5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    RM

Bijlage probleem met mail LION

Ik heb nu een paar maanden een nieuwe Imac met daarop Lion. Ik verstuur regelmatig bijlages naar collega’s en of klanten. Echter als ik een .jpg bij de mail toevoeg worden deze in de mail geplakt en kan de ontvanger (windows gebruiker) deze er niet uit halen. Voorheen met Snow Leopard
    had ik hier geen problemen mee. Ik stuur altijd al standaard de mail als platte tekst en dan heb ik met Snow Leopard geen problemen met de bijlages. Nu met Lion werkt het niet meer, moet ik misschien nog ergens anders iets aan of uit zetten?

Bijdrager
    Moriarty

Sleep je het plaatje in de mail of gebruik je het paperclip knopje?

Als je de paperclip gebruikt kun je daar aangeven dat een een “voor Windows geschikte bijlage” wilt versturen door een vinkte te zetten.

Wellicht is dit de oplossing?

Bijdrager
    RM

Beide opties geprobeerd maar het geeft allebei hetzelfde resultaat.

Bijdrager
    Bianco

Een workaround is om de extensie .jpg te vervangen voor .zip. Dit bestand dan invoegen, en de ontvanger bewaart het bestand en maakt van de extensie weer .jpg (zonder uitpakken, alleen veranderen) dan werkt het zonder problemen.

Het verdiend geen schoonheidsprijs, maar het werkt wel.

Bijdrager
    RM

Klopt dat werkt wel, maar is er in Lion iets veranderd waardoor het niet meer werkt. Voorheen bij Snow Leopard werkte het namelijk wel en mijn instellingen staan hetzelfde als bij Snow Leopard.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.