8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Faan

Bij TB blijven, of overstappen naar Mail.app?

Op m’n Windhoos desktop gebruik ik Thunderbird al van versie 1.0 en ben daar zeer content van. Samen met de plugin Lightening voor een ingebouwde kalender/agenda.

Op m’n MacBook heb ik ook onmiddellijk TB geinstalleerd (2.0) maar ik vind het toch traag werken. Is dit louter omdat ik maar een 1.83Ghz heb met halve gig ram? Of is TB beduidend trager dan Mail.app?

Als ik overschakel naar Mail.app, ga ik problemen krijgen met het importeren van adressenboek en mails? Ik werk met een 5-tal POP3-accounts die liefst in verschillende mailboxen moeten toekomen, kan dat? Moet ik dan werken met iCal, ik vond het namelijkhandig dat ik bij bepaalde mails onmiddellijk in TB al dingen kon invoegen in m’n agenda/kalender… Maar iCal is dan weer een aparte app die ik moet opstarten…

Jullie visie?

Bijdrager
    sypie

Is die TB universal of draait die onder rosetta? Daar kan namelijk een stukje snelheid verloren gaan…

De andere wensen, 5 pop-adressen in Mail is allemaal mogelijk. Als ik me niet vergis is er zelfs een plugin voor de calenderfunctie (niet 100% zeker, ik gebruik het zelf niet).

Moderator
    Night

Mac
    Besturingssystemen
    Mac OS X 10.2.x en nieuwer
    Minimumale hardware
    Macintosh computer met een Intel x86 of PowerPC G3, G4 of G5 processor
    128 MB RAM (Aangeraden: 256 MB RAM of meer)
    200 MB vrije hardeschijfruimte

Dus ja, ik denk dat Thunderbird universal binary is.

Bijdrager
    greatpetie83

plugins voor thunderbird (en firefox) zijn afhankelijk van de versie van thunderbird, niet van het besturingssysteem. Dus je zou die kalenderplugin gewoon ‘mee kunnen nemen’ naar thunderbird op je mac.

Bijdrager
    Faan

Ja, dat weet ik, dat heb ik ook onmiddellijk gedaan toen ik TB installeerde op m’n MB. Ik vroeg me gewoon af of het mogelijk is om iCal te intergreren (of iets dergelijks) in Mail.app in geval ik zou beslissen over te schakelen van TB naar Mail… ik overweeg het sterk, maar wil de functionaliteit van Lightning niet missen in een mail-applicatie.

Bijdrager
    Faan

Iets gevonden dat toch iets in die buurt gaat… http://www.indev.ca/MailTags.html daarmee kan ik toch rechtstreeks vanuit Mail events en todo’s aanmaken in iCal…

Bijdrager
    Neptunus

Waarom probeer je het niet eens uit?:?

If you have the possibility, why not take a journey outside your knowledge?

Bijdrager
    Faan

Ben ik momenteel aan het doen, is wel handig. Alleen jammer dat iCal of iets dergelijks niet in Mail zelf zit… wat ik eigenlijk wou.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.