12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Ezri Dax

Binnenwerk van een iMac 17 inch verhuizen naar een iMac 20

Ik heb hier een iMac G5 staan, een 17 inch uitvoering en ik zie regelmatig G5’s (20 inch) waarbij het moederbord is overleden of waar andere problemen mee zijn (behalve het scherm natuurlijk anders heeft het geen zin), zou het mogelijk zijn om het binnenwerk uit de 17 inch in de 20 inch te plaatsen? Dan bedoel ik zonder aanpassingen. Enige probleem zou zijn dat het een iMac van dezelfde generatie moet zijn, ivm plaatsing usb/firewire e.a. poorten.

Bijdrager
    saewer

je dient er rekening mee te houden dat een iMac niet gemaakt is om van binnen dingen mee te gaan doen. Ze zijn enorm klein. Ik weet niet of het technisch kan maar ik weet wel dat ik denk dat je het praktisch al niet lukt. Ik zou er niet aan gaan beginnen.

Bijdrager
    iPodder

Ik vraag me af of het gaat lukken.
    Vorige week heb ik zowel een 24″ C2D en een 20″ C2D open gemaakt. Beiden zagen er totaal anders uit.
    De vraag is of je de componenten (mainboard, voeding, enz) wel in de de behuizing van de 20 inch kan.

Bijdrager
    MouseMighty

Als jij dit:

Hierin wil stoppen:

wens ik je veel succes!

Bijdrager
    Nietzman

Alles kan. Dat maakt het alleen niet verstandig.

Dan zou ik liever een 20″ scherm aan een iMac hangen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

IK denk dat wanneer je de prijs die je nog terugkrijgt voor je oude imac optelt met de kosten van een kapotte 20 inch iMac je niet veel meer hoeft bij te leggen voor een nieuwe 20 inch imac toch?! Even grofweg een optelsom..

Ongeveer de waarde van je oude imac: €400
    Kosten defecte 20 inch imac: €200

Dus dan heb je voor €400 meer een splinternieuwe snellere Imac 20 inch met leopard… En misschien dat je via via ook nog een ex btw aankoop kan doen waardoor het helemaal gunstig is..

Bijdrager
    Soulshaker

Of voor 600 euro een witte 20 inch intel mac

Bijdrager
    TRML

Dan zal ik je maar even uit de droom halen, NEE het kan niet en zeker niet zonder te knutselen.

Bijdrager
    Rub3n

och, rolletje klustape doet wonderen ^^ (Karwei heeft goeie!)

Bijdrager
    Soulshaker

Of dees

:lol:

Bijdrager
    Ezri Dax

Alleen het logic board verwisselen is geen optie?

Bijdrager
    Soulshaker

Nein, kan je beter je 17 inch verkopen en een 20 inch imac kopen, en dan meteen een intel core 2 duo, dan kan je ook weer verder met 10.6

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.