6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    grotegerke

bijlagen direct printen vanuit mail

Ik krijg regelmatig mailtjes met bijlagen (MS word) die ik voor een vergadering uit moet printen.
    Het liefst zou ik de bijlagen verder niet willen openen, maar direct uitprinten.

Dat kan helaas niet. Of ik moet ze openen en uitprinten.
    Of ze verspelen bijvoorbeeld naar het bureaublad, daar selecteren en de opdracht printen geven.

Is het mogelijk om vanuit mail direct de bijlagen af te drukken?

Groeten,

Gerke
    :apple:

Bijdrager
    Kyokushinkai

Is het zo’n moeite dan om het bestand even vanuit je mail te openen in het bijbehorende programma? Het bestand zal toch eerst uitgelezen moeten worden voordat er iets kan worden geprint, en Mail kan echt geen word bestanden uitlezen.

Bijdrager
    grotegerke

Ja, voor bepaalde vergaderingen die ik heb, krijg ik via mail de stukken binnen.
    Dan moet ik ca. 8 documenten van tussen de 1 tot 5 pagina’s uitprinten.

Vanaf de desktop/finder kun je zo rechtstreks documenten printen (je geeft opdracht druk af, automatisch wordt het programma geopend, document afgedrukt, programma gesloten).
    Destijds gebruikte ik nog een pc met windows, daar kon je op dezelfde manier vanuit de email afdrukken.
    Ik vind het vreemd dat dat op een mac niet kan.

Bijdrager
    MacTS

De enige en snelste oplossing die ik zie is je printer instellen als desktopprinter. Er verschijnt dan een icoon van je printer op je bureaublad. Als je het bestandje uit je mail pakt en vervolgens op het icoontje laat vallen zal het geprint worden.

Bijdrager
    grotegerke

Installeren als desktop printer, hoe doe je dat?
    Ik heb wel geprobeerd om in het dock de printer neer te zetten.

En bestanden daarheen te slepen om te printen, dat werkte niet.
    Maar wellicht dat installeren als desktop printer iets anders is dan wat ik gedaan heb.

Bijdrager
    Wouter I

Naar printer setup utility, jouw printer uit lijst kiezen, dan in het menu kiezen: Create Desktop Printer.
    De help file van printer setup utility legt dit ook prima uit.

Heb zelf even getest, en slepen van een attachment naar printer icon op desktop, of in dock werkt prima. (bij mij werkt het niet meet meerdere files tegelijk, dus het moet wel 1 voor 1).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.