16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Xcode

Biografie Steve Jobs

Ik kijk net wat rond naar de Engelse (hardcover) editie van de officiële biografie van Steve Jobs en ik stuit op twee behoorlijke verschillen: de editie van Little, Brown Book Group (656 pagina’s) en de editie van Simon & Schuster (448 pagina’s). Heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen beide versies? Ik heb in ieder geval vernomen dat er een aantal foto’s ontbreken in de Nederlandse editie… zou dat dan ook zo zijn voor de Engelse editie gelden die buiten de VS – door Little, Brown Book Group – verkocht wordt?

Bijdrager
    Flatchoo

Ik heb het idee dat de informatie van Bol.com niet helemaal correct is. Ik heb namelijk de (US) Simon & Schuster hardcover editie en deze bevat 630 pagina’s…

Bijdrager
    yellow

Of je besteld hem bij The American Book Centre. Heb hem hier besteld en bevat 630 pagina’s.

Of maak ik te veel reclame? Mag zeker niet?:lol:

Bijdrager
    ernst.

Wat doen jullie moeilijk zeg! Die bio van Jobs is allang overal te krijgen voor +/- €25,00!
    Of je nu in Arnhem of Nijmegen,Assen,Amsterdam,Utrecht,Rotterdam o.i.d bent in elke
    boekhandel zie je het liggen!:)

Bijdrager
    knrd

Ik heb in de winkel de Engelse versie nog niet zien liggen.. Enkel de Nederlandse..

Bijdrager
    jf

@ernst: ja, die ligt overal… in het Nederlands. Het gaat hier om de Engelse versie (sommigen prefereren die boven de Nederlandse). In het Engels zal ie bij de betere boekhandels ook wel te koop zijn, maar mijn ervaring is dat dit doorgaans de UK versie is.

@Xcode: ik meen dat ook in de UK (Little, Brown) versie minder foto’s staan. De Simon & Schuster uitvoering is de USA versie en heeft alle foto’s.

Ik heb die laatste een kleine week geleden besteld bij Bol.com. Ze zijn even duur, dus waarom dan niet het “origineel”.;)

Bijdrager
    MouseMighty

Pfff.. papieren versie is zooooo 2010…. Geen mooier “aandenken” dan het lezen van de biografie in iBooks op de iPad:wink:

Moderator
    unSOUND

En als je het zoals Steve wilt doen, leech je die eBook nog ergens ook…

( Iets met de “Blue box” en “Better to be a pirate…” )

Bijdrager
    MouseMighty

Jij zegt… ik had het al gedaan, als eerbetoon aan Steve (ben nu ongeveer op de helft van het boek, leest wel makkelijk weg)

Bijdrager
    jf
    jf op 10 november 2011

In het Engels zal ie bij de betere boekhandels ook wel te koop zijn, maar mijn ervaring is dat dit doorgaans de UK versie is.

Ik moet hier op terug komen. Bij de boekhandel in Amersfoort lag de US versie.

Bijdrager
    thgj

Hoezo ‘Pfff… papieren versie is zo 2010’. Nee, een verhaaltje lezen op een e-reader is zeker spectaculair. Het zou pas echt een toegevoegde waarde hebben gehad als je in de tekst had kunnen linken naar bijvoorbeeld de reclamefilm van de eerste Mac om vervolgens weer terug te keren in het verhaal. Dat zou tenminste ‘des Apples’ zijn geweest. Of krijg je dan vraagtekentjes op het scherm omdat het formaat niet wordt herkend.

Bijdrager
    MouseMighty

Dat had makkelijk gekund ware het niet dat je een ePub aan het lezen bent en geen interactief boek/magazine. En die vraagtekentjes zie je dan ook niet nee. Kortom doe eerst eens wat research over de mogelijke verschijningsvormen op de iPad (kwa documenten) en verdiep je daarna in InDesign, ePub, PDF en Digital Publishing Suite. Kom daarna nog eens terug.

Bijdrager
    thgj

Goedemorgen,
    Natuurlijk snap ik dat het geen interactief boekwerk is, daarom is het ook niet vernieuwend. En hoezo verdiepen ? Apple wil toch zo graag gebruiksvriendelijk en vernieuwend zijn?

Bijdrager
    MouseMighty

Verdiepen omdat je digitale onzin uit loopt te verkopen. Weet je hoe zwaar een interactief boekwerk van 1160 pagina’s is? Precies… het slaat als een tang op een varken om een uitgave, zoals deze biografie, uit te brengen als interactief boekwerk. Je geeft iemand toch ook een visitekaartje van pakembeet 85mm x 55mm groot en geen opgerolde A1 poster met daarop je complete CV en biografie? Kortom, iets met vorm en functionaliteit. Heeft geen r**t met het gebruiksvriendelijk en vernieuwend van Apple te maken. En ja het is gebruiksvriendelijk. Pak je iPad, open de iBooks app, ga naar de winkel, kies het boek, klik, betaald en jij kan 1160 pagina’s gaan lezen. Nog geen 3 minuten werk (dat aanschaffen he?)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Te kort door de bocht MM. Ik zit tijdens het lezen in het (echte) boek continu modellen en introducties op te zoeken met de iPad die aansluiten op het stuk dat ik lees. Erg leuk om op je op deze manier te verdiepen in het verhaal. Als je het zo bekijkt ben ik het zeker eens met thgj. Je hoeft geen 1160 pagina’s interactief te maken. Een index met relevante links per hoofdstuk zou meer dan welkom zijn. Het lijkt mij dat dit niks met techniek te maken heeft (wat linkjes, what’s in a name?!) maar eerder met de rechten die verzameld moeten worden voordat de uitgever gebruik mag/kan maken van alle beschikbare bronnen.

OT: Ik ben nu halverwege en heb tegen mijn zin in 20 pagina’s met het liefdesleven van Jobs overgeslagen. Dat kan me echt niet boeien hoewel het er wel bij hoort natuurlijk. Een van de grotere ontdekkingen voor mij, is dat Jobs de helft van zijn kapitaal (50 miljoen) in Pixar investeerde en dat het hier vooral ging om Pixar hardware en software producten ipv de digitale animaties.

Bijdrager
    MouseMighty

Linkjes in ePub werken ook gewoon, kan je daarna terug geen probleem maar dan zou je het beter in PDF kunnen doen maar ja. PDF kan je dan weer niet zelf je fontgrootte etc kiezen als in ePub. Ik snap het idee wel maar dat is in zo’n groot werk gewoon niet haalbaar. Psst achterin het boek staat index en idd foto’s die Steve Jobs zelf beschikbaar heeft gesteld. We kunnen er lang en breed over lullen, het gaat uiteindelijk om het boek toch? Als je je geroepen voelt kunnen wij met zijn 2-en er wel een ubervette versie (dummy) van maken:wink: You know where to find me:grin:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.