22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    marcobrazil

Bijna niet geswitched…

Na mijn eerste kennismaking met de online service staff van de Apple store, werd de eerste smaak in de mond van een appletje, bijna heel zuur.
    Ik had macbook besteld bij de apple store online, met de nadrukkelijke toevoeging dat het ding voor 29-08 bezorgd moest zijn op het adres van mijn familie in Nederland..dit vanwege de datum waarop mijn familie zou reizen naar Brazil waar ik woon..
    Zij zouden de macbook meenemen voor me, want geloof me, hier is ie dus 2x zo duur als in Nederland.
    Dat was allemaal geen probleem… zo werd me toegezegd toen ik bestelde!

Ik dus gisteren vol verwachting klopt ons hart in de mail kijken of hij verzonden was(25 zou laatste verzenddatum zijn)…niets dus.
    Vervolgens door medewerkster Hanneke <knip> op een wel heel botte manier te woord gestaan, en wordt doodleuk verteld dat ie pas 05-09 verstuurd zou worden..als ik niet bel laat men dus echt helemaal niets horen, ook al was de conditie van aankoop dat hij dus voor 25-08 zou worden verstuurd en hooguit op 29-08 bezorgd.
    Ik mocht niet met een supervisor spreken en ze deed nog moeilijk ook om even een mailtje te sturen waarin ze confirmeerde dat mijn bestelling gecancelled was(ter voorkoming van afboeking van mijn credit card)!
    Uiteindelijk, na koortachtig zoeken en wat intercontinetale gesprekken heeft mijn familie er 1 uit voorraad gekocht bij de apple store rotterdam lijnbaan..leuk geholpen aldaar, complimenten verkoper Mathijs!
    .
    Ik hoop trouwens dat de service van de erbij aangeschafte apple care beter is dan de wijze waarop mevrouw hanneke <knip> me te woord stond..het is dat die macbook echt heel mooi is, anders was mijn apple switch dankzij deze dame van de baan geweest!
    Er was niets mogelijk, ik mocht niet met een supervisor praten en meer dan onbeholpen en bovenal onbeleefd niet service gericht stotteren, kwam er niet uit..
    Als apple dit soort mensen gebruikt om service te geven hou ik mijn hart vast voor de toekomst, ook al heb ik 3 jaar Apple care erbij gekocht…

Inactief
    Anoniem

spijtig van je slechte ervaring met Apple. Die mevrouw had inderdaad misschien geen kaas gegeten van klantvriendelijkheid :). Het is net om die reden dat vele mensen naar een Apple center gaan, gewoon vanwege de service en het persoonlijk contact met de verkopers.

Langs de ene kant is het moeilijk voor een gigantisch bedrijf als Apple om continu rekening te moeten houden met de specifieke data waarop hun klanten de Mac nodig hebben, en het is al helemaal moeilijk aangezien Apple op het moment veel moeite heeft om de vraag naar MacBooks bij te houden.

Maar dan hadden ze je dat natuurlijk moeten zeggen bij je bestelling dat het onmogelijk was je MacBook tegen dan te hebben en hadden ze je moeten doorverwijzen naar een Apple Center.

Aangaande Applecare kan ik je vertellen dat ik nog nooit een klacht heb gehoord in het Apple center over een slechte service bij Applecare, maar dat mag dan ook wel als je er 300 euro voor neertelt

Ik vind het spijtig voor jou maar toch welkom bij de community en veel plezier met je MacBook daar in Braziliƫ:lol:

Bijdrager
    Dick de Roos

Dit bewijst maar weer eens dat de Applecenters nog zo slecht niet zijn.
    Misschien wil mevrouw Hanneke <knip> nog even reageren? :mrgreen:

Bijdrager
    MacBeer

Allemaal leuk en aardig, maar die mensen die voor Apple telefoontjes aannemen in callcenters hebben zich te houden aan strikte voorschriften die Apple heeft opgesteld. Vaak dan wil men je wel helpen maar mag men dat niet.
    Bovendien, hoe ben jij aan de telefoon geweest? Je kreeg niet wat je wilde… hoe reageerde jij? Als jij na te zijn ‘afgewezen’ door de persoon aan de andere kant van de lijn flink begint te schelden dan kon je ook mij mij de rug op. Vragen om een meerdere te spreken bij een callcenter wordt altijd beantwoord met ‘nee meneer/mevrouw dat is helaas niet mogelijk’.

Zal wel weer aan mij liggen maar ik vind het niet netjes om deze persoon hier met naam en toenaam te vermelden alleen omdat jij info te horen kreeg waar je niet blij mee was. Ik snap je kwaadheid maar dit vind ik gewoon niet netjes. Bovendien, je hebt je laptop nu.

Bijdrager
    marcobrazil

Kijk…als ik goed wordt geholpen zoals ik in de Apple centers ben geholpen, ook een pluim met naam en toenaam….gelukkig op dit moment nog meer positieve ervaringen met apple personeel dan deze negatieve hobbel.

Gelukkig daarna weer prima geholpen door Apple cente rotterdam, maar ik vindt dat ik gerust ook met naam en toenaam mag melden als ik slecht wordt geholpen,toch?
    Vooral als er niet met een supervisor mag worden gesproken, geen verontschuldiging wordt aangeboden,geen mogelijk wordt geboden in het gesprek om mijn ongenoegen verder kenbaar te maken.
    Over mijn houd ing aan de telefoon, ik werk zelf met direct clientcontact, bij mij krijg je meer voor elkaar met stroop dan emt azijn, normaal..
    Mijn houding aan de telefoon was er 1 van lichte wanhoop, immers als het niet zou worden opgelost. .weer 6 maanden wachtent tot volgend bezoek aan Nederland, en weer 6 maandenop een zeer eigenzinnige pc…
    Ik bleef wel beleefd, en verwonderd over het onvermogen of onwil om mijn probleem op te lossen..

Inmiddels, inderdaad opgelost, dankzij eigen initiatief en een goed apple centre..

Bijdrager
    Statics

Nee, klantvriendelijkheid staat bij de mensen die bij de apple telefoonservice werken niet in het woordenboek!

Bijdrager
    Len

In de Amerikaanse fora lees ik dat ze inderdaad de levertijd van MacBooks een week hebben uitgesteld.
    Waarschijnlijk vernieuwen ze de huidige lading met een nieuwe, waarschijnlijk een nieuwe revisie en duurt het allemaal nogal wat langer dan verwacht…
    Deze mensen kregen echter allemaal een mailtje, en de optie om de bestelling te annuleren.

Inactief
    Anoniem
    ”Len”

In de Amerikaanse fora lees ik dat ze inderdaad de levertijd van MacBooks een week hebben uitgesteld.
    Waarschijnlijk vernieuwen ze de huidige lading met een nieuwe, waarschijnlijk een nieuwe revisie en duurt het allemaal nogal wat langer dan verwacht…
    Deze mensen kregen echter allemaal een mailtje, en de optie om de bestelling te annuleren.

Ik had al gehoord dat dat het geval was bij iMacs maar is het ook zo bij de MacBooks? Ben er ook op aan het wachten voor ik mn MacBookje ga halen :)

Bijdrager
    Len

Dat was zo bij de MacBooks.

Deze man had er 40 besteld voor verschillende switchers. Hij was bepaald niet blij met de schade aan zijn imago als ICT adviseur dat hiermee een flinke deuk gekregen heeft, en hij zag er flink tegenop om al deze mensen, die deze computers voor werk nodig hebben, te bellen ;).

Inactief
    Anoniem

fingers crossed dat het zo snel mogelijk zal gebeuren:)

en nu weer :sotp: :D

Moderator
    unSOUND
    ”Statics”

Nee, klantvriendelijkheid staat bij de mensen die bij de apple telefoonservice werken niet in het woordenboek!

Dat is JOUW ervaring…. ik ben aan de telefoon prima geholpen, en ik kreeg zelfs zonder er om te vragen 150 euro korting op mijn bestelling… mijn ervaringen zijn dus weer prima.

Inactief
    Anoniem

moet ik ook toegeven, toen mijn logic board van mn iMac G5 Rev A. stuk was ben ik ook prima geholpen bij de telefonische dienst van Apple. Wat heel vaak meespeelt is de toon die je zelf hanteert ten opzichte van de persoon aan de andere kant van de lijn. Ik kan me moeilijk voorstellen dat die medewerker zomaar tegen je begint te schreeuwen en je uit te schelden voor weet ik veel wat allemaal. Respect verdient respect.

Bijdrager
    reposte

[offtopic]Kan een mod misschien de achternamen verwijderen, ondanks dat Apple niet goed geholpen heeft denk ik niet dat het nodig is deze medewerker met voor- en achternaam te noemen…[/offtopic]

Bijdrager
    Marius1976
    ”unSOUND”
    ”Statics”

Dat is JOUW ervaring…. ik ben aan de telefoon prima geholpen, en ik kreeg zelfs zonder er om te vragen 150 euro korting op mijn bestelling… mijn ervaringen zijn dus weer prima.

Ook mijn ervaring. Al moet ik nog afwachten of het daadwerkelijk gaat kloppen.

Ik had applecare besteld voor m’n iMac en m’n iBook. Allemaal prima. Maar later bedacht ik me dat ik die AppleCare ook wel via de onderwijsstore had kunnen kopen (ik koop altijd alles via de onderwijsstore dus ik snap niet waarom ik daar bij apple care niet aan dacht). Dus toen de spulletjes werden bezorgd dacht ik: toch maar even bellen.

Kreeg een engelssprekende persoon aan de lijn. Dat was het enige minpunt (mijn Engels is niet zo heel vloeiend). Maar die meneer van apple begreep het probleem, en begreep ook dat het vervelend was als ik zoveel korting mis liep. Dus als ik even mijn ‘aanstelling’ zou scannen en zou mailen, zou het dik voor mekaar komen. Ik heb nog geen afschrift van m’n credit card, maar ik heb geen enkele reden aan te nemen dat dit niet goed komt.

Dus mijn ervaring met het telefoonnummer (los van het Engels moeten spreken) zijn tot nu toe heel positief.

Verder kan ik mij voorstellen dat je je gal wilt spuwen als je wel een slechte ervaring hebt. Ik kan mij ook voorstellen dat wanneer je al wat onthutst bent door de gang van zaken, dat je ergens de schuld bi neer wil leggen. Ik denk dat het echter niet helemaal eerlijk is om dat bij de mevrouw aan de telefoon te doen. En om nou haar zo expliciet te noemen… hmmm ik geloof dat dat toch een klein beetje aangeeft HOE gefrustreerd je bent hierover (begrijpelijk, daar niet van…) en wellicht dat je misschien toch enige irritatie bij deze mevrouw opriep, waardoor niet het beoogde telefoongesprek volgde.

Groet
    Marius

Bijdrager
    Marius1976
    ”reposte”

[offtopic]Kan een mod misschien de achternamen verwijderen, ondanks dat Apple niet goed geholpen heeft denk ik niet dat het nodig is deze medewerker met voor- en achternaam te noemen…[/offtopic]

Heb het idd maar gedaan. Vond het al met al gewoon niet zo kies.

Dus ik heb die bewerking met <knip> op m’n geweten.

Marius.

Bijdrager
    iDuck

Dus ik heb die bewerking met <knip> op m’n geweten.

En nu maar hopen dat er geen Hanneke Knip werkt bij de Apple Store :lol:

Bijdrager
    reposte
    ”Marius1976″

Heb het idd maar gedaan. Vond het al met al gewoon niet zo kies. Dus ik heb die bewerking met <knip> op m’n geweten.

Super, die mods hier!:wink:

Bijdrager
    Cure

Niet lullig bedoelt hoor maar als je zo zeker wilt zijn dat je uiterlijk je macbook voor een bepaalde datum binnen wilt krijgen waarom bestel je hem dan niet wat ruimer van te voren, je weet dat zoiets met een groot bedrijf altijd kan gebeuren (stel een vliegtuig dat vertraging krijgt). Met een vroegere bestelling was het stress loos geweest.

have fun met je mac iig!!

Bijdrager
    Ddg

Het kan er natuurijk ook aan liggen wie je aan de telefoon krijgt! Ik ben ook op verschillende manieren (lees: Positief/ Negatief) geholpen!

Niet lullig bedoelt hoor maar als je zo zeker wilt zijn dat je uiterlijk je macbook voor een bepaalde datum binnen wilt krijgen waarom bestel je hem dan niet wat ruimer van te voren, je weet dat zoiets met een groot bedrijf altijd kan gebeuren (stel een vliegtuig dat vertraging krijgt). Met een vroegere bestelling was het stress loos geweest.

Inderdaad:mrgreen: :evil:

Bijdrager
    marcobrazil

Wat ook niet zo heel fijn is…ik heb flink moeten zoeken voor een email om deze klacht aan customerservice Apple Nederland te sturen…heb die na lang zoeken en diverse telefoontjes, niet kunnen bemachtigen.
    Ik heb vervolgens de klacht over de gang van zaken naar de verkoper gemaild die de bestelling aannam(niet de dame in kwestie), met de vraag of hij hem even wou doormailen.
    En vervolgens…niets meer gehoord..

Bijdrager
    KarelWillem

Als een klant om een bepaalde levertijd vraagt en ik ga akkoord, dan is het mijn verantwoording om me daar aan te houden.

Ga ik dan later zeggen dat de klant maar wat eerder had moeten komen? Nee dus.

Bijdrager
    Cure
    ”KarelWillem”

Als een klant om een bepaalde levertijd vraagt en ik ga akkoord, dan is het mijn verantwoording om me daar aan te houden.

Ga ik dan later zeggen dat de klant maar wat eerder had moeten komen? Nee dus.

Nee, maar er zijn altijd omstandigheden waar je geen invloed op kan hebben als fabrikant. Je geeft een reĆ«le leveringstermijn maar het zal mij niets verwonderen als er in de kleine lettertjes bij apple staat dat dit altijd maar een “estimated date” is die door onvoorziene omstandigheden verlaat kan worden.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.