25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Hoe bijlage bij mail op iPad naar Mac overzetten?

Kan je een bijlage (document, foto, …) in mail op iPad gewoon overzetten naar de Mac om daar te bewerken? Moet dat via iTunes? Moet je de iPad aankoppelen of kan het via bluetooth?

Bijdrager
    Yaris

Als je dezelfde mailaccount op je Mac gebruikt als op je iPad dan ontvang je die mail toch ook op je Mac en kun je de bijlage daar bewerken?

Bijdrager
    stavos

Of anders gewoon doorsturen naar een mail account die op je Mac toegankelijk is..

Bijdrager
    Yaris

Als je dezelfde mailaccount op je iPad gebruikt als op je Mac dan ontvang je die mail toch ook op je Mac en kun je de bijlage daar bewerken?

Bijdrager
    Fliz

Heh? Wat een rare vraag! Gewoon forwarden? Of zoals Yaris zegt, je krijgt dezelfde mails toch sowiesop je mac ook?

Bijdrager
    Geedee

Jaja, uiteraard, maar ik wilde de Mac nu net alleen nog gebruiken om op te werken en de iPad voorbehouden voor bv. mailverkeer en internet in het algemeen, zodat ik mijn mail niet meer hoef te checken terwijl ik in InDesign bezig ben bv.

Bijdrager
    JaNiintendo

Ik snap er niks meer van.

Bijdrager
    bjorngra

Dus de mail krijg je op je iPad binnen en niet meer op je Mac. Je iPad wordt dus je mailPad. Als er een mail binnenkomt ga je die op de iPad beantwoorden. Wat betreft de bijlage heb ik geen idee hoe je die dan op de Mac moet krijgen.

Bijdrager
    Macosxachist

Niemand dwingt je om je mail te checken terwijl je in InDesign bezig bent. Gewoon Mail uitzetten. Is ook heel wat goedkoper dan een iPad aanschaffen.:grin:

Bijdrager
    Zeedraak

Als je mobile-me hebt, kun je die bestanden daarnaar overzetten. Anders kun je dropbox gebruiken.

Bijdrager
    fatboysmart

Als je de mailtjes echt niet wilt doorsturen is een oplossing om GoodReader op de iPad the installeren. Je kunt de bijlage dan daarin opslaan, en met je iMac of Macbook via WiFi verbinding maken met de iPad en de bestanden gewoon heen en weer slepen. Werkt prima en eenvoudig.

Linkje…

Moderator
    unSOUND
    Geedee op 26 juni 2010

Jaja, uiteraard, maar ik wilde de Mac nu net alleen nog gebruiken om op te werken en de iPad voorbehouden voor bv. mailverkeer en internet in het algemeen, zodat ik mijn mail niet meer hoef te checken terwijl ik in InDesign bezig ben bv.

Als je op de iPad je mail gaat checken, ben je nog steeds met wat anders bezig tijdens InDesign, met het verschil dat je het op 2 verschillende machines doet… Maar het feit blijft hetzelfde…

Is dit weer zo’n voortborduursel op de eerdere topics waarin er werd gevraagd of een actieve internetverbinding je Mac Pro trager zou maken ?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is wel de kortste weg ook.

Ben je bezig in InDesign, komt er een mail binnen op je iPad met bijlage, moet je je iPad syncen, zet je de bijlage over, haal je die op je Mac binnen en werk je weer verder.

Ehm…. :lol:

Bijdrager
    1984
    KarelWillem op 26 juni 2010

Ja, dat is wel de kortste weg ook.

En ik maar denken dat zo’n iPad wel handig was voor Mail of andere zaken en je iPod/iPhone kun je er ook voor gebruiken.:ftim:

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is nog even heel wat anders dan je mail er mee gaan beheren, terwijl je achter je computer zit.:lol:

Een stukje Uitzending Gemist, waardoor mijn hele scherm vrijblijft e.d. is inderdaad erg handig.

Maar ik vind het prima hoor. Als iemand dat handig vind, is het prima toch?
    Je gebruikt zo’n iPad zoals jij dat wilt. Dat is het mooie er van.

Bijdrager
    Geedee

Oké, ik begrijp jullie reacties natuurlijk volkomen. Maar als ik dan toch alles dubbel moet doen – ik wil zeggen: mail binnenhalen op de iPad en gezien ik de bijlage nodig heb op de Mac ook daar dezelfde mail binnenhalen, waarom heb ik dan idd een iPad nodig? Ik hoor het jullie al zeggen: dat moet ik natuurlijk zelf uitmaken. Maar ik begin dus erg aan het nut van dat ding te twijfelen. Alles wat je op de iPad kan, kan je nl ook op de Mac. De Mac even ontlasten van het internetgedoe, is dus geen optie in mijn geval. Tja.

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt ook geen iPad nodig om taken van je Mac over te nemen.
    Dan wed je toch een beetje op het verkeerde paard.

Als je moet nadenken waarom je er een nodig hebt, heb je er dus geen nodig.

Je moet echt anders gaan denken, en niet in termen als ‘vervanging’ van taken van je Mac.

En waarom je je Mac zou moeten ontlasten van Internetgedoe is me al helemaal een raadsel.

Je hebt bijzondere gedachten over het gebruik van computers, dat is in ieder geval zeker.:wink:

Moderator
    Night

…en al helemaal, als je de zaken die naar je iPad gestuurd worden, eigenlijk op je Mac nodig hebt;)

Bijdrager
    Geedee

Niet te vlug oordelen:wink: Ik wil de Mac op m’n werkplek laten staan, maar ik wil daar niet meer de hele tijd blijven zitten. Dus, om te surfen e.d. in m’n luie zetel is de iPad aangewezen. Ook om kleinere teksten te schrijven (die ik dan achteraf op de Mac nodig heb om te lay-outen). Daarom dacht ik: bijlagen in Mail (vaak teksten) kan ik toch ook rustig nalezen en eventueel corrigeren op de iPad en dan de definitieve versie doorsturen naar de Mac waar ik hem dan achteraf (als ik weer aan m’n bureau zit) in InDesign kan plaatsen. Snap je? Die voorbereidende werkjes zou ik dus willen doen vanuit m’n luie zetel, met één oog op de tv (multitasking ;)). Het echte werk is uiteraard voor de Mac.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is al een stuk duidelijker.

Nou ja, je legt het zelf al netjes uit. Dat gaat allemaal prima op die manier.
    Teksten open je in (bijvoorbeeld) Pages, daar bewerk je ze.
    Die kun je vervolgens mailen, of met iTunes syncen.*

*Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden met o.a. MobileMe, Dropbox, etc.

Bijdrager
    Geedee

Ah voilà sè. Probleem opgelost. Tnx voor de goede raad. Alleen, in die MobileMe en Dropbox moet ik mij nog eens verdiepen, want daar ken ik hoegenaamd niets van.

Bijdrager
    Geedee

Heb net ook iwork.com ontdekt. Werkt goed, maar beetje traag. ‘k Weet ook niet of het via de iPad werkt.

Moderator
    Poezenbeest

Ik krijg mijn mail primair binnen op de iPhone en tegenwoordig pingt de iPad vrolijk mee als er een mail binnenkomt. Ik heb ongeveer dezelfde opstelling als KW (bedankt voor de tip nog KW!) en dus lees ik de mail op de iPad als ik dan toch achter de computer zit. Scheelt weer schakelen op de Mac, zeker met al dat voetballen dat ik kijk op de iPad.

Als ik een mail tegenkom waar een bijlage in zit, dan open ik gewoon Mail op de Mac en haal via daar de bijlage binnen, het kost nog geen halve minuut om zo de bijlage op de plek van bestemming te krijgen. Ik denk dat dit de snelste en makkelijkste manier is, zonder dat je veel extra handelingen hoeft te plegen.

Ik vraag me af of er een meerwaarde in een andere handelingswijze zit. Volgens mij ben je met elke andere oplossing langer bezig en word je langer van je werk afgehouden.

Bijdrager
    Maikelw

Ik moet zeggen dat ik iPad ook steeds meer voor het emailen en even seren ga gebruiken dan mijn Mac, die staat wel elke dag aan, maar daar doe ik de belangrijkere zaken mee zoals photoshoppen etc.

Om files te syncen met mijn iPad gebruik ik Dropbox. Hoe het zit met bijlages in mail weet ik helaas niet, daar gebruik ik nogngewoon lekker mail op de Mac voor:)

Geblokkeerd
    Anoniem
    Geedee op 27 juni 2010

Ah voilà sè. Probleem opgelost. Tnx voor de goede raad. Alleen, in die MobileMe en Dropbox moet ik mij nog eens verdiepen, want daar ken ik hoegenaamd niets van.

Dat is zo aangeleerd hoor! :sarcastic:

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.