30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)
  • Q:
    Bijdrager
    pch

Bijenkorf-aanbieding! Is dat wat???

http://publishit.netivity.nl/bijenkorf-ddd-2007/index.asp

Op vrijdag is een MacBook in de aanbieding, is dat wat?
    Ze hebben het erover dat hij 1289,- heeft gekost en nu 1089,- kost, 200,- korting dus.
    Is het nou het “oude” model van voor de prijsverlaging of al wel het nieuwe model wat volgens mij geen 1289,- kost maar 1099,-? Die zal dan als ik het zo zie uitgebreid zijn met 1 Gb tot 2 Gb geheugen en 120 Gb HDD i.p.v 80 Gb. Er zit slechts een Combodrive op en niet een Superdrive, dit lijkt mij het euvel, wie koopt er nou eentje zonder Superdrive? Met de Combodrive kun je niets backuppen op dvd!
    Of zijn dit al de 1e prijsverlagingen/opruimingen i.v.m. de nieuwe kleinere en lichtere MacBooks die eraan schijnen te komen…
    Graag advies en/of opmerkingen.

Gr. Paul.

Bijdrager
    Nikita

Welke pagina van welke dag precies?

Inactief
    Anoniem

Vrijdag zoals de ts al zei:D Dat kan de beste overkomen:wink:

Bijdrager
    Barney1985

Vrijdag, pag. 68/69

Leuke aanbieding, alleen die combo drive is niet optimaal. Het lijkt mij een nieuw model, maar nogmaals, die combo drive is niet echt geweldig.

Verder schijnen er idd nieuwe MacBooks aan te komen, maar dat zijn geruchten. Ik raad je aan om te kiezen wat je nu nodig hebt en niet te wachten/hopen op de perfecte computer die nooit komt. Ook aan een eventuele superlichte MacBook zitten nadelen: er is sprake van dat er geen optische drive meer in komt. Hoe brand je dan dvds?!

EDIT: dt foutje

Bijdrager
    Double_UK
    ”pch”

http://publishit.netivity.nl/bijenkorf-ddd-2007/index.asp

Op vrijdag is een MacBook in de aanbieding, is dat wat?
    Ze hebben het erover dat hij 1289,- heeft gekost en nu 1089,- kost, 200,- korting dus.
    Is het nou het “oude” model van voor de prijsverlaging of al wel het nieuwe model wat volgens mij geen 1289,- kost maar 1099,-? Die zal dan als ik het zo zie uitgebreid zijn met 1 Gb tot 2 Gb geheugen en 120 Gb HDD i.p.v 80 Gb. Er zit slechts een Combodrive op en niet een Superdrive, dit lijkt mij het euvel, wie koopt er nou eentje zonder Superdrive? Met de Combodrive kun je niets backuppen op dvd!
    Of zijn dit al de 1e prijsverlagingen/opruimingen i.v.m. de nieuwe kleinere en lichtere MacBooks die eraan schijnen te komen…
    Graag advies en/of opmerkingen.

Gr. Paul.

Het lijkt inderdaad op de recente 2.0 Ghz MacBook, uitgebreid met 1 Gb geheugen en een 120 Gb disk ipv een 80 Gb disk. Alleen kom je dan in de Apple-store op €1259,- ipv €1289,-

Dus dan zou hij €30,- duurder zijn bij de Bijenkorf…? Inderdaad Dwaze Dagen…

Bijdrager
    Barney1985

Ehm,

Bijenkorf prijs tijdens DDD = 1089 euri
    Apple prijs = 1259 euri

Hoezo is de Bijenkorf dan duurder ?

Bijdrager
    Double_UK
    ”Barney1985″

Ehm,

Bijenkorf prijs tijdens DDD = 1089 euri
    Apple prijs = 1259 euri

Hoezo is de Bijenkorf dan duurder ?

Oeps. Foutje. :oops:

Ik refereerde eigenlijk aan de ‘oorspronkelijke prijs’ die ze noemen.
    Die is €30,- hoger dan bij de Apple store.

Maar inderdaad, uiteindelijk is hij toch goedkoper bij de Bijenkorf.
    Dus vrijdag maar voor de deur staan!

Bijdrager
    pch

Ik was dus van plan om de middelste nieuwe MacBook te kopen, dus die van 1249,- met 1 Gb geheugen en 120 Gb HDD, 2,16 GHz en Superdrive.
    Maar deze Bijenkorf deal met dezelfde HDD en 2 i.p.v. 1 Gb geheugen klinkt ook wel goed, alhoewel hij een minder snelle processor heeft. Wat is trouwens beter voor snelheid: 1 Gb geheugen en 2,16 GHz of 2 Gb geheugen en 2,00 GHz?
    Dan natuurlijk nog het nadeel van het ontbreken van dvd-brander, maar bij mijn huidige laptop heb ik de laatste 2 jaar niets meer gebrand, dat deed ik steeds op de desktop!
    Daarnaast wil ik ook nog een iMac desktop voor in de woonkamer voor mijn vrouw en kinderen, dus kan ik altijd in Apple-omgeving kan branden…

Gr. Paul.

EDIT: Van meerdere MHz-en GHz-en gemaakt, zie commentaar verderop.Sypie.

Bijdrager
    Barney1985

Tip: een processor kun je niet eenvoudig upgraden in een MacBook. Wil je snelheid, koop dan de MacBook met snelste processor 2,16 GHz en steek er zelf RAM bij. Het beste van twee werelden!

EDIT: Ook hier een MHz in een GHz gewijzigd.Sypie.

Bijdrager
    estherzd

Nou, trek er maar een vrije dag voor uit, doe bokshandschoenen aan en ga om 04:00 uur voor de deur liggen! Het is een drama om zo’n DDD-aanbieding (Ibook G4 in mijn geval -back in the days…-) te bemachtigen. Het aantal producten tijdens zo’n aanbieding is vaak erg beperkt! Veel succes gewenst!

Bijdrager
    smoothly

Sta er ook wel even bij stil dat de premium resellers “try me, buy me” dagen hebben en je dus bij aanschaf van een MacBook een personal Gift card krijgt die goed is voor €100,- korting op alles van apple behalve op de aanschaf van de MacBook zelf.

Dus €100 korting op een iPod of op leopard of gratis iWork 08…

Maar de bijenkorf deal is inderdaad wel erg goed als je geen superdrive nodig hebt.

Bijdrager
    readefries
    ”pch”

Ik was dus van plan om de middelste nieuwe MacBook te kopen, dus die van 1249,- met 1 Gb geheugen en 120 Gb HDD, 2,16 Mhz en Superdrive.
    Maar deze Bijenkorf deal met dezelfde HDD en 2 i.p.v. 1 Gb geheugen klinkt ook wel goed, alhoewel hij een minder snelle processor heeft. Wat is trouwens beter voor snelheid: 1 Gb geheugen en 2,16 Mhz of 2 Gb geheugen en 2,00 Mhz?
    Dan natuurlijk nog het nadeel van het ontbreken van dvd-brander, maar bij mijn huidige laptop heb ik de laatste 2 jaar niets meer gebrand, dat deed ik steeds op de desktop!
    Daarnaast wil ik ook nog een iMac desktop voor in de woonkamer voor mijn vrouw en kinderen, dus kan ik altijd in Apple-omgeving kan branden…

Gr. Paul.

Het kleine verschil in processor snelheid zal niet noemenswaardig zijn. Het geheugen daarintegen wel.

Bijdrager
    pch
    ”glitch”

Het kleine verschil in processor snelheid zal niet noemenswaardig zijn. Het geheugen daarintegen wel.

Dank je! Dat is zeer nuttige info…

BTW, die “try me, buy me” 100,- korting, hoelang geldt die aanbieding nog?
    Ik wacht nl. liever nog een maand om gelijk een MacBook te kopen met Leopard! Ik begin net met Apple computers (heb nu nog niks) en dan wil ik wel meteen het nieuwste van het nieuwste…
    Als ik over een maand b.v. meer zekerheid over de komst van een nieuwe MacBook zou hebben, kan ik nog best een tijdje/maandje langer wachten.

Gr. Paul.

Bijdrager
    marclaheij

Ik zou nog geen 5 euro over hebben voor een laptop met een processorsnelheid van 2 MHz….

Hoewel… misschien heeft een computer met die snelheid nog museum-waarde :lol:

Over de optische drive : als het je enige computer is lijkt het me inderdaad handig om een DVD brander erin te hebben. Heb je in een andere computer thuis een DVD brander dan zou ik een combo drive niet als een bezwaar zien. Backuppen kun je ook via netwerk of een externe HD.

/Marc

Bijdrager
    pch
    ”marclaheij”

Ik zou nog geen 5 euro over hebben voor een laptop met een processorsnelheid van 2 MHz….

Ghz, sorry! :oops:

Gr. Paul.

Bijdrager
    marclaheij
    ”pch”
    ”marclaheij”

Ghz, sorry! :oops:

Gr. Paul.

Nevermind, ik vond het wel grappig om te lezen :)

Overigens: bij Apple wachten kàn altijd. Er komen altijd ‘binnenkort’ modellen uit met weer een betere prijs/pret verhouding. Op het moment dat je wil kopen moet je je afvragen of op dàt moment de prijs/pret verhouding voor jou in orde is.

Succes met je keuze!

Bijdrager
    Rapatski

Wat een onzin… 2Ghz is monsterlijk snel. 160 Mhz maakt echt geen drol uit. 1GB extra RAM zeker wel, het is alleen die combodrive… Nouja.

Bijdrager
    mvdenberg

Het is inderdaad een hele mooie machine! Ik als zelf geen macbook had, ging ik zeker in de rij staan.

Bijdrager
    Bube

Dus als je deze actie zal nemen en na paar weekjes is er iets kan je
    er gewoon mee terug naar de apple winkel vanwege de garantie of moet
    je dat dan via de bijenkorf doen ?

Bijdrager
    mvdenberg

Je kunt je macbook overal ter reparatie aanbieden: goed de kassabon/factuur bewaren!

Bijdrager
    pch
    ”Rapatski”

Wat een onzin… 2Ghz is monsterlijk snel. 160 Mhz maakt echt geen drol uit. 1GB extra RAM zeker wel, het is alleen die combodrive… Nouja.

Kijk, dat is weer nuttige info! Dus hij zal sneller zijn dan de gewone MacBook met 1 Gb geheugen en 2,16 Ghz processor die echter wel een superdrive heeft….
    Ik zit in dubio: ik heb nog niks van Apple, wil starten met een laptop en een desktop, mijn vader gat ook over op een desktop. Nou leek het ons zinvol om even te wachten tot Leopard uit is, waarom zouden we nu kopen als over een poaar weken het nieuwe besturingssysteem er gratis op zit? Ons plan was dus 2 keer een iMac van 1199,- te kopen met Leopard erop.
    Daarnaast wil ik dan dus nog een laptop, maar nu ik de geruchten hoor over een opvolger van de MacBook wil en kan ik daar best nog wel even op wachten, ik heb nu toch nog een Toshiba….
    Kijk, deze aanbiedingen (net als bij A-Mac: “try me, buy me”) zoals bij de Bijenkorf klinken erg aanlokkelijk, maar zijn het gewoon niet aanbiedingen omdat Leopard en een nieuwe MacBook eraan komen?

Mvrgr. Paul.

Bijdrager
    Rapatski
    ”pch”

Kijk, deze aanbiedingen (net als bij A-Mac: “try me, buy me”) zoals bij de Bijenkorf klinken erg aanlokkelijk, maar zijn het gewoon niet aanbiedingen omdat Leopard en een nieuwe MacBook eraan komen?

De Bijenkorf heeft in de lente een vergelijkbare aanbieding gehad. Wellicht speelt het een rol, maar ik heb nog weinig lijvigers gehoord over die nieuwe MacBook dan hele vluchtige roddel. Feit is dat deze MacBook een stevige machine is die met zijn 2GB RAM voorlopig goed vooruit kan. Leopard gaat 139 euro kosten, dus als je van deze 200 euro aanbieding gebruik maakt ben je in principe goedkoper uit.
    En zoals meer zeiden heb je dan én tiger, én leopard.

Bijdrager
    melmac

drie weken terug dezelfde macbook bij de mediamarkt in DH: € 999,- en in de advertentie stond met superdrive. Dat bleek niet zo te zijn. Poot stijf gehouden en heb toen uiteindelijk de 2,16 Ghz/120Gb/1Gb/SD voor € 999,- meegekregen. Vonden ze niet leuk, ik wel:P
    Geheugen bijplaatsen in de macbook is trouwens een eitje en kost niet veel, iets van € 50,-

Bijdrager
    GoldieLox
    ”melmac”

drie weken terug dezelfde macbook bij de mediamarkt in DH: € 999,- en in de advertentie stond met superdrive. Dat bleek niet zo te zijn. Poot stijf gehouden en heb toen uiteindelijk de 2,16 Ghz/120Gb/1Gb/SD voor € 999,- meegekregen. Vonden ze niet leuk, ik wel:P
    Geheugen bijplaatsen in de macbook is trouwens een eitje en kost niet veel, iets van € 50,-

Tis misschien een eitje, maar imo niet zo voordelig als jij voorstelt.
    De goedkoopste aanbieder van 2x 1Gb SO-DIMM is altijd nog 68,- excl. verzenden (zie http://tweakers.net/pricewatch/155738/1gb-x2-(2gb)-pc5300-ddr2-so-dimm-(corsair-vs2gsdskit667d2).html) en dan heb je zelf 2 reepjes van 512Mb over die je moet zien te verkopen (niet makkelijk).
    Achteraf RAM upgraden is sinds de MacBook (2 slots die beide al vol zijn) een stuk minder interessant geworden…

Bijdrager
    Hanky Dussen
    ”pch”

Ik zit in dubio: ik heb nog niks van Apple, wil starten met een laptop en een desktop, mijn vader gat ook over op een desktop. Nou leek het ons zinvol om even te wachten tot Leopard uit is, waarom zouden we nu kopen als over een poaar weken het nieuwe besturingssysteem er gratis op zit? Ons plan was dus 2 keer een iMac van 1199,- te kopen met Leopard erop.Mvrgr. Paul.

Ten eerste : Tiger is volwassen en draait uitstekend en het is nog maar afwachten hoe de eerste versie van Leopard gaat lopen. Afijn, nieuwer is (zeker in het begin) niet altijd beter, Windows Vista is daar weer een lichtend voorbeeld van…
    Ten tweede : de kans is groot dat je Leopard voor (bijna) niets krijgt als je op of na 1 oktober een Mac met Tiger aanschaft. Er lopen bij dealers zelfs al diverse acties hiervoor.

Koop je dus nu een Mac, dan heb je binnenkort Tiger én Leopard :P

Bijdrager
    oegemeister
    ”GoldieLox”
    ”melmac”

Tis misschien een eitje, maar imo niet zo voordelig als jij voorstelt.
    De goedkoopste aanbieder van 2x 1Gb SO-DIMM is altijd nog 68,- excl. verzenden (zie http://tweakers.net/pricewatch/155738/1gb-x2-(2gb)-pc5300-ddr2-so-dimm-(corsair-vs2gsdskit667d2).html) en dan heb je zelf 2 reepjes van 512Mb over die je moet zien te verkopen (niet makkelijk).
    Achteraf RAM upgraden is sinds de MacBook (2 slots die beide al vol zijn) een stuk minder interessant geworden…

Kheb zelf 2GB ram in m’n macbook gezet. Stelt idd niks voor en was voor 2x 1GB ram 48 euro incl. verzendkosten kwijt…. Geen probleem dus

gr Sjoerd

Bijdrager
    Rapatski

Ik heb zelf 2GB ram in m’n macbook gezet. Was voor 2x 1GB ram XX euro incl. verzendkosten kwijt…

Volgens mij is het niet meer erg relevant. Mocht je toch deze vergelijking willen trekken, zou je de aanbieding van de Bijenkorf niet met het bijzetten van goedkoop valueram moeten vergelijken, maar met Apple tested geheugen.

Bijdrager
    KR1275

Geen twijfel mogelijk: lekker wachten op nieuwe modellen. Hier in Utrecht zijn binnen de 1e weken daarna vaak de oude modellen voor pakweg 300 euro minder te koop. En ik vind de huidige macbooks toch echt hopeloos verouderd en veel te duur (en niet mooi). Knieperds daar bij Apple. Ik wacht wel tot eind van de maand. De huidige MacBooks zijn veel te duur voor wat je er voor krijgt. Ik vind ze ook niet mooi trouwens.

En gezien de prijsverlagingen de laatste tijd in het Windows-kamp verwacht ik dat de nieuwe MacBook een sutk goedkoper zal worden. Sony’s instapper (vergelijkbaar design en kwaliteit, maar meer waar voor je geld (2 GB geheugen, groter scherm en DVD-brander)) kost zo’n 899,–. ’t Zou me niets verbazen dat dat de nieuwe instapprijs van de MacBook gaat worden.

Bijdrager
    bjorngra

Ik weet nog dat ik in April dit jaar mijn iMac G4 verkocht heb omdat de nieuwe toen zou uitkomen. En toen waren er heel wat meer geruchten, dan momenteel over de nieuwe Macbooks.

Mijn nieuwe iMac komt nu volgende week binnen. Dus ik denk; eer dat de nieuwe MacBook’s uitgeleverd worden we wel in februari/maart zitten.

Bijdrager
    Nikita
    ”Richard

’t Zou me niets verbazen dat dat de nieuwe instapprijs van de MacBook gaat worden.

Ik zou er niet op rekenen. Bovendien zijn de MacBooks geüpdatet afgelopen mei. Dat is nu dus zo’n 5 maanden geleden. Persoonlijk verwacht ik pas in januari updates; Intel lanceert in november ook een nieuwe processor die vanaf januari leverbaar zou moeten worden.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 34)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.