26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    b2xtreme

Bioscoop widget

Ik heb afgelopen dagen zitten klussen aan een bioscoop widget!

Met de bioscoop widget kun je vanuit je dashboard checken welke films er vandaag in je favoriete bioscoop draaien.

Door op de titel van de film te klikken opent in safari de imdb-pagina van desbetreffende film. Hier kun je informatie over de film (acteurs, speelduur, etc) vinden, recensies lezen, maar ook trailers bekijken.

De bioscoop en filminformatie is afkomstig van de RSS-streams van http://www.biosagenda.nl

Screenshots:

Voorzijde

Achterzijde

Versie 0.8 beta is te downloaden van http://members.home.nl/b2xtreme/bioscoop

Bijdrager
    guv

Geweldig, ga het thuis direct even testen!

Bijdrager
    shadowspy

mooie widget:D

Bijdrager
    Jordan_D

Geweldig werkt goed op een Powermac G5 Dual 2.0.
    En echt iet wat allang door Pathé had kunnen worden gemaakt.
    Maar dat is een bedrijf wat langzaam wegzakt qua service en het ware bioscoop gevoel.
    En zijn niet snel genoeg om hierop in te springen.
    Ik kan het begrijpen dat mensen films downloaden want thuis zit je beter.

Dit is in ieder geval een brilliante widget. ***** 5 sterren uit 5!

Cheers, JD

Bijdrager
    gerror

Super!

Bijdrager
    madcat

Leuk en handig!
    de links werken ook netjes in firefox ipv alleen safari:)

Bijdrager
    The JM

Mooi hoor:) Helaas zit ik nu op een Windows-bak, maar welke bioscopen staan erin?

Bijdrager
    zenproducts

Geniaal!!! _______zeer vet.

Bijdrager
    Melville

Op zo’n widget had ik al lang gewacht!
    Werkt zo te zien al prima, bedankt!!

Bijdrager
    b2xtreme

Ik ben blij dat iedereen zo enthousiast is over de widget. Dit is mijn eerste probeersel in de widget-creatie-wereld!

Er staan erg veel bioscopen in de widget, de exacte lijst is te vinden op http://www.biosagenda.nl (daar komen de rss streams vanaf).

Bijdrager
    .Arne

Echt geweldig. Alleen is de volgorde van de uren soms onlogisch: The Bourne Ultimatum: 22. 15, 14. 15, 20. 15 enz. :? Maar voor de rest niets dan lof.

Bijdrager
    n8n

Misschienhet keuze menu van de bioscopen in een stad aan de voorkant samen met het kunnen wijzigen van de dag v/d week

Verder vind ik de Widget zeer geslaagd en deze zal zeker gebruikt worden:D Bedankt

Bijdrager
    b2xtreme

Door de opzet van de rss streams is het momenteel alleen mogelijk om de films van de huidige dag weer te geven (meer data zit er niet in de RSS-streams die ik gebruik). Ik zou zelf ook graag meerdere dagen van de week willen weergeven, maar dan moet ik eerst een RSS stream met de benodige data vinden.

De volgorde van de uren zou moeten kloppen, daarvoor zit er een soorteer algorithme in de code. Ik zal eens kijken of ik een mogelijke fout kan vinden waardoor de volgorde toch niet kan kloppen.

Ik zal eens nadenken voor een keuzemogelijkheid van de stad voorop de widget…. Ik ben zelf gewend dat er maar 1 bioscoop in de buurt is en dan ben je dus ook maar geinteresseerd in de film informatie voor die enkele bioscoop. In een grote stad kun je natuurlijk kiezen tussen meerdere bioscopen en dan is het wellicht handig om dit ook makkelijk(er) met de widget te kunnen doen. Ik wil de voorkant van de widget eigenlijk zo strak mogelijk houden…..

Bedankt voor jullie opmerkingen! :)

Bijdrager
    n8n
    ”b2xtreme”

Door de opzet van de rss streams is het momenteel alleen mogelijk om de films van de huidige dag weer te geven (meer data zit er niet in de RSS-streams die ik gebruik). Ik zou zelf ook graag meerdere dagen van de week willen weergeven, maar dan moet ik eerst een RSS stream met de benodige data vinden.

De volgorde van de uren zou moeten kloppen, daarvoor zit er een soorteer algorithme in de code. Ik zal eens kijken of ik een mogelijke fout kan vinden waardoor de volgorde toch niet kan kloppen.

Ik zal eens nadenken voor een keuzemogelijkheid van de stad voorop de widget…. Ik ben zelf gewend dat er maar 1 bioscoop in de buurt is en dan ben je dus ook maar geinteresseerd in de film informatie voor die enkele bioscoop. In een grote stad kun je natuurlijk kiezen tussen meerdere bioscopen en dan is het wellicht handig om dit ook makkelijk(er) met de widget te kunnen doen. Ik wil de voorkant van de widget eigenlijk zo strak mogelijk houden…..

Bedankt voor jullie opmerkingen! :)

2 versies, als het niet veel werk is :innocent:

Of een vinkje op de achterkant met de keuze, het moet wel functie voor design blijven he:P

Bijdrager
    b2xtreme

Ik heb zojuist versie 0.9 op mijn website gezet.

Ik heb o.a. selectie van bioscoop aan de voorzijde toegevoegd en de weergave volgorde van de tijden gerapeerd.

Jullie andere tips worden meegenomen voor versie 1.0.

Bijdrager
    iAlwin

Mooi ding, en hij werkt ook nog eens prima. Bedankt voor dit tootlje.

Bijdrager
    Jello

Ik mailde al (maar geen antwoord? slordig!) dat het wel tof zou zijn als hij de gemeente/stad zou onthouden.

Vandaag woon ik in Gent, volgende week ook nog.

Telkens wanneer spotlight start, (wnr het os ook opnieuw starte) vraagt hij mij om de stad opnieuw te geven…

Ik wil direct de voorkant zien, met de stad die ik al altijd aanduide.
    Voor de rest top!

Bijdrager
    b2xtreme

Het niet onthouden van de instellingen is een foutje dat bij de volgende update verholpen zal worden.

Bijdrager
    b2xtreme

BIj deze kondig ik versie 0.95 aan:

– Widget slaat automatisch de geselecteerde stad/bioscoop zodat je na reboot niet alles opnieuw hoeft te selecteren
    – Nieuw icoontje

Veel plezier met de nieuwe versie!

Bijdrager
    b2xtreme

Bij deze kondig ik versie 1.1 (1.0 zijn we inmiddels al voorbij) aan:

* Movie trailer support
    * Leopard support

http://www.b2xtreme.com

Bijdrager
    SeaTrue

werkt mooi, alleen mis ik de mogelijkheid op de lijst met films voor die cinema langer te maken, zodat ik bijvoorbeeld per 8 films kan kijken, ipv elke keer maar 3.

voor de rest is het zeer handig en zal ik het zeker gebruiken

edit: ik zie net dat ugc antwerpen een raar foutje heeft op een of andere reden, ik zal even screenshot uploaden

dit gebeurt als ik vanachter metropolis had ingesteld en dan vanvoor heb veranderd naar ugc. Als ik vanachter verander naar ugc dan werkt het perfect. Alle andere cinema’s in antwerpen werken wel perfect vanvoor

Bijdrager
    b2xtreme

Ik zal eens kijken of ik die bug kan reproduceren en oplossen.
    Een resizable widget is misschien interessant voor een volgende release.

Bedankt voor de opmerkingen/aanmerkingen!

Bijdrager
    Huismuis

Zeer handige widget!! Mooi werk!

Bijdrager
    n8n

Perfect, ik vind m zo echt heerlijk werken, bedankt, je hebt een wekelijks bios-bezoeker erg blij gemaakt
    (v1.1)

Bijdrager
    Dick de Roos

Al weer 3 jaar geleden, maar de Widget werkt nog wel.
    Helaas is de site http://www.b2xtreme.com om een of andere reden niet meer bereikbaar.
    Ik wil dit graag ook op mijn MacBook installeren.
    Of mis ik nu iets?

Bijdrager
    b2xtreme

de site is veranderd naar http://www.cocoamatter.com… dit moet ik nog wijzigen in de widget
    de cocoamatter site moet ook nog geupdate worden.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.