5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Cradlemini

Bijgeleverde Macbook OSX DVD Problemen

Ik heb op verschillende termen gezocht maar kon helaas niks vinden.

De Installatie DVD die ik heb gekregen bij mijn Macbook geeft problemen. Ik wilde een programma (garageband) van iLife installeren. Zoals bekend wordt dit geleverd bij de macbook. Deze programma’s staan op DVD 2. Wanneer ik middels dvd 1 heb aangegeven dat ik garageband wil installeren vraagt osx om dvd 2 erin te doen. Zodra dit uitgevoerd is en op het scherm op ok heb gedrukt geeft osx de foutmelding dat er een error op de dvd is en wordt de installatie afgebroken. Ik heb dit inmiddels een paar keer geprobeerd maar het wil niet.

Ik heb gekeken op de dvd, maar kon geen krassen bekennen.

Heeft iemand dergelijke problemen gehad? Kan je met een dergelijke dvd terug naar de apple store voor eventueel een vervanging?

Alvast bedankt

Moderator
    unSOUND

Heb je toevallig andere Ram modules in je Mac geplaatst ?

Anders de losse installer opzoeken op de DVD en die handmatig starten.

Bijdrager
    Peppie

Ceadlemini,

Heb je misschien nog de oude Garageband.pkg op je systeem (/Library/receipts i staan ?
    Gooi deze eens weg en probeer het nogmaals.

Peppie.

Bijdrager
    Cradlemini
    ”unSOUND”

Heb je toevallig andere Ram modules in je Mac geplaatst ?

Anders de losse installer opzoeken op de DVD en die handmatig starten.

Heel toevallig wel. Heb deze modules wel gewoon bij een apple centre gekocht. Dan ga ik er vanuit dat de ram modules in orde zijn. Wat betreft de losse installer vinden… Die kan ik niet vinden op de dvd.

Bijdrager
    Cradlemini
    ”Peppie”

Ceadlemini,

Heb je misschien nog de oude Garageband.pkg op je systeem (/Library/receipts i staan ?
    Gooi deze eens weg en probeer het nogmaals.

Peppie.

Er stond geen garageband.pkg maar wel een garageband sounds … .pkg, deze weggehaald en opnieuw geprobeerd, helaas nog steeds de error melding. Was vanochtend bij de apple centre, even tussendoor, en had geen laptop bij me, ze hebben mij een andere originele cd gegeven om te proberen, maar nog steeds dezelfde melding. Tis wel apart.

Maar zou dat ram ermee te maken kunnen hebben?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.