15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Macosx

.Bin files 2 ?

Met welke proggy’s (behave StuffIt, Toast en (Edit) VLC) kun je nog meer gebruiken om .Bin files uit te pakken ???

Beste unSOUND en magic-with-mac kan het wat minder snel op slot ? Ik stel toch een wat andere vraag volgens mij ??? Ik zoek behalve StuffIt en Toast nog andere proggy’s die dit kunnen en dat vind ik niet met de zoek fuctie ???
    Als ik het verkeerd zie hoor ik het wel 8)

Thanks.

:finderoud:

Moderator
    unSOUND

Bij deze dan: Je ziet het verkeerd.

Je steld namelijk helemaal geen andere vraag, je steld exact dezelfde: namelijk waar je BIN files mee kunt openen. Als er topics bestaan over Bin files, gebruik die topics dan. Anders wordt het voor de personen na jou alleen maar nog onoverzichtelijker. Je hebt nota bene zelf al eens een topic gestart, kleine moeite toch zeker om in dat topic te vragen of er nog andere programma’s zijn naast Stuffit ? Tevens heb je niet de moeite genomen om eens te lezen, want in 1 topic werden al 3 programma’s genoemd….

Kortom: Doe zelf ook een beetje moeite om het forum schoon te houden in plaats van steeds maar nieuwe topics starten.

Bijdrager
    wjgmspeedy

Volgens mij is het probleem dat een .bin verschillende extensies kan zijn. De ene bin is dus de andere niet. Daarom moeten ze soms met Stuffit, soms met Toast en soms met VLC geopend worden.

Moderator
    unSOUND

Dat staat ook allemaal in de topics waar ik al op gewezen heb… maar blijkbaar is op een link klikken al te veel moiete voor sommigen…

Bijdrager
    Macosx

Nee, lees mijn vraag nu eens goed :)

Ik weet dat ik met StuffIt en Toast .Bin files kan openen, maar ik vraag met welke proggy’s ik nog MEER dit soort files kan openen, behalve stuffIt, Toast en (edit) VLC dus.
    :)

Bijdrager
    Macosx
    ”unSOUND”

Dat staat ook allemaal in de topics waar ik al op gewezen heb… maar blijkbaar is op een link klikken al te veel moiete voor sommigen…

Het is echt niet te veel moeite hoor om op een link te klikken 8)
    Bedankt voor het opzoeken 8)

Bijdrager
    Sixer

.bin (afkorting van binary) kan overal voor staan.

Ik denk dat je beter eens kunt uitleggen over wat voor een file je het hebt.

Dit kan o.a. zijn:
    – Een disc image (Openen met Toast of Disk Utility)
    – Een binair-gecodeerd bestand (Openen met StuffIt)
    – Een firmwarefile voor bijvoorbeeld een router (Uploaden naar je router).

Bijdrager
    Macosx
    ”Sixer”

.bin (afkorting van binary) kan overal voor staan.

Ik denk dat je beter eens kunt uitleggen over wat voor een file je het hebt.

Dit kan o.a. zijn:
    – Een disc image (Openen met Toast of Disk Utility)
    – Een binair-gecodeerd bestand (Openen met StuffIt)
    – Een firmwarefile voor bijvoorbeeld een router (Uploaden naar je router).

Thanks,

Het is een programma file en kan niet met de meest bekende, zoals StuffIt etc. geopend worden ik vermoed dat het file corrupt is ?

Bijdrager
    Nietzman

Heerlijk, eerste hulp bij warez.

Bijdrager
    Sixer

Sorry, een ‘programma file’ is te vaag, maar ik denk dat je een disc
    image hebt. Probeer hem eens te openen door Toast in Copy ->
    Disc Image modus te zetten en je file erop te slepen.
    Klik vervolgens op Mount.

Je kunt ook Disk Utility (Schijfhulpprogramma) proberen.

Bijdrager
    Macosx
    ”Sixer”

Sorry, een ‘programma file’ is te vaag.

Ik denk dat je een disc image hebt. Probeer hem eens te openen
    door Toast in Copy -> Disc Image modus te zetten en je file erop
    te slepen. Klik vervolgens op Mount.

Je kunt ook Disk Utility (Schijfhulpprogramma) proberen.

Erg bedankt voor je hulp, maar dat heb ik allemaal al gedaan. 8)

Bijdrager
    Marius1976

Vraag 1:

hoe heet het bestand voluit.

Vraag 2:

hoe kom je er aan, en wat wil je ermee gaan doen?

Met antwoorden op die vragen kunnen we vast een stuk verder komen.

Marius

Moderator
    unSOUND
    ”Macosx”

Nee, lees mijn vraag nu eens goed

Ik heb je vraag prima gelezen.

Punt is dat jij niet begrijpt waarom ik zo hamer op het bij elkaar houden van informatie: Er bestaan al topics over het openen van .bin bestanden. In die topics wordt vaak Stuffit genoemd. Als jij dan geen Stuffit wilt, voeg je gewoon een post toe met :

“Weet er iemand toevallig nog een ander programma naast Stuffit ?”

Probleem wat je nu krijg is dat je er namelijk weer een topic hebt bij gemaakt. Degene die na jou gaat zoeken met de zoekfunctie vindt nu nog meer topics, en de diverse programma’s staan nu ook nog eens verspreid over meerdere topics, waardoor het zoeken voor diegene moeilijker wordt. Daarom dus mijn verzoek om het bij elkaar te houden… niet voor jouw gemak, maar voor dat van de rest.

Bijdrager
    Macosx
    ”unSOUND”
    ”Macosx”

Nee, lees mijn vraag nu eens goed

Ik heb je vraag prima gelezen.

Punt is dat jij niet begrijpt waarom ik zo hamer op het bij elkaar houden van informatie: Er bestaan al topics over het openen van .bin bestanden. In die topics wordt vaak Stuffit genoemd. Als jij dan geen Stuffit wilt, voeg je gewoon een post toe met :

“Weet er iemand toevallig nog een ander programma naast Stuffit ?”

Probleem wat je nu krijg is dat je er namelijk weer een topic hebt bij gemaakt. Degene die na jou gaat zoeken met de zoekfunctie vindt nu nog meer topics, en de diverse programma’s staan nu ook nog eens verspreid over meerdere topics, waardoor het zoeken voor diegene moeilijker wordt. Daarom dus mijn verzoek om het bij elkaar te houden… niet voor jouw gemak, maar voor dat van de rest.

Ok 8)

Moderator
    unSOUND

Het duurdt 3 topics, maar nu begrijpen we elkaar… :lol:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    lyezs

.bin files

weet iemand hoe ik de .bin files kan unzippen, normaal gesproken is het toch een mac compressie of vergis ik me hierin.

alvast bedankt voor jullie antwoorden :wink:

Bijdrager
    DoppieDoppie

Met stuffit Expander zijn al je zorgen voorbij :D

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12012

Bijdrager
    lyezs

als ik dat doe krijg het volgend:
    “The file ….. .bin does not appear to be comressed or encoded. The application stuffit axpander.app might be able to open this file. Would like to try opening the file using suffit expander.app?

ik kan dan op try klikken of op don’t try… maar als ik op try klik komt gewoon dezelfde boodschap naar boven. maar ik weet niet wat er mis zou kunnen zijn, want heb het geprobeerd bij windows, maar alles gaat goed totdat je dan ziet dat mac niet gearceerd is en daardoor het niet kan aanvinken.

weet je verder nog iets? buiten deze expander[/img]

Bijdrager
    JM-Y

Volgens mij moet je .bin bestanden “mounten” of gewoon “branden”

ik heb nog geen andere manier gevonden om in een .bin bestand te komen

Bijdrager
    Mac Fundamentalist
    ”JM-Y”

Volgens mij moet je .bin bestanden “mounten” of gewoon “branden”

ik heb nog geen andere manier gevonden om in een .bin bestand te komen

Klopt zo doe ik het ook……lukt mij anders ook niet….

Bijdrager
    lyezs

ok en hoe moet ik dat doen?
    want branden, die term ken ik eigenlijk niet buiten dan een cd branden maar verder…?
    en mounten ken ik in geen enkele term…

kan je met deze mij ook nog verder helpen, dan kan ik misschien alsnog aan de start!

merci

Bijdrager
    lyezs

ik heb er vanalles mee proberen te doen, wat precies dat weet ik eigenlijk niet maar nu heb ik uiteindelijk een .share file ……… en jullie raden het al eh, welk programma moet ik laten draaien voor deze extentie? ja sorry, ben eigenlijk redelijk nieuw voor mac gebruik (vroeger altijd met windows gewerkt)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.