11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MireilleCM

Bij nieuwe mail geen cijfer meer op icoon

Ik heb Mountain Lion geïnstalleerd en nu zie ik dat op het mail-icoontje geen cijfers meer verschijnen bij nieuwe mailtjes.
    Uiteraard heb ik voorkeuren nageplozen op zoek naar een weergave instelling, maar die heb ik niet kunnen vinden.
    Heeft dat te maken met het nieuwe berichtencentrum?

Bijdrager
    Hansi2124

In Mail Voorkeuren-Algemeen dit selecteren:

Bijdrager
    Gates

Systeemvoorkeuren > Berichtgeving > Mail selecteren in het rijtje met apps > Badge-appsymbool activeren.

Bijdrager
    MireilleCM

Dag Hansi2124 en Gates,

Beiden stonden al op de juiste wijze geselecteerd. Dus daar zit het niet.

Wat overigens ook opvalt is dat er geen ‘lampje’ brandt in het dock onder de actieve programma’s.
    Ook die staat wel als zodanig geselecteerd.

Om erachter te komen wat actief is gebruikte ik het vertrouwde CMD + TAB, maar daar wordt alleen de finder in weergegeven. Ook als er andere software actief is.

Kan dit allemaal met elkaar verband houden?

Bijdrager
    SanderTreur

Heb je dergelijke programmaatjes gebruikt om dingen aan het dock aan te passen (zoals Candybar)?

Bijdrager
    MireilleCM

Nee, die ken ik niet….

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heb je, sinds dit zich is voor gaan doen, de computer uitgezet en weer opgestart, of ben je sindsdien uit- en weer ingelogd? Zo nee, dan zou ik als ik jou was dat laatste eens even proberen.

Bijdrager
    MireilleCM

Dag Jakko…… typisch geval van schaamrood op de kaken… of je stopt de stekker erin!

Alle problemen in 1 keer opgelost!!

met zonnige groet, Mireille

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Soms moet je het niet te ver zoeken;)

(De reden dat ik ernaar vroeg is omdat het mij ook wel eens gebeurt dat programma’s zich vreemd beginnen te gedragen, maar door uit- en weer in te loggen wordt alles voor je account opnieuw geladen en lossen de problemen zich vaak vanzelf op. Eigenlijk is stoppen (?Q) en opnieuw starten van de betreffende programma’s de eerste stap, en helpen allebei niet, dan werkt herstarten van de computer meestal wel.)

Bijdrager
    MireilleCM

Ik heb zelfs de Mac helemaal uitgezet, stekker eruit gehaald, even gewacht en toen de boel weer opgestart!
    Dit ga ik niet meer vergeten!

:lol:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Hier zullen wel weer mensen over gaan vallen, maar het is een behoorlijke Windowsmentaliteit om computerproblemen op te lossen door het apparaat helemaal uit te zetten en weer terug op te starten — onder OS X en andere Unix(achtig)en lukt het meestal al door op z’n hoogst uit- en weer in te loggen:)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.