10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Loudboxer

bin/cue files openen met Roxio Toast 7

Ik ben al de hele dag op zoek naar informatie om bin/cue files te kunnen openen op mijn Macbook. Ik ben er inmiddels al achter dat dit met Mac OS X het best kan met Roxio Toast 7. Maar nu de vraag: hoe open ik deze bestanden zondat dat ik een cd/dvd hoef te branden?

Op de PC deed ik dit altijd met Daemon of Alcohol 120% waarbij er dan een Virtuele CDrom verscheen.

Kan iemand mij AUB helpen?!

Bijdrager
    vanhaze

Je kiest in het Toast menu “Mount Disk image”

Daarna kies je de .BIN file.

Succes !

Bijdrager
    pmeinma

Volgens mij kan dit ook zonder Toast, nl. via een van de Disk programma’s in de map Applicaties/Hulpprogramma’s. De exacte naam ben ik even kwijt, dus browse even door deze map heen.

Bijdrager
    Loudboxer
    ”vanhaze”

Je kiest in het Toast menu “Mount Disk image”

Daarna kies je de .BIN file.

Succes !

Dan krijg ik de volgende foutmelding: “Couldn’t complete he last command because of a Mac OS Error.

Result Code = 192”

Wat te doen?

Bijdrager
    jeroenimo

rotte bin file denk ik, als toast en de schijfhulp ze niet kunnen mounten is dat “bijna” zeker het geval

Bijdrager
    Loudboxer
    ”jeroenimo”

rotte bin file denk ik, als toast en de schijfhulp ze niet kunnen mounten is dat “bijna” zeker het geval

Mmm oke. Ik zal nog eens naar die schijfhulp kijken. Op een PC werkt bin bestand overigens perfect.

Bijdrager
    Loudboxer

Dealing with Bin/Cue Files on a Mac
    Once in a while you run across CD images in the format of a .bin file and .cue file. These are CDRWin images which can’t (as far as I know) be easily read on the Mac. A little shortcut I found is to open the .cue file with Toast as if you were going to burn it, which Toast can do , but choose File -> Save As Disc Image instead. Toast will prompt you for the location to save the disc image, then dump the file there. Drop the resulting .toast file into Toast’s Disc Image section and hit Mount, and the data from the disc image (and thus the original .bin/.cue image) will be mounted on your Mac without burning them to a CD or DVD first. It’s a bit of a long way around, but it works, and might save you a CD-R.

Dit heb ik net gevonden. Toast geeft uiteindelijk dan weer diezelfde foutmelding aan… Maargoed, ik probeer wel een dmg-bestand te downloaden of gewoon een nieuwe bin/cue.

Thnx anyway!

Bijdrager
    tarun

Open Toast, kies voor Copy, onderdeel Image File. Sleep de bin/cue daarin en het bestand zal gemound worden door Toast.

Bijdrager
    passenger

Probeer het eens met VLC, moet lukken.

Sleutelbeheerder
    Night
    ”passenger”

Probeer het eens met VLC, moet lukken.

Ik wou al zeggen; bin/cue is een typisch filmformat.
    VLC kan hier idd prima mee overweg. Dubbelklik na installatie van VLC (prefect progje) gewoon op de QUE file en je film begint.:-)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.