12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    bwaterlot

Biografie Steve Jobs (EN vs. NL)

Hoi,

heeft er iemand een idee waarom (volgens iTunes) de engelse versie van de biografie 656 pagina’s telt en de nederlandse versie maar 448 pagina’s?

Is dit een 1 op 1 vertaling?

Twijfel nog of ik originele engelse zou nemen of de nederlandse….

Thnx!

Bart

Bijdrager
    BJVR

Miss. omdat je niet alle woorden en zinnen precies kunt vertalen?

Geen ander idee, denk niet dat ze onderdelen gaan schrappen omdat het in het Nederlands geschreven is.

Ik was zelf ook wel aan het twijfelen maar denk toch dat ik het in het Engels neem heeft iets meer gevoel denk ik.

Bijdrager
    cardwizard

en de NL uitvoering is nog duurder ook

Bijdrager
    poing

de hardcover versie is 448 pagina’s en de paperback versie is 720 pagina’s.

Bijdrager
    Jens

Enig idee waar ik deze biografie goedkoop kan halen in België?

Inactief
    Anoniem

Ik zou sowieso voor de Engelse versie gaan. De Nederlandse vertaling is om te huilen!

Bijdrager
    Sven Dion

@diotav

Juist complimenten aan de vertaler van het boek! Heb nog geen fout gevonden…

Bijdrager
    inawt

Ik hoor wel van iedereen dat de vertaling zo slecht is, maar niemand geeft voorbeelden. Ik heb de inleiding van beide versies eens met elkaar vergeleken. Eigenlijk vond ik de Nederlandse versie fijner. Alsof er meer was nagedacht over de precieze formuleringen. In de Engelse tekst is de gebruikte afwisseling tussen lange en korte zinnen erg vervelend

Inactief
    Anoniem

‘Blijf gretig, blijf dwaas’ .. nee, geef mij de Engelse editie maar.

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Jens: Standaard Boekhandel al geprobeerd? Die kunnen er zeker een regelen voor je als je dat navraagt. Zo heb ik ook al boeken gekocht die niet meteen in de winkel te vinden waren maar wel te bestellen via hun leveranciers.

Bijdrager
    JesseV
    Bijdrager
    Jens

@Niiiiiickk, ik heb eens gekeken op hun website, maar er staat geen prijs bij. Bovendien staat er bij status: in productie.

@JesseV, thanks!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.