-
Q:
bijlage in mail
Ik moest een foto meesturen voor een website, maar nu krijg ik van de bouwer de vraag om de foto niet in de mail te plaatsen, maar als bijlage mee te sturen. Ik weet niet beter dan dat ik dat doe, maar Mac platst de foto dan in het bericht. Is dit te omzeilen?
Jos
InactiefAnoniem15 september 2008 om 10:29Volgens mij is dit wat je zoekt, maar weet niet zeker.
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133344&highlight=bijlage+mail
Rechts-klik (of ctrl-click) op de bijlage en kies “show as icon”.Bij mij lukt het even niet, ik haal een jpg bestandje als bijlagen van bureaublad naar Mail, dan zie ik het plaatje.
Via ctrl toets kies ik ‘toon als symbool’ dan krijg ik een jpeg bestand te zien, zo ver zo goed…!
Ik stuur deze mail naar mijzelf, en krijg dan weer het plaatje te zien i.p.v. een bestand. Wat doe ik fout op mijn Tijgertje?……Ik plaats deze nog een keer, omdat ik nog geen antwoord heb gekregen.
”Gees”Bij mij lukt het even niet, ik haal een jpg bestandje als bijlagen van bureaublad naar Mail, dan zie ik het plaatje.
Via ctrl toets kies ik ‘toon als symbool’ dan krijg ik een jpeg bestand te zien, zo ver zo goed…!
Ik stuur deze mail naar mijzelf, en krijg dan weer het plaatje te zien i.p.v. een bestand. Wat doe ik fout op mijn Tijgertje?”JeroenVolgens mij is dit wat je zoekt, maar weet niet zeker.
http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=133344&highlight=bijlage+mail
Rechts-klik (of ctrl-click) op de bijlage en kies “show as icon”.Zoals ik ook al in dat topic aangaf:
Dat: Rechts-klik (of ctrl-click) op de bijlage en kies “show as icon” is alleen hoe de bijlagen in JOUW email cliĆ«nt worden weergegeven, en heeft NIKS te maken met hoe de ONTVANGER het ziet.Verder kun je dus zippen, zeker bij vele jpg’s kan dat wel handig zij; en ook wat Cailin zegt is een waarheid als een koe…
Je kunt het maken van icons van bijlagen automatiseren met het programma Terminal.
Programma’s > Hulpprogramma’s > Terminal
Voer het volgende commando in en mep op de Enter toets:
defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentViewing -bool yes
Als dit toch niet is wat je wilt voer je het volgende commando in:
defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentViewing -bool false
Herstart je mail programma en alles werkt weer als vanouds
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.