6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    rnbprod

[bijna OPGELOST] Virtual PC delen met meer gebruikers

Ik heb een Virtual PC drive (of document, hoe je het noemen wilt), en die wil ik kopieren/verplaatsen van mijn iBook naar de G4.

Op de G4 staat de drive “Windows NT.vpc6” nu in de map Virtual PC Lists in Documenten. Maar wat ik ook doe, hij wil niet in het lijstje van Virtual PC verschijnen. Dubbelklikken op de drive (vpc6-bestand) werkt niet, Virtual PC start wel maar de image niet.

De image is 100% ok. Iemand?

Bijdrager
    Gijs

Ik weet niet of dit al in VPC 6 zit, maar in VPC 7 heb je onder File de optie ‘Migrate data’. Daarmee kun je gegevens importeren van een eerdere versie.
    Andere mogelijkheid: zet gewoon een kopie van alles van VPC over op je G4. Vergeet niet de map Virtual PC Preferences ook te kopiƫren en op de juiste plaats op je G4 te zetten. Lijkt me dat het dan moet lukken.

Bijdrager
    rnbprod

Dat eerste kan niet volgens mij, dat laatste heb ik geprobeerd maar dat werkt niet. Ik heb alles gekopieerd, ook de preference-bestandjes. Maar als je het programma probeert te kopieren krijg je een melding over speciale bevoegdheden waardoor niet alle bestanden gekopieerd kunnen worden.

Bijdrager
    rnbprod

IK BEN ERUIT! Gelukkig.

Het probleem is dat bij het verplaatsen tussen verschillende computers en/of user-accounts de permissies ingesteld staan. Maak ik bijvoorbeeld bij gebruiker1 een VPC aan, en probeer ik die te openen in gebruiker2, werkt niet. Kijk ik naar de permissies ( [command] i, dan zie ik dat het bestand eigendom is van gebruiker1.

De oplossing is: Start op in Mac OS 9! Kopieer de bestanden naar een plek waar iedereen bij kan vanuit OS X, bijvoorbeeld Macintosh HD:Documents. Maak aliassen aan op de volgende locaties:
    Macintosh HD:Users:Gebruiker1:Documents:Virtual PC List en
    Macintosh HD:Users:Gebruiker2:Documents:Virtual PC List

Bij het bekijken van de permissies in Mac OS X zie je dat ingelogd als gebruiker1 het bestand eigendom is van gebruiker2, maar log ik nu in als gebruiker2, dan is het bestand eigendom van gebruiker2.

Wat ik me nu wel afvraag: toevallig kan ik booten in Mac OS 9 op de G4 en op de iBook G3, maar wat als je dat niet kan op een moderne mac?

Is er een mogelijkheid om de permissies weg te halen in OS X? Bv. met een tooltje? Of misschien door als root in te loggen? Ik ben hier erg benieuwd naar!

Bijdrager
    rnbprod

Toch nog niet opgelost: bij het starten van de image in de andere gebruiker krijg ik de volgende foutmeldingen:
    :cry:

Klikken op discard is de enige mogelijkheid om door te gaan, ‘continue’ is in dit geval Microsoft-taal voor ‘cancel’

Weet iemand hoe ik de permissies van de image zo instel dat beide gebruikers er naar kunnen schrijven?

Bijdrager
    Gijs

Het antwoord op je vraag is natuurlijk simpel, maar ik vrees dat het niet is wat je probleem oplost, want eigenlijk had je dit al gedaan volgens mij.
    Toch maar even hier neerzetten. Via het infovenster kun je de bevoegdheden voor beide gebruikers instellen op ‘lezen en schrijven’. Maar je hebt dikke kans dat de ‘schijf’ alleen beschrijfbaar is door de eigenaar. Ik heb ook eens geprobeerd VPC te delen via de map ‘Gedeeld’ en dat ging niet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.