9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    GJG

Bijlage versturen

Wanneer ik een foto verstuur naar een persoon met window XP ontvangt deze ze niet als bijlage. Hoe kan ik dit aanpassen, zelf al gezocht maar kom er niet uit.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik neem aan dat de Windows-gebruiker dat in zijn e-mail programma moet aanpassen.

Geblokkeerd
    Anoniem

In je Mailprogramma moet je even naar “Wijzig -> Bijlagen -> Verstuur Windows-compatibele bijlagen” gaan. Dan kan hij ze ook gewoon zien. Soms, als je bijvoorbeeld plaatjes stuurt, zie hij het plaatje wel, maar lijkt het alsof het ge-embed is. In dat geval kun je het plaatje beter even inpakken als ZIP bijvoorbeeld.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    rich

probeer en verstuur met <PANDO> SUC6:?

Bijdrager
    DrStrange

Je foto (‘s) in een mapje knikkeren, icoontje aanklikken met ‘ctrl’ ingedrukt, kies voor ‘Maak archief aan van “Mapje zus-en-zo” ‘. Het zipje dat je nu overhoudt stuur je als bijlage.
    En idd bij het toevoegen van de bijlage aanvinken ‘Verstuur Windows-compatible bijlagen’.

Dit is vooralsnog de oplossing om probleemloos foto’s te mailen naar Windowsgebruikers. En ga ze vooral niet vragen om dingen anders in te stellen. De meesten weten niet eens waar ze het zoeken moeten en bij de volgende Service(ahum)Pack zijn er weer nieuwe problemen…

Bijdrager
    Oppie

Het schijnt dat nogal wat virus/e.d.-programma’s bijlagen tegen houden.
    Schijnt ook te helpen door de bijlage, bv foto’s niet in de tekst te zetten, maar onderop.

Ik krijg er zelf nòòit klachten over.

Bijdrager
    Nikita

Outlook voor Windows staat standaard ingesteld op Paranoïde modus, wat wil zeggen dat zo’n beetje alle bijlages, behalve Office-documenten, worden geblokkeerd. Dus ook JPG plaatjes. Die modus kan je weer opheffen ergens in de Voorkeuren / Instellingen / hoe dat ook heet onder Windows. Maar waar en hoe, zou ik niet weten zo snel…

Bijdrager
    GJG

Zal ze voortaan in een map versturen, bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    sypie

Zorg ook dat de extenties achter de bestanden staan…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.