wat recenter maar er zijn nog steeds programma’s die wel in fink zitten en niet in darwinports, en andersom, dus ik heb gewoon beide draaien ..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.