13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    banaan

Binnenkomend geluid [line-in] direct eruit.. [line-out]

Is dat mogelijk? Op die manier kan ik namelijk het geluid van een md-speler [of een iPod] via mijn iMac op de versterker overbrengen…
    Bij System preferences kan ik wel de Input instellen en ik zie ook in die indicator dat er geluid binnenkomt, maar: Ik wil het horen!
    Enig idee?

Bijdrager
    banaan

Ik heb al een oplossing gevonden:

Installeer de Peak 4.0 trial [download.com] en druk op Record… Nu krijg je het opneemvenster waarin je mogelijk op ‘nu echt opnemen’ kan drukken, maar dat is niet nodig; Hij gooit het input signaal al naar de versterker :]

Vervolgens de finder aanklikken en ‘Hide Others’.

Simpel toch? :]

Bijdrager
    tricksel

Het kan véél makkelijker, zónder software anders dan die van Apple, meegeleverd bij je OS…

Open in je Utilities/Hulpprogramma’s map (in je Applications-map) het programma “Audio MIDI Setup”. Selecteer in het vlak linksonder als Source/Bron Line-In, en vervolgens er onder, naast de eerste slidebar de checkbox “Thru” aan. Et voila…!

Bijdrager
    banaan

Mijn dank is groot! Dat lijkt er meer op! Haha.

Bijdrager
    iAgree

En als je nu je md speler of ipod direct aan je versterker hangt dan heb je nog betere geluids kwaliteit ook.
    Oftewel wat heb je eraan om het door je mac te laten lopen, is toch nergens voor nodig om het geluid uit je versterker te laten komen, direct is altijd beter voor de geluids kwaliteit.

Bijdrager
    tricksel

Waarschijnlijk omdat hij op z’n versterker nog 1 vrije input heeft, en zowel MD als MP3 wil kunnen afspelen.

Bijdrager
    iAgree

dan zou ik nog eerder een splitter in me versterker douwe maar goed ieder z’n eigen manier natuurlijk he ,;-)

Bijdrager
    banaan

Nou, het zit zo: er loopt 1 kabel van zo’n 3 meter van m’n iMac naar de versterker…. Maar; mijn werkkamergenoot wil ook best graag zijn audio beluisteren; iPod…. Dan is ’t toch zonde om nog zo’n lange kabel op de versterker aan te sluiten.. En dat met bijkomend nadeel dat je van input moet switchen als hij muziek wil beluisteren.

Ja, zal je denken; Zet dan de versterker naast je iMac.. Haha.. Nou; dan zit je met twee lange speakerkabels die de oversteek van het bureau naar de wand moeten maken… Hmmmmm; Dan zet je de speakers toch ook naast je iMac?:-)

Lat0r!

Bijdrager
    iAgree

als je tevreden bent over het geluid op deze manier dan is de kous daar mee af voor jou toch en daar gaat het tenslotte om dat je het hebt zoals jij het wilt :lol:

Bijdrager
    banaan

Precies. :]
    Trouwens; Op m’n eigen (slaap-/werk-)kamer is het beter geregeld…. Laptoppie via een Yamaha externe USB geluidskaart op een Behringer mengpaneel aangesloten, die het prachtige signaal vervolgens naar een 16 kilo zware Sherwood eindversterker stuurt.
    Goed? :]

Bijdrager
    tricksel

Neh… Geef mij maar een NAD versterkertje :mrgreen:

Bijdrager
    iAgree

Fijn eindversterkerdje heb je daar staan dan, hoeveel stroom verbruikt dat ding ??
    of heb je er een type nr van kan ik ff googelen;-)

Bijdrager
    JJmac
    ”tricksel”

Neh… Geef mij maar een NAD versterkertje :mrgreen:

Dat is waar, ik heb gekozen voor Onkyo 701 Reciever ook leuk.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.